Hur gjorde Örebro då?Mattias_87 skrev:Jag är helt med dig om att regionen måste ha ett starkt hockeyfäste i Stockholm. Men dom krafter i SHL som försöker ändra på det blir totalt utbuade. Det är inte många lag som klarar sig att gå upp ifrån HA till SHL på ärligt vis, det är kommundoping som gäller förutom i just Aiks fall. Vi kommer antagligen aldrig att spela i SHL igen om inte systemet görs om, som SHL klubbarna vill.Magnutz skrev:Sett ur ett rent DIFSupporter-perspektiv är jag med dig men när jag ser hockeyn i Stockholm sakta dö blir det andra tankar som tar över. När jag ser det ur ett större perspektiv. Regionen behöver ett STARKT hockeyfäste här. Det får vi inte om alla lag rasar ur högstaligan. (Det är också vad SHL fruktar. De fruktar att storstadshockeyn ska dö och då blir media-intresset sådär hett.)Mattias_87 skrev:Derbyn i SHL vore ju det bästa. Men jag är ytterst tveksam till att det någonsin blir av igen. Jag kan däremot inte acceptera att Aik är bäst i stan.Magnutz skrev:En spik i Stockholmshockeyns kista tyvärr. Jag önskar inte att det blir verklighet.Mattias_87 skrev:Skadeglädje är underbart. Derbyn i HA till hösten.
Sent from my iPhone using Tapatalk