SHL 13/14

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Zephyrox
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 13/14

Inlägg av Zephyrox »

Mattias_87 skrev:
Magnutz skrev:
Mattias_87 skrev:
Magnutz skrev:
Mattias_87 skrev:Skadeglädje är underbart. Derbyn i HA till hösten.
En spik i Stockholmshockeyns kista tyvärr. Jag önskar inte att det blir verklighet.
Derbyn i SHL vore ju det bästa. Men jag är ytterst tveksam till att det någonsin blir av igen. Jag kan däremot inte acceptera att Aik är bäst i stan.
Sett ur ett rent DIFSupporter-perspektiv är jag med dig men när jag ser hockeyn i Stockholm sakta dö blir det andra tankar som tar över. När jag ser det ur ett större perspektiv. Regionen behöver ett STARKT hockeyfäste här. Det får vi inte om alla lag rasar ur högstaligan. (Det är också vad SHL fruktar. De fruktar att storstadshockeyn ska dö och då blir media-intresset sådär hett.)
Jag är helt med dig om att regionen måste ha ett starkt hockeyfäste i Stockholm. Men dom krafter i SHL som försöker ändra på det blir totalt utbuade. Det är inte många lag som klarar sig att gå upp ifrån HA till SHL på ärligt vis, det är kommundoping som gäller förutom i just Aiks fall. Vi kommer antagligen aldrig att spela i SHL igen om inte systemet görs om, som SHL klubbarna vill.
Hur gjorde Örebro då?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

En ensam supersponsor-doping? :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Honken
Säsongskort: Ja

Inlägg av Honken »

När RBK gick upp (om det nu var denna eller förra gången) så hade de en av de billigaste trupperna i HA.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Ulf Dahlén får kicken! Börjar likna oss året vi åkte ur mer och mer nu...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8026544.ab
Leksand

Inlägg av Leksand »

Magnutz skrev:Brynäs gör jhulbock av aik, 0-5.. nej 0-6 i detta nu. Inte alls bra. Tyck vad ni vill om aik men det är ett stort mörkt minus att Stockholmshockeyn blöder så som den gör.

Matchen är körd för solnaiternas del. Snart är säsongen också körd.

Mörker.
Vad är det för mörkt med det? Snackas om att det är så viktigt för svensk hockey att det finns ett Stockholmslag i SHL, men AIK?!

Publikmässigt har de SHL:s sämsta hemmasnitt, det tredje sämsta bortasnittet och det absolut sämsta totalsnittet. Ingen jävel är intresserad av AIK och de har ingen hockeykultur.

Deras stormatch under hösten var Leksand borta; lördagsmatch och mobilisering. De skulle upp och hata Leksand, som ju är så populärt nuförtiden. Slutade med att de inte ens fick ihop till en bussresa, så någon sponsor fick kliva in med pengar för att det alls skulle bli av. Totalt fick de väl ihop 30-talet supportrar, varav en runt en tredjedel av socialfallen* blev tagna för fylla innan de ens kom in på arenan. Sedan är det det gamla vanliga. Hetsa mot vakter, göra tuffa tecken mot hemmapubliken, hota småbarnsföräldrar, ha sönder saker och smeta in toaletterna med bajs. På vilket sätt är det viktigt för svensk hockey att det finns representerat i SHL?

Bra för svensk hockey om det finns ett lag från Sthlm i SHL, ja antagligen, om det är DIF, men fan inte AIK.

*"Socialfall? Ska ni säga!" Visst, men ta det i Leksandshatartråden.
Senast redigerad av Leksand den 2013-12-16 16:16:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Leksand skrev:
Magnutz skrev:Brynäs gör jhulbock av aik, 0-5.. nej 0-6 i detta nu. Inte alls bra. Tyck vad ni vill om aik men det är ett stort mörkt minus att Stockholmshockeyn blöder så som den gör.

Matchen är körd för solnaiternas del. Snart är säsongen också körd.

Mörker.
Vad är det för mörkt med det? Snackas om att det är så viktigt för svensk hockey att det finns ett Stockholmslag i SHL, men AIK?!

Publikmässigt har de SHL:s sämsta hemmasnitt, det tredje sämsta bortasnittet och det absolut sämsta totalsnittet. Ingen jävel är intresserad av AIK och de har ingen hockeykultur.

Deras stormatch under hösten var Leksand borta; lördagsmatch och mobilisering. De skulle upp och hata Leksand, som ju är så populärt nuförtiden. Slutade med att de inte ens fick ihop till en bussresa, så någon sponsor fick kliva in med pengar för att det alls skulle bli av. Totalt fick de väl ihop 30-talet supportrar, varav en runt en tredjedel av socialfallen* blev tagna för fylla innan de ens kom in på arenan. Sedan är det det gamla vanliga. Hetsa mot vakter, göra tuffa tecken mot hemmapubliken, hota småbarnsföräldrar, ha sönder saker och smeta in toaletterna med bajs. På vilket sätt är det viktigt för svensk hockey att det finns representerad i SHL?

Bra för svensk hockey om det finns ett lag från Sthlm i NHL, ja antagligen, om det är DIF, men fan inte AIK.

*"Socialfall? Ska ni säga!" Visst, men ta det i Leksandshatartråden.
Ord!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

En sak glömmer du Leksand, i ett annars riktigt bra inlägg. Om gnaget och DIF i framtiden spelar i samma serie igen så kommer all annan läktarkultur i detta land kika med ett barns avundsjuka ögon mot Stockholm och undra vad det var som hände.

Sen får du/man inte bara titta på statistiska sidor av saker och ting, Stockholm är ett stort område och upptagningen från pojkar till män görs via föreningar och representationsklubbar, två av de största i Sverige är DIF och gnaget. Helheten är det Magnus menar i sitt inlägg, inte det nuvarande eller det sportsliga.
Leksand

Inlägg av Leksand »

seppuko skrev:En sak glömmer du Leksand, i ett annars riktigt bra inlägg. Om gnaget och DIF i framtiden spelar i samma serie igen så kommer all annan läktarkultur i detta land kika med ett barns avundsjuka ögon mot Stockholm och undra vad det var som hände.

Sen får du/man inte bara titta på statistiska sidor av saker och ting, Stockholm är ett stort område och upptagningen från pojkar till män görs via föreningar och representationsklubbar, två av de största i Sverige är DIF och gnaget. Helheten är det Magnus menar i sitt inlägg, inte det nuvarande eller det sportsliga.
Du har förstås en poäng. Har bara så förbannat svårt för AIK.

Men samtidigt så kan man han en bra juniorverksamhet utan ett reprentationslag i SHL, och för egen del kan jag leva med att Hockeysverige missar några talanger i utbyte mot att AIK åker ur.

Publikmässigt tror jag att det skulle vara några få matcher per år för AIK:s del. De snittat 1500 åskådare färre än ni i högsta serien. Katastrofalt dåligt. Utan fotbollen hade AIK hockey inte funnits. På representationslagsnivå tycker jag inte att de bidrar med ett skit. Bättre att de får åka ur och lämna plats till er, Malmö, Rögle, Västerås eller någon annan hockeyförening
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Vi har också förbannat svårt för gnaget. Men det har jag personligen för ormar, myror och spindlar också, men de fyller sin funktion :)
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jag tror det skulle kunna vara positivt för Stockholmshockeyn ifall ajk ramlar ner och vi inte går upp i år (även om det bästa vore att båda spelar i ES). Då kanske Stockholm Stad vaknar och förstår att de behöver hjälpa oss.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Marcus Nilson o Gustav Wesslau snart ute på marknaden igen när HV rensar...
Manijock

Inlägg av Manijock »

Doyle skrev:Marcus Nilson o Gustav Wesslau snart ute på marknaden igen när HV rensar...
Ja tack till Gustaf Wesslau. Vem är Marcus Nilson? Jasså den där feta dryga gubben som en gång i tiden var en Järnkamin, trodde han lagt av?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Wesslau.. Han motiveras av pengar. Ingen "frälsare". Marcus Nilson.. Eller hur......

Sent from my HTC One using Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Kanske det dåliga samvetet gnager någonstans. Pengar i all ära. Men att svika det lag men just spelat ner i allsvenskan.. svider nog en del fast man inte tror det. DIF är kärlek och är man otrogen står man där utan familjen man sade sig ÄLSKA. Straffet kommer förr eller senare...Thats life...
Staten

Inlägg av Staten »

Ska hv värva igen? Hur mycket pengar har kommunen?
Skriv svar