Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
4.9.5
Säsongskort: Ja

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av 4.9.5 »

minalman skrev:
Bocas skrev:Sitter och kollar på spelarlistan för vårt lag när vi åkte hur. Jag fattar fortfarande inte hur det är möjligt att vi kunde åka ur med det lag som vi hade då. Fullständigt horribelt och obegripligt!

Helvete!

http://www2.difhockey.se/season.php?sasong=2012
I princip är det väl bara Challe och Zabel som är kvar...
och Holm

Sent from my AVGÅ ZABEL using tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av minalman »

4.9.5 skrev:
minalman skrev:
Bocas skrev:Sitter och kollar på spelarlistan för vårt lag när vi åkte hur. Jag fattar fortfarande inte hur det är möjligt att vi kunde åka ur med det lag som vi hade då. Fullständigt horribelt och obegripligt!

Helvete!

http://www2.difhockey.se/season.php?sasong=2012
I princip är det väl bara Challe och Zabel som är kvar...
och Holm

Sent from my AVGÅ ZABEL using tapatalk
Jag tror inte det är han Holm som är vårt problem.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree

Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av ciirree »

Zephyrox skrev:Jag håller med om att det är forward sidan som fungerar sämst även om vi ligger hyfsat till sett i antal mål. Nån som vet statistik över insläppta mål?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi har 86 insläppta, 6a i den ligan!
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Skulle va jäkla kul att se Leffe Strömberg här! Han måste va en av de mest kunniga av alla hockeytränare och experter! Skulle också vara tufft att se Bert Robertsson som headcoach men han kanske är aningens för het!
BigJ

Inlägg av BigJ »

Ja, 86 insläppta men de senaste tolv matcherna är det c:a 1,5 mål insläppt per match vilket skulle bli 56 insläppta på hela säsongen om man hållit snittet från de senaste 12.
Som jag ser det har laget försvarsmässigt höjt sig ordentligt och stundtals även anfallsmässigt men det är för ojämnt.

Edit: Med 3 mål per match enligt vad jag skrev ovan hade det blivit 8-10 poäng istället för 4 som vi fått nu på de 4 senaste matcherna och betydligt trevligare stämning här. Nu måste man istället titta bakåt och konstatera att om några omgångar bara kan vi vara utanför topp 7....
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Man kan fundera över om det bästa för Stockholmshockeyn just nu är att få både DIF och gnaget i HA nästa år. Det kan bli bättre sponsoravtal, mediaintresse och publiksiffror om bägge lagen krigar samtidigt som rivaler mot landsbygden om att nå SHL. Fyra derbyn blir nästa säsongs klimax i hockeysverige.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Har också tänkt på det där vad som är bäst för stockholmshockeyn. Är inte derbyn en viktig del utav det? Jag tror att det kan bli en tillfällig räddning faktiskt. Däremot så tror jag både Aik och Örebro håller sig kvar i år, har faktiskt svårt att tro att något lag i HA går upp i år.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock

Inlägg av Manijock »

bastis7 skrev:Skulle va jäkla kul att se Leffe Strömberg här! Han måste va en av de mest kunniga av alla hockeytränare och experter!
På vilket sätt? Karln är ju fan klyschornas mästare ihop med Popovic. Varenda gång ett lag spelar bättre än det andra får man höra "Jaa de åker ju mer grillor va, tar sig in på kassen, gör jobbet va." Så jävla ytligt kunnig att man kräks. Kan tänka mig att hans detaljträning handlar om att göra mera mål än det andra laget. Satan va tråkig han är som expert, lika förutsägbar som en skål med gröt.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Mattias_87 skrev:Har också tänkt på det där vad som är bäst för stockholmshockeyn. Är inte derbyn en viktig del utav det? Jag tror att det kan bli en tillfällig räddning faktiskt. Däremot så tror jag både Aik och Örebro håller sig kvar i år, har faktiskt svårt att tro att något lag i HA går upp i år.
Tror faktiskt att både Karlskoga och Karlskrona har det som krävs. Örebro kan bli slagkraftiga om de toppar formen i en Kvalserie. Aik känns helt uträknade just nu. Lite farligt på det sättet möjligtvis, men satan vad dåliga de är och har varit hela säsongen. Malmö kan mycket väl spela till sig en SHL-plats också. Västerås tror jag inte på! Känns som det kommer står mellan Örebro, Karlskoga, Karlskrona och Malmö i slutändan.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Mattias_87 skrev:Har också tänkt på det där vad som är bäst för stockholmshockeyn. Är inte derbyn en viktig del utav det? Jag tror att det kan bli en tillfällig räddning faktiskt. Däremot så tror jag både Aik och Örebro håller sig kvar i år, har faktiskt svårt att tro att något lag i HA går upp i år.
Tror att AIK skulle bli överkörda av åtminstone två av fyra HA-lag om de fortsätter som de gör just nu. Tänk dessutom på skräcken att spela Kvalserien från SHL jämfört med chansernas chans att komma från andra hållet.

Är rätt säker på att AIK inte har mycket att sätta emot när Karlskrona eller Malmö sätter fart, Karlskoga kan säkert gnälla till sig en match och fjärdelaget bör nog inte vara några problem.

Det mesta sitter dock i skallen, kommer du från SHL så är du (förmodligen) räddare att förlora än du är modig nog att vinna.
25/4-2025
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Nej, det bästa för både oss och gnaget är att vi får tillbaka den rivalitet som finns när vi spelar i samma serie. Då blir det fart runt hockeyn igen i Stockholm.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Ser ni på nån match idag eller? Tänkte kolla Smuts IK - Malmö.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av minalman »

ciirree skrev:Ser ni på nån match idag eller? Tänkte kolla Smuts IK - Malmö.
Jag såg reprisen av ssk-matchen precis eftersom jag satt på flyget i torsdags. Det såg inte så illa ut som jag trodde när jag läste matchtråden. Det var ännu värre.
Total brist på hockeykunnande med avseende på att göra något utöver vad som krävs för att det ska vara någon idé med att duscha efter matchen.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

minalman skrev:
ciirree skrev:Ser ni på nån match idag eller? Tänkte kolla Smuts IK - Malmö.
Jag såg reprisen av ssk-matchen precis eftersom jag satt på flyget i torsdags. Det såg inte så illa ut som jag trodde när jag läste matchtråden. Det var ännu värre.
Total brist på hockeykunnande med avseende på att göra något utöver vad som krävs för att det ska vara någon idé med att duscha efter matchen.
Men för att svara på din fråga. Ja, teven står på i bakgrunden...
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Malmö har en trupp som blir livsfarlig i en eventuell kvalserie, typisk trupp som växer ju mer allvar det blir.
Laget jag tror har störst chans till SHL tillsammans med Karlskrona.
Spela fult
Låst