Boeman skrev:Jag är kluven i att utökningen och återtåhet ska gå till på det här sättet.
Att särbehandlas så här känns inte bra. Efter allt klagande på Leksand och deras tveksamma väg tillbaka så känns det helt galet att vi ska få reglerna ändrade, de räcker att det redan hänt förut.
Nej det känns inte bra även om vi precis som Leksand bara följer reglerna.
Jag är mycket kluven även om det inte är exakt samma sak så känns det.
Just i detta ser jag inte hur vi särbehandlas. Hade ví legat med i top 3 och spelat stabilt så kunde man kanske dra den slutsatsen. Men nu är vi väl inte favoriter till att sluta top 2 i en kvalserie oavsett SHL-lagens medverkan eller inte?
Det är väl snarast Karlskrona, Malmö, Västerås eller Bik man särbehandlar och har förhoppningar om ifall man ändrar reglerna under pågående säsong.
Nej, detta är ett idiotiskt förslag som i likhet med föregående ska kastas i papperskorgen.
Gör det enda rätta nu SHL, dra upp vettiga sportsliga spelregler ihop med AS i god tid för vad som ska gälla för att det till kommande säsong ska kunna spelas om fler platser.
Ett förslag som ska hålla över ett par år (med undantag för nästa års kvalserie som ju ska resultera i en ökning av SHL) och där även produkten AS får behålla och förbättra sin positiva utveckling.