Vi vill ha Challe kvar!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Synd om Challe drar... vad jag undrar är om Säcken kommer stanna?? HUvudtränaren är ju viktigast faktiskt:P
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Eftersom "Säcken" har ett år kvar på kontraktet så lär han vara kvar nästa säsong också.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Nisse Ekman skrev:Jag fick samma känsla som du, Andy. Det kändes lite underligt formulerat. Men å andra sidan, kan den som gör intervjuen besitta den kunskapen? Kanske
Men visst kändes det klart när man läste det?

Antingen betyder det att Micke kommer till klubben som andretränare för att Challe drar dit pengarna doftar bäst.

Eller så betyder det att man skapat en annan roll för Micke (ungdomstränare?).
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Saxat från DN:
"- Det jag kan säga är att vi just nu inte har några förhandlingar med "Challe". Vi vill ha allt fokus på avslutningen av säsongen, säger Djurgårdens klubbdirektör Tommy Engström."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2244&a=618231
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Challe till Timrå

Inlägg av Frasse »

Det är "klart" att Challe tar över som tränare i Timrå efter Kent Johansson (som tar över HV71) och vid sin sida kommer han att ha Per Nygårds.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Andy

Re: Challe till Timrå

Inlägg av Andy »

Frasse skrev:Det är "klart" att Challe tar över som tränare i Timrå efter Kent Johansson (som tar över HV71) och vid sin sida kommer han att ha Per Nygårds.
Betyder det att han stod och blåljög oss fans i ansiktet när han sa att "DIF var den enda klubben" och att Aftonbladet hade rätt?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Re: Challe till Timrå

Inlägg av Remy Lebeau »

Källor i både Djurgården och Timrå säger att Challe Berglund, nu assisterande tränare i Djurgården, är klar som huvudtränare för Timrå som Djurgården mötte på torsdagskvällen

Svagt som fan av Challe. Tycker det är ruskigt dåligt att ljuga för oss supportrar, inte bara en gång utan flera gånger. Nej, om detta bekräftas efter säsongen så kommer Challe sjunka mycket i mina ögon.

Men om man ska se det positiva så är det att Micke J kommer tillbaka till klubben? Undrar dock vem av dem som ska ryta i om det behövs.

Jag tänker inte säga "lycka till" till Challe så länge han tränar ett annat Elitserielag, och det borde ingen göra.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Ja då behöver vi inte fundera på att hissa upp challes namn i taket, tur att nummer 2 är upptaget redan!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jag har skrivit det förroch jag skriver det igen:

Genom åren har jag varit en av Challes främsta försvarare på DIF.net och här inne. Sir Charles är för mig en av de största någonsin.

Det är OK att byta klubb, men det är inte OK att blåljuga oss fans som stöttat honom i vått och tort rätt upp i ansiktet och det är inte OK att förhandla med "fienden" samtidigt som klubben slåss för sin överlevnad.

Är detta sant kommer det att dröja länge innan namnet Berglund pryder en tröja i Globens tak.

Ju högre upp man är desto hårdare blir fallet.

Att gå från att vara en av de största legendarerna till detta det är vad jag kallar platt fall.

En av de största skandalerna i vårärorika klubbs historia! Ett av de största sveken i hockeysverige någonsin!
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Skriver inte på namninsamlingen, vem vill at han ska stanna efter allt det här? När han ljugit och sagt att han inte förhndlar med timrå, men så är det helt plötsligt klart att han ska dit?
Chav
Kontakt:

Inlägg av Chav »

isolerad skrev:
Emil svelander skrev:Stanna Challe, Stanna!
Någon som är sugen på att starta en namninsamling?
http://www.namninsamling.com/site/petition_intro.asp

Kör hårt.

Jag själv har inga problem med att challe tränar timrå. Men det är oerhört oproffsigt att det läcker ut under slutspurten av en pågående säsong.
är det du?

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?jonevret2099
Ett hjärta är fler än två kronor - Skellefteå AIK
Användarvisningsbild
Suz
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Jag mår verkligen fysiskt och psykiskt illa vid tanken på att Challe ev. drar till Timrå.

Men för att mildra mitt illamående så måste jag ju drömma lite (för drömmar kan slå in).

Vi säger att Challe går till Timrå och skriver ett ettårskontrakt. Då blir han fri från Timrå lagom tills Säckens kontrakt går ut. Under tiden så har Micke (#25) Johansson varit ass. tränare och blivit varm i kläderna. Sen kommer Challe tillbaka och har blivigt en ännu bättre tränare och tar över efter Säcken. Tänk Challe och Micke i båset! En ljuvlig tanke i sorgen om Challe lämnar. Då kan man stå ut ett år utan honom.

”Challe Berglunds järnkaminer, Micke Johanssons järnkaminer”
Låter inte illa va?
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
#25 SuperMicke Johansson

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Är det så att Challe är klar för Timrå men blånekar oss fans rätt upp i ansiktet?
Då Challe är du inte vatten värld i mina ögon heller!!
Då förtjänar du inte den respekt vi visade Micke Johansson igår vilket är en sann riktig DIF-HJÄLTE!!!
Då kan jag vänta ytterligare 30-40 år innan din (Challe) tröja hissas..
FY FAAAAAN VILKET SVEK (om detta stämmer att Challe e klar för Timrå)

Men va fan, sorgen e ju kortvarig tänk er Bröderna "Lill Kenta" och "Micke" Johannson i DIFbåset..
Lill-Kenta hade inte jordens lättaste uppgift att ta över ett lag vars torpedhockey var sönderläst 2002!!
Ser gärna Bröderna Johansoon tilsammans i DIF igen såsom 1989/90!!!
Då som gudabenådade spelare,,..
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Det var nån som nämnde Tornberg här, det kanske vore ne bra tränare faktiskt.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Måste vara en jobbig sits för Challe. Förmodligen har Timrå sagt till honom att inte gå ut med att de förhandlar. Ska han då säga till fansen: "säg inget, men jag snackar jobb med Timrå". Nu vet jag inte exakt vad Charles har sagt till fansen. Men har han sagt att DIF är enda alternativet så borde han i rimlighetens namn kunna ha varit smidigare även om det kanske inte är så enkelt.
Skriv svar