DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
medu82
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av medu82 »

Tibbe skrev:Sympatisk kille den där M.N. Fyfan, tycker synd om dig som har det så "tufft" ekonomiskt.
Han kan ju prova att klara sig på 15-20.000 i månaden som en vanlig knegare o se hur bra han skulle ha det...

Är ju inte direkt så att Djurgården har hjälpt honom att bli den spelare som fick komma till NHL och tjäna massa miljoner osv...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Donkels

Inlägg av Donkels »

Marcus Nilson == Horunge!!!
Användarvisningsbild
Daniel08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Daniel08 »

MN (vill inte använda hans namn) har alltså tjänat 209 000 kr i månaden i HV och har ändå mage att kräva 41 000 kr i månaden av DIF. Han får alltså en dubbel knegarlön retroaktivt av DIF. Vilken jävla sopa MN är! Hoppas att vi på något sätt tar oss till kvalserien och att HV gör detsamma. Då kommer han få veta att han aldrig mer kommer vilja kalla sig för Djurgårdare offentligt. Är det någon som ser att han hade velat spela kvar i DIF i HA? Inte en chans! Så varför i hela ska han då kräva resten av kontraktet om han ändå inte ville spela för DIF i en lägre serie. Fattar inte vad som rör sig i den "mannens" huvud.
Senast redigerad av Daniel08 den 2014-02-12 13:43:00, redigerad totalt 1 gånger.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Hoppas du är lycklig nu.
Bild
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tryggt för aset att veta. När han till slut sedan pensionerar sig från hockeyn så behöver han inte jobba efteråt. Räcker med att att stå utanför Gröna Lund ett par dagar i veckan och norpa sockervadd från ungarna så han får kvar sin bad boy attityd samtidigt som han tjänar några extra kronor. Hoppas han är medveten om att det är våra pengar han stjäl. Pengar som vi betalat in i form av biljetter, souvenirköp osv. Kul att veta att för varje biljett man nu införskaffar så går en bit till en av världens sämsta vidrigaste hockeyspelare.

Grattis Nilson, du är motsatsen till Robin Hood.... Hoppas dina ungar är stolta över dig!
Användarvisningsbild
Arkju

Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av Arkju »

minalman skrev:
Arkju skrev:
pulverapa skrev:Är extremt besviken över hur oprofessionellt den här föreningen sköts. Detta ska inte få hända.
Håller fullkomligt med! Att Marcus Nilson tar det här vidare (och vinner dessutom) stinker riktigt illa. Att han ens har möjligheten att göra det faller tillbaka på de som utformat kontrakten och det stinker ännu värre för mig.
Man litar på varandra inom Djurgårdsfamiljen. Detta leder bara till att både föreningar och spelare taggar upp med dyra avtalsjurister som inte bidrar till bättre hockey. Nej all skam på m.n. som öppnat detta otrevliga utrymme där inget längre är heligt.
Inte fan ska en lagledning behöva ta höjd för att en spelare med historia inom klubben beter sig som ett ärkesvin.
Exakt samma situation hade ju kunnat uppstå med valfri annan spelare som aldrig sagt sig ha något Djurgårdshjärta. Man måste utan någon som helst tvekan bli proffsigare när det gäller hur man hanterar allt.

Ska man tro på vad vår ordförande säger till Sportbladet så är det dessutom så att avtalsmallen är framtagen av Hockeyligan vilket gör att det här är ett problem som lär finnas i alla föreningar som åkt ur de senaste åren.

För att ytterligare visa hur jävla amatörmässigt föreningen sköts så klipper jag in det här från Sportbladet:
"Hur tungt blir det för klubben rent ekonomiskt?

– Vi har ju känt till att det hängt i luften och att det ska bli en dom på något sätt. Men vi har inte kunna ta höjd för det i budget eftersom vi inte vet hur stort beloppet skulle bli. Vi har en likviditetshistoria som är kämpig, väldigt kämpig och vi uppskattar att Marcus vill ta en diskussion om det här."

Att man inte vet hur stort beloppet skulle bli är ingen som helst anledning till att låta bli att avsätta ett rimligt belopp så fort man vet att en tvist pågår. Tvärtom skulle jag säga att det är vansinnigt oansvarigt att göra som man gjort nu (dvs ingenting). Man chansar på att man ska klara att ta sig upp i SHL och genom det ekonomiska tillskott det skulle ge så klarar man en sån här post. Missar man uppflyttning (vilket precis ALLT talar för) så lär det ekonomiska stålbadet nästa säsong göra att det inte blir det övre kvalstrecket vi får fokusera på.

Avgå Karel, du har förstört tillräckligt!
:evil: :evil: :evil:

Edit: ett ord
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

sm910 skrev:Arbetsdomstolen gick på Nilsons linje:
(470'019kr i ekonomiskt skadestånd, 75'000kr i allmänt skadestånd och slutligen 125'970kr i ersättning till Unionen för rättegångskostnader.)

http://www.arbetsdomstolen.se/upload/pdf/2014/13-14.pdf
gaspo skrev: Har han personligen skänkt pengar?
Googlade och hittade inget nu, men har starkt för mig att han gjorde det i samband med krisen 04'.
Är inte på något sätt expert på arbetsrätt, men nog ser det rättdömt ut. Klantigt hanterat, dåligt råd att driva det till dom, och uselt avtal från början.
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

Det här tvättar ändå i mina ögon bort en del av skiten från Marcus Nilson (observera en del, lååååååångtifrån allt): http://www.difhockey.se/artikel/4024/

"Med hänsyn till parternas avsikt, de ekonomiska förutsättningar som gäller för spel i HockeyAllsvenskan, Djurgården Hockeys ekonomi samt att han inte vill skada Djurgården Hockey har Marcus Nilson utfäst att inte utkräva hela det tilldömda ersättningsbeloppet. Avståendet av ersättning kan ske i olika former och kombinationer, exempelvis att Marcus är med och tecknar aktier i en kommande nyemission som Djurgården Hockey avser att påbörja alternativt andra former av avstående. Djurgården Hockey och Marcus skall omgående sätta sig ned och hitta en överenskommelse som gagnar båda parter."
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Teckna aktier? Det betyder alltså att M.N kommer att bli delägare i Djurgården? Tillåt mig spy upp dagens lunch.
Magnutz

Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av Magnutz »

1962FenderStrat skrev:Teckna aktier? Det betyder alltså att M.N kommer att bli delägare i Djurgården? Tillåt mig spy upp dagens lunch.
Ghastly... Vilken soppa.

Krösus Sork.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Tycka vad man vill om Marcus Nilson men det är inte han som ska skjutas, det är de personer som utformat avtalet och som i sin tur har rekommenderat det, och i viss mån även de som använt sig av det. I detta fall har ju vad jag förstått det alla klubbar i SHL använt sig av detta avtal och ingen verkar någonsin ha kikat lite extra på vad som egentligen framgår i avtalet förhållande till de lagar som finns.

Att detta nu har klubbats i arbetsdomstolen gör ju att alla spelare som har hockeyligans rekommenderade avtal måste skrivas om.

Intressant att Djurgården åter igen skapar historia inom svenska hockey.

Tänk vad noggrant allt skulle vara om alla styrande dokument och processer var lika övervakat som det är i den farmaceutiska branschen, om än jävligt skitnödigt.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag har svårt att tycka så illa om Mackan som ni säger att ni gör. Han vinner ju tvisten och bevisar att han har haft rätt - samtidigt som han är beredd att avstå pengarna. Det är bara en principsak för honom.

Han gör hockeysverige en tjänst en gång för alla. Kontrakten vid nedflyttning har alltid varit ett frågetecken, förhoppningsvis vet folk vad som gäller nu när ett lag åker ur.
Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

pulverapa skrev:Jag har svårt att tycka så illa om Mackan som ni säger att ni gör. Han vinner ju tvisten och bevisar att han har haft rätt - samtidigt som han är beredd att avstå pengarna. Det är bara en principsak för honom.

Han gör hockeysverige en tjänst en gång för alla. Kontrakten vid nedflyttning har alltid varit ett frågetecken, förhoppningsvis vet folk vad som gäller nu när ett lag åker ur.
Han är inte alls beredd att avstå pengarna, en del av dom kanske men vill han ha aktier istället så är det fan inte för att vara snäll.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
ciirree

Inlägg av ciirree »

För det första drog han igång hela skiten, sedan vann han, sen att han nu vill avstå EN DEL av pengarna ändrar inte min uppfattning ett skit. Han kan rent utsagt dra åt helvete.

Stäng av mig från forumet om ni tycker att kommentaren va hård, men han förtjänar inte en enda snäll mening.
Äckel.

Att detta inte skötts rätt från början är ganska glasklart om man ser till hur mallen för kontrakt skrivs, det är för luddigt - men han (Äcklet) behövde inte ta detta så långt som han gjorde!
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

1962FenderStrat skrev:Teckna aktier? Det betyder alltså att M.N kommer att bli delägare i Djurgården? Tillåt mig spy upp dagens lunch.
Det är han redan, med tanke på att han var en av de som fick chippa in vid nyemissionen 04' för att rädda vår förening. Det som får mig mest att vilja spy upp lunchen - förutom det faktum att det från DIFs sida verkar varit en lögn med att man reserverat belopp för eventuell förlust - är alla överdrivet hårda reaktioner.

Jag har svårt att se att någon som Nilson - som vuxit upp i Djurgården och räddat vår ekonomi med pengar ur egen ficka - skulle göra det här av ren småsint egoism. Då var han en jäkligt bra skådespelare under korridorssamtalen i rättegången där han verkade genuint tyngd av hela den här cirkusen och att behöva processa mot Djurgården. Det faktum att han dessutom verkar redo att ta ersättningen i form av Djurgårdsaktier - rätt usla med tanke på vår konkursmässighet - tycker jag ytterliggare talar för det.

Istället är jag glad att det är Nilson som drev det här och inte någon som hade kunnat pungslå vår klubb mycket värre om man faktiskt varit ute efter att skada den. Ja, det var ett standardavtal från Hockeyligan, men det är ingen vidare ursäkt. Vi är ingen kvartersklubb eller korplag, Djurgården Hockey AB är ett storföretag med mångmiljonomsättning som i takt med svensk elitidrotts kommersialisering och professionalisering måste kunna vara professionella också i organisation och arbetsgivarroll. Varför vi driver en sådan här tvist - med hundratusentals kronor i rättegångskostnader att betala för vår sida och motståndarens ersättning - när vi inte ens har reserverade medel för förlust är bortom mitt förstånd.

Förmodligen var det här ett wake up call vår organisation behövde. Avslutet gentemot Nilson verkar sköts jävligt illa. Kontraktsskrivandet verkar skötts jävligt illa. Arbetsgivaransvaret verkar sköts jävligt illa. Den här affären reflekterar bara skit på vår dåvarande såväl som nuvarande ledning, och jag har full förståelse för att Unionen - för det är främst i Unionen och inte Nilsons intresse det här har drivits, det ska vi vara klara med - inte viker ner sig. Vi hade kunnat lösa det här i skiljenämnd, ta det som en (klart billigare) läxa och göra en rejäl översyn av organisationen som konsekvens. Istället driver vi det till rätten och låter Nilson ta oerhört mycket skit. Fegt och skamligt. I slutändan gör Nilson/Unionen oss en stor tjänst, för trots de svindlande summor den här processen handlar om så är det ändå en spottstyver mot vad en amatörmässig organisation slukar när man har en sådan årsomsättning som Djurgården IF. Det är bara hoppas att det här blir ett ordenligt och välbehövt stålbad.

Förövrigt kan det vara värt att påpeka att AB, eftersom de inte verkar bemödat sig att ens läsa domen, slirar en del på siffrorna. Viktigast torde vara att påpeka att det inte handlar om ersättning á 41000kr/månad, utan 24031kr/månad jämte ränta.
Skriv svar