Djurgårdens IF - Karlskrona HK 14/1 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 14/1 2014

Inlägg av ciirree »

Alltså dem sista 10-15 sekundrarna från att KHK gör 1-3 dem är fan HORRIBLA, så sjukt nonchalant spel och det ser ut som de redan gett upp.

Sämsta insatsen jag sett hittils och jag är så sjukt trött på att vi aldrig kan ens vara i närheten av samma nivå varje match!
Användarvisningsbild
Danne282

Inlägg av Danne282 »

Otippat:(

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Staten

Inlägg av Staten »

För två år sedan visste jag inte ens att det fanns ett hockeylag som hette Karlskrona. Nu är de för svåra för oss att klara av. Time´s changing.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

ciirree skrev:Sätter 1000 spänn på att vi tar målvakten vid 18:35 och KHK sätter i tom kasse 19:55
Fel på målet med 4 sek
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Hur fan kan han slå av sin offside sådär?
Nog med att huvuddomarn är en fegis som inte tar utvisningar men hur fan kan linjedomarn ha handen uppe för offside å döma mål samtidigt?
25/4-2025
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det känns verkligen uppgivet.

För mig var det här en match där man tvingas inse hur mycket bättre lag det finns i den här serien. Jag tycker inte vi är dåliga på egen hand. Dom gör oss dåliga. Vi gör genuint vårt bästa men räcker inte till. Såg ut som när en bottenlag möter ett topplag. De är helt enkelt bättre i varje spelmoment. Fruktansvärt tråkigt att behöva se och inse hur dåliga våra chanser att gå upp faktiskt.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Aja, inget nytt.
Första perioden sabbar alla möjligheter till poäng, rättvist.
Plågsamt vad vårt stora icke-kunnande blev tydligt när vi skull försöka jaga i 3:e.
Tror inte KHK blev andfådda ens

Fortfarande, I bästa fall play off DIF, helt enligt planerna med detta lag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Vi spelar bra sista perioden, men det räcker tyvärr inte. Karlskrona är mycket bättre än oss och jag har svårt att se hur vi ska klara oss i en kvalserie, där alla lag är lika bra som Karlskrona. Börja kolla spelare inför nästa säsong. Börja med ett nytt speltänk, nya idéer. Det gäller att börja tidigt så vi får ett riktigt bra lag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Dags att göra förändringar nu! Vi har kört fast. Ny coach. Bort med Lofqvist. In med en vinnarskalle i mål.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Smekmånaden är över, PRESTERA!
Det går att vinna mot bottengäng men när man möter någon av lite högre klass som t.ex. Karlskrona så funkar ingenting längre.

Det är KATASTROF!
DIF!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Om bara Zabel kunnat förbereda laget bättre. Såg förstås inte matchen, men av vad jag läser här så inser jag att vi var oförberedda på att bli översköljda i början. Vi måste vara bättre förberedda när vi möter topplag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Så jävla vidrigt, innestolpen verkligen, sen tappar såklart Sam av alla puck och mål direkt!

Ändå skönt på nått sätt att bara släppa tankarna om kvalserien helt och hållet nu!
Spela fult
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Det känns verkligen uppgivet.

För mig var det här en match där man tvingas inse hur mycket bättre lag det finns i den här serien. Jag tycker inte vi är dåliga på egen hand. Dom gör oss dåliga. Vi gör genuint vårt bästa men räcker inte till. Såg ut som när en bottenlag möter ett topplag. De är helt enkelt bättre i varje spelmoment. Fruktansvärt tråkigt att behöva se och inse hur dåliga våra chanser att gå upp faktiskt.
Håller med dig till hundra procent.
Var en del snack idag på forumet om att vi ska sikta in oss på PO och jag ändrar helt min uppfattning nu och inser samma sak.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

rikkard skrev:Dags att göra förändringar nu! Vi har kört fast. Ny coach. Bort med Lofqvist. In med en vinnarskalle i mål.
Äsch, det kommer att hjälpa föga nu. Vi har inte tillräckligt bra spelarmaterial. Börja tänka på nästa säsong nu. Kanske börja fundera på att ersätta Challe som faktiskt inte har haft en enda positiv säsong i en ledarroll. Spelar ingen roll om det varit som tränare eller sportchef...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Jim Morrison skrev:Vi spelar bra sista perioden, men det räcker tyvärr inte. Karlskrona är mycket bättre än oss och jag har svårt att se hur vi ska klara oss i en kvalserie, där alla lag är lika bra som Karlskrona. Börja kolla spelare inför nästa säsong. Börja med ett nytt speltänk, nya idéer. Det gäller att börja tidigt så vi får ett riktigt bra lag.
Vill bara säga att när vi var i kvalserien så borde vi sopat banan med dom andra lagen, hockey är inte så logiskt, i en kvalserie kan vi nog hävda oss, men frågan är ju om vi tar oss dit???
Skriv svar