mforce skrev:Måste vara en jobbig sits för Challe. Förmodligen har Timrå sagt till honom att inte gå ut med att de förhandlar. Ska han då säga till fansen: "säg inget, men jag snackar jobb med Timrå". Nu vet jag inte exakt vad Charles har sagt till fansen. Men har han sagt att DIF är enda alternativet så borde han i rimlighetens namn kunna ha varit smidigare även om det kanske inte är så enkelt.
Nä - men han kan säga "Mitt kontrakt går ut efter sässongen och jag vet faktiskt inte hur framtiden ser ut".
En annan sak är ju den att Djurgården faktiskt VILL ha honom kvar. Det hade ju varit en sak om ledningen kastat ut Challe och han sökt ett annat jobb, men nu är det faktiskt Challe SJÄLV som vill bort från den klubb han säger sig älska så mycket att det är "den enda" för honom.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Förvisso, och jag håller med i sak att det är ett svek av Charles om det nu är så ílla som det verkar. Ska bli intressant att se hur det hela utvecklar sig och hur han förklarar det hela.
Inte för att försvara Challes agerande, men jag tror inte att det i dagens businesshockey finns så värst mycket klubbkänsla med. Visst, Tärnström häver ur sig klyschor som att AIK är det enda för honom när han återvänder, men han gör det med världens största dollargrin i ansiktet. Med penningen på banken säkrad kan man ha råd att låta hjärtat styra.
mforce skrev:Förvisso, och jag håller med i sak att det är ett svek av Charles om det nu är så ílla som det verkar. Ska bli intressant att se hur det hela utvecklar sig och hur han förklarar det hela.
Inte för att försvara Challes agerande, men jag tror inte att det i dagens businesshockey finns så värst mycket klubbkänsla med. Visst, Tärnström häver ur sig klyschor som att AIK är det enda för honom när han återvänder, men han gör det med världens största dollargrin i ansiktet. Med penningen på banken säkrad kan man ha råd att låta hjärtat styra.
Tror inte att Challe var dåligt betald i DIF eller att det förslag som ledningen presenterade honom innebar en svältlön.
Om man väljer mellan hög lön i klubben man säger sig älska eller ännu lite högre lön i en annan klubb borde valetvara enkelt... Detta är ju huvudpoängen (vid sidan av att han blåljög oss fans rätt i ansiktet och vid sidan av att han lämnar klubben mitt under vår kamp för överlevnad som förening) nämligen att det är Challe som väljer bort oss...
Jag är medveten om att klubbkänsla är ovanligt nu för tiden, men Challe... Hur mycket mer DIF kan man bli?
Kan du tänka dig att fortsätta som andretränare ytterligare en säsong?
– Nej, det är helt uteslutet. Mitt mål är att bli huvudtränare.
Hans Särkijärvi har ett år kvar som huvudtränare. Det tolkar jag som att du inte blir kvar i Djurgården.
– Så kan man kanske tolka det …
Hans Särkijärvi har ett år kvar som huvudtränare. Det tolkar jag som att du inte blir kvar i Djurgården.
Hade han kört den linjen från start hade han varit lite lättare att förlåta...
Ja, han borde ha öppnat för att han inte blir kvar i ett tidigt skede. Och när säsongen är över bör han få veta att han lever. Dock inte tidigare, då skjuter vi oss själva i foten.
Och vad fan hände med "Säcken har ett år kvar på kontraktet, och vill de flytta på honom så får det flytta mig med, vi jobbar tillsammans." ?
Det känns oerhört tungt att Challe har svikit oss alla på det här sättet. Hade varit bättre om han från början gick ut och sa att han siktade på att bli huvudtränare, istället för att ljuga oss fans rakt upp i ansiktet.
Det finns få som gjort så mycket för Djurgården som Challe, så att ni vill kalla honom svikare är riktigt illa....
Challe förtjänar ALL respekt och ni beter er som gnälliga 5-åringar hela bunten!
Väx upp!
Han är inte en MILLI-JÄVLA-METER mindre Djurgårdare för att han vill ta ett jobb som han drömt om.
fd skuggan skrev:Det finns få som gjort så mycket för Djurgården som Challe, så att ni vill kalla honom svikare är riktigt illa....
Challe förtjänar ALL respekt och ni beter er som gnälliga 5-åringar hela bunten!
Väx upp!
Han är inte en MILLI-JÄVLA-METER mindre Djurgårdare för att han vill ta ett jobb som han drömt om.
Det gäller att lösa saker på ett snyggt sätt och detta har inte skötts snyggt. Challe har vid flera tillfällen sagt att han INTE skall lämna DIF samtidigt som han indikerat tydligt att han inte har något emot att spela andra fiol med tanke på uttalanden som går Säcken går jag också. Att dessutom hävda att man inte förhandlar med andra klubbar när man med största säkerhet gjort det hela är i min bok uruselt agerat. Lika ruttet som när Isaksson gick ut och sa att Rennes var enda alternativet för honom vilket medförde att vi fick uruselt med pröjs för killen. Spelar ingen roll vilka meriter man har haft som spelare eller tränare. Agerar man på detta vis förtjänar man ingen respekt i mina ögon.
Personligen anser jag att första periodens enda budskap från fansen skall vara "Vi kräver ett ärligt svar nu Challe" allt annat är ovidkommande. Har Challe bestämt sig för TIK skall han omedelbart tala om detta samt avsäga samtliga uppdrag från DIF hockey svårare än så är det inte.
DIF går kanske sin tuffaste kamp sedan början av 80-talet och så väljer en av tränaren att agera på detta sätt, vedervärdigt. Dessutom inte en gång utan flera.
Jonevret fick ta en hel del skit från klacken pga dåliga resultat, i ärlighetens namn tycker jag Challes agerande är värt betydligt tuffare behandling. Jonevret gjorde sitt bästa känns som att Challe bara svikit och detta budskap bör föras fram rejält redan ikväll...
fd skuggan skrev:Det finns få som gjort så mycket för Djurgården som Challe, så att ni vill kalla honom svikare är riktigt illa....
Väx upp!
Så du tycker det är ok att Challe ljuger oss supportrar rakt upp i ansiktet ett flertal gånger?
Ingen här, har vad jag vet hävdat att han är mindre Djurgårdare för att han skriver på för Timrå. Det är sättet han sköter allting på. På så sätt kan vissa tycka att han är en svikare när han inte kört med raka puckar mot oss supportrar. Men mindre Djurgårdare? Nej!
Väx upp!
Det är inte det som är grejen. Hade detta handlat om att Challe skulle ta jobbet han alltid drömt om så vore det en annan sak.
Det handlar inte om VAD som händer utan om HUR det händer...
Förallti världen börja inte trakasera Challe på matcherna förän det är helt klart att vi inte når slutspel eller får kvala.
Tycker också att han har uppträtt oerfaret men som läget är nu så vet vi faktiskt inte vad som sker i kuliserna.
STÖTTA LAGET ÄNDÅ IN I KAKLET OCH SKULLE VI INTE LYCKAS DÅ MÖJLIGEN DÅ KAN VI HÄNGA UT NÅGON
DIFGUTE skrev:Förallti världen börja inte trakasera Challe på matcherna förän det är helt klart att vi inte når slutspel eller får kvala.
Tycker också att han har uppträtt oerfaret men som läget är nu så vet vi faktiskt inte vad som sker i kuliserna.
STÖTTA LAGET ÄNDÅ IN I KAKLET OCH SKULLE VI INTE LYCKAS DÅ MÖJLIGEN DÅ KAN VI HÄNGA UT NÅGON
Jag har svårt att tänka mig att någon djurgårdare inte skulle stötta Challe och laget hela vägen. Det är inte DIF att bua ut sina egna. Lika svårt att jag att förstå att Mr. DIF själv lämnar klubben under den viktigaste grundserieslutspurten någonsin samtidigt som han i media snackar sig blå om att "DIF är den enda" - det är inte heller särskilt mycket DIF.
Särkijärvis järnkaminer - CHALLE BERGLUNDS järnkaminer to the bitter end...
Senast redigerad av Andy den 2007-02-19 13:42:44, redigerad totalt 1 gånger.