Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Honken
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av Honken »

Mattias_87 skrev:Om det blir så att två av dom sex bästa i Kvalserien går till SHL och tabellen slutar såhär:

1. Karlskoga
2. Karlskrona
3. Västerås
4. Malmö
5. Djurgården
6. Rögle

Dom tre översta uppfyller ju inte kraven som ni säger och då går ju platserna till DIF och MIF, inte handplockade utan för att lagen ovan helt enkelt inte klarar att upprätthålla en SHL standard på arenor.
Kravet är 4000 platser varav 2000 skall vara sittplatser.
http://www.swehockey.se/ImageVault/Imag ... ndler.aspx
Krävs inga större förändringar för att alla skall klara kraven.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Husmusen »

Helt sinnessjukt om detta ändras så långt in på säsongen. En kvalserie där fyra lag går upp nästa säsong vore däremot inte fel. Tredje gången gillt då för oss när det gäller sig att ta sig till kvalserien.
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av pulverapa »

super85 skrev:Jag håller med om det att ändringarna är inte nödvändigtvis dåliga, men ytterst märkligt att man vill göra dem NU och inte innan säsongen startade. Jag blir väldigt överraskad om ändringarna går hem redan i år, eller om de ändrar detta först till nästa säsong.

Intressant är det i alla fall.
Grejen är ju att rent juridiskt så tillhör kvalserien nästa års HA, så därför är det möjligt att göra dessa ändringar nu.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

TV-rättigheterna skall delas på 14 också. Kan bli svårförhandlat.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Det är bara att be till högre makter att förändringen sker inför nästa säsong istället eftersom vi är så långt ifrån KS nu. Då kanske vi får aik till nästa säsong också...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:Det är bara att be till högre makter att förändringen sker inför nästa säsong istället eftersom vi är så långt ifrån KS nu. Då kanske vi får aik till nästa säsong också...
Jag tror just paniken kommer pga risken att STHLM står helt utan SHL-lag nästa säsong, detta vill undvikas till varje pris.

Således tror jag mest på alternativet att man temporärt stänger serien och låter 2 nya lag från KS gå upp. Fast jag hoppas du har rätt, tycker man borde göra sådana här stora ändringar inför en säsong och inget annat.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

seppuko skrev:
Morwin skrev:
ciirree skrev:Det känns riktigt nära, i artikeln så säger han ju: " – Ja man kan säga så här, de allsvenska lagen spelar om två platser i SHL, så ser seriebestämmelserna ut just nu. Så om du tar upp två lag från allsvenskan så har de ju fått spela om två platser, säger Christer Englund" så just nu är det iaf så dem tänkt!

Jag tror dem ser det publikmässigt. Sen är det annat som måste stämma in, arenakapaciteten och så vidare. Västerås, Malmö och DIF skulle SHL må bra av tror jag iallafall. Inte Karlskrona eller BIK.
varken Karlskoga eller karlskrona har väl arenor tillräckligt för SHL ens, isf tar dem väl upp VIK och MIF inte fan kommer vi få gratis biljett även fast vi krossar alla i Ha publikmässigt.

Skickat från min C6603 via Tapatalk
Och varför skulle då VIK och MIF få gratisbiljett, eller hur menar du?
Om du menar som jag tror så har du kanske inte hängt med. Första förslaget som kom väckte stor ilska för där var det tänkt att ge just DIF och MIF gratisbiljetter, men det förslaget slogs ner totalt, främst från alla supporterklubbar i hela Sverige, efter initiativ av våran egen JK.
eftersom dem ligger ju före oss i tabellen är väl ända anledningen skulle jag tro.

Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Donkels

Inlägg av Donkels »

Om man ändrar regelverket mitt under säsong så tappar jag all respekt för hockeyn och då kan man lika ner lägga ner skiten då sporten i mitt tycke då är oseriös
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

-daniel- skrev:
pulverapa skrev:Det är bara att be till högre makter att förändringen sker inför nästa säsong istället eftersom vi är så långt ifrån KS nu. Då kanske vi får aik till nästa säsong också...
Jag tror just paniken kommer pga risken att STHLM står helt utan SHL-lag nästa säsong, detta vill undvikas till varje pris.

Således tror jag mest på alternativet att man temporärt stänger serien och låter 2 nya lag från KS gå upp. Fast jag hoppas du har rätt, tycker man borde göra sådana här stora ändringar inför en säsong och inget annat.
Jag tror inte hockeyligan bryr sig om aik åker ur eller blir kvar. Deras betydelse för serien är överdriven. DIF och aik tillsammans i samma serie är däremot enormt betydelsefullt. Intresset för HA kommer bli enormt stort nästa säsong om vi spelar där båda två. Rena rama guldgruvan för Viasat.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:
-daniel- skrev:

Jag tror inte hockeyligan bryr sig om aik åker ur eller blir kvar. Deras betydelse för serien är överdriven. DIF och aik tillsammans i samma serie är däremot enormt betydelsefullt. Intresset för HA kommer bli enormt stort nästa säsong om vi spelar där båda två. Rena rama guldgruvan för Viasat.
Ja, men tror ändå exempelvis att Solna Aik drar betydligt mer intresse medialt / intäkter för CMore osv än ett random bonnlag som riskerar att byta plats med dem.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Jag är kluven i att utökningen och återtåhet ska gå till på det här sättet.
Att särbehandlas så här känns inte bra. Efter allt klagande på Leksand och deras tveksamma väg tillbaka så känns det helt galet att vi ska få reglerna ändrade, de räcker att det redan hänt förut.
Nej det känns inte bra även om vi precis som Leksand bara följer reglerna.

Jag är mycket kluven även om det inte är exakt samma sak så känns det.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

pulverapa skrev:
Tror inte alls på nån hype med aik i HA nästa säsong.
Historiskt sett har aik sin stora publik i fotbollen, bland de vänner jag har som är aik:are är det ingen som på allvar bryr sig om hockeyn, (lite som DIF Bowling för mig, svalt)
Lite som det var för DIF i fotbollen åren mellan 1980-2000, med hockeyn som tydlig No.1

Tror snarare DIF:s publiksiffror kommer sjunka rejält till nästa säsong, oavsett Solnas medverkan eller ej.
Det är en låååång plåga fram till nytt missat kval, man måste helt klart ha lite speciella personliga egenskaper för att gå igång på DIF Hockey just nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Boeman skrev:Jag är kluven i att utökningen och återtåhet ska gå till på det här sättet.
Att särbehandlas så här känns inte bra. Efter allt klagande på Leksand och deras tveksamma väg tillbaka så känns det helt galet att vi ska få reglerna ändrade, de räcker att det redan hänt förut.
Nej det känns inte bra även om vi precis som Leksand bara följer reglerna.

Jag är mycket kluven även om det inte är exakt samma sak så känns det.
Just i detta ser jag inte hur vi särbehandlas. Hade ví legat med i top 3 och spelat stabilt så kunde man kanske dra den slutsatsen. Men nu är vi väl inte favoriter till att sluta top 2 i en kvalserie oavsett SHL-lagens medverkan eller inte?

Det är väl snarast Karlskrona, Malmö, Västerås eller Bik man särbehandlar och har förhoppningar om ifall man ändrar reglerna under pågående säsong.

Nej, detta är ett idiotiskt förslag som i likhet med föregående ska kastas i papperskorgen.

Gör det enda rätta nu SHL, dra upp vettiga sportsliga spelregler ihop med AS i god tid för vad som ska gälla för att det till kommande säsong ska kunna spelas om fler platser.
Ett förslag som ska hålla över ett par år (med undantag för nästa års kvalserie som ju ska resultera i en ökning av SHL) och där även produkten AS får behålla och förbättra sin positiva utveckling.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2014-01-27 15:29:34, redigerad totalt 3 gång.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Som sagt, en del av problematiken ligger i att årets kvalserie räknas till nästa säsongs hockeyallsvenska.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vi särbehandlas knappast. Alla som hänger med litet vet att vår strategi var att detta var en mellansäsong för att sikta högre kommande säsonger. Att lägga utökningen precis samtidigt som vi satsar ljummet är ju det sämsta som kan hända oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Låst