Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Henke_F »

Mattias_87 skrev:Ska ändå bli väldigt intressant att se vilka som har rätt.
Är väl frågan hur dumt kontraktet var utformat, i regel så gäller väl inte några kontrakt om serien ändras?

Hoppas föreningen får rätt, "Den onämnbara Judas" kan dra åt helvete.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Malto skrev:
Daniel942 skrev:Fittan Marcus Nilson är uppe på tapeten igen.
Ni kommer väl ihåg stämningen mot DIF? Den 17 december möts han och DIF Hockey i Arbetsdomstolen.

779000:- kräver Mackan att DIF ska betala, eftersom han "bara" tjänar 209 000:- /mån nu i HV istället för 250 000:- /mån som han hade i DIF. Alltså 41 000:- /mån sen hans kontrakt gick ut.

Vilket jävla as som inte fattar vilket läget DIF är i som förening just nu.
Kan knappast vara så att han kräver ersättning efter det att kontraktet gick ut? Han måste väl rimligen påstå att han hade kontrakt en säsong till, men att DIF bröt det? Annars verkar det vara ett shitty case...
Det har du nog helt rätt i, fel av mig! ;)
Alltså då 41 000:- x12.
DIF!
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Daniel942 skrev:
Malto skrev:
Ni kommer väl ihåg stämningen mot DIF? Den 17 december möts han och DIF Hockey i Arbetsdomstolen.

779000:- kräver Mackan att DIF ska betala, eftersom han "bara" tjänar 209 000:- /mån nu i HV istället för 250 000:- /mån som han hade i DIF. Alltså 41 000:- /mån sen hans kontrakt gick ut.

Kan knappast vara så att han kräver ersättning efter det att kontraktet gick ut? Han måste väl rimligen påstå att han hade kontrakt en säsong till, men att DIF bröt det? Annars verkar det vara ett shitty case...
Vet du vem han har som ombud?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Malto skrev:
Daniel942 skrev:
Malto skrev:

Unionen.
DIF!
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Daniel942 skrev: 779000:- kräver Mackan att DIF ska betala, eftersom han "bara" tjänar 209 000:- /mån nu i HV istället för 250 000:- /mån som han hade i DIF. Alltså 41 000:- /mån sen hans kontrakt gick ut.
Han hade kontrakt fram till den 30 april 2014, han fick lämna DIF den 1 maj 2012. Unionen, som företräder Nilson, hävdar att Djurgården inte hade någon laglig grund för det avskedandet. DIF hävdar att det inte handlar om ett faktiskt avskedande, utan att anställningsavtalet upphörde i förtid. Unionen yrkar på 41'000kr per månad från avskedandet fram till ADs huvudförhandlingar (= 19*41'000kr=779'000kr) plus 180'000kr i allmänt skadestånd.

Jag tycker också han borde ge fan i att pungslå Djurgården såhär, men ingen tjänar ju på att vi sprider osanningar kring fallet.
Malto skrev: Vet du vem han har som ombud?
En förbundsjurist hos Unionen, David Hellman. Målet gäller alltså formellt Unionen mot Arbetsgivaralliansen och Djurgården Hockey AB.

Edit: Pucktvåa, se Daniels svar.
Senast redigerad av sm910 den 2013-12-05 20:36:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Hm. Då stämmer vi HV för att de signat en spelare vi fortfarande har under kontrakt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Honken

Inlägg av Honken »

Har för mig att DIF har reserverat dessa pengar för en eventuell förlust i rätten.
Så vid en vinst borde dessa pengar kunna användas till en värvning.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Honken skrev:Har för mig att DIF har reserverat dessa pengar för en eventuell förlust i rätten.
Om de inte reserverat pengar för det så hoppas jag ju att hela ledningen avgår, för så illa kan inte inge(n/t) förening/företag skötas.

Men det tror jag också.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av BaronVonDif »

Honken skrev:Har för mig att DIF har reserverat dessa pengar för en eventuell förlust i rätten.
Stämmer. 1 mille t.o.m
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

Daniel942 skrev:
Malto skrev:
Daniel942 skrev:
Malto skrev:

Unionen.
När på ett ungefär kommer man få reda på domen? Sker det på plats direkt, eller kommer det i efterhand?
7/4-2014
Användarvisningsbild
sm910

Re:

Inlägg av sm910 »

1962FenderStrat skrev:Kasta ut hela styrelsen och låt den bestå av följande:

Stefan Persson, H&M, Styrelseordförande (erkänd Djurgårdare)
Carl-Henric Svanberg, Ericsson, Volvo, m.m, Vice Ordf. (erkänd Djurgårdare)
Jimmie Ölvestad, ledamot
Niklas Wikegård, ledamot
Håkan Södergren, ledamot
Fredrik Reinfeldt, ledamot
Nichlas Falk, ledamot
Mats Sundin, ledamot

Ovan skulle ge en oerhörd bredd. Killar från näringslivet, politik, media, rutinerade hockeyspelare.

AVGÅ KAAREL! Djurgården är ett sjunkande skepp som måste räddas nu, länspumparna fungerar inte längre!!!
Det må bli mål när Södergren träffar pucken, men man får väl förmoda att du inte tycker hans fingrar gör samma succe kring saker han rör utanför isen. Att vilja slänga ut hela styrelsen nu är ju trots allt ett rätt rejält underkännande till Södergren - nyligen omvald på 3 år - med övrig valberedningens arbete med att ta fram lämpliga styrelseledamöter. Därför framstår det för mig som rätt märkligt att du vill ha in honom i styrelsen, och övriga förslag är jag väl aningen tveksam till. Men, om ditt inlägg inte bara var i ren affekt efter gårdagens match, varför inte bara kontakta valberedningen och höra vad de tänker kring dina förslag? De lär ju om inte annat ha en del kunskap, insyn och kompetens för att kunna resonera kring och ge input på vilka och vad som är lämpligt för styrelsearbete.
4.9.5 skrev: VALBEREDNINGEN AGERA
Hur vill du att valberedningen ska agera? Deras uppgift är ju att förbereda kandidater till nästa årsmöte i enlighet med stadgarna och de av årsmötet fastställda instruktionerna, mitt under året har de ju varken mandat eller i syfte att kunna göra särskilt mycket drastiskt. Om du menar att de borde försöka hitta andra alternativ till nästa år, är det ju bara att höra av dig till dem och prata om vad du tycker och tänker kring framtida nomineringar. Har du ett så långsiktigt perspektiv förstår jag inte varför du skriver med caps lock som om fallet vore akut.
BaronVonDif skrev:Hm. Då stämmer vi HV för att de signat en spelare vi fortfarande har under kontrakt.
Mja, oavsett om man går på Unionen/Nilsons eller vår linje så upphör ju kontraktet i samband med att han får lämna Djurgården. Frågan är ju om vi agerade korrekt där och om lönen skall jämkas mot den lägre lönen han erhöll i HV71.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Är det någon som är bra insatt som kan tippa sannolikheten att DIF "vinner" målet?

Hade ju satt rätt skönt med en extra mille..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

sm910 skrev:
Daniel942 skrev: 779000:- kräver Mackan att DIF ska betala, eftersom han "bara" tjänar 209 000:- /mån nu i HV istället för 250 000:- /mån som han hade i DIF. Alltså 41 000:- /mån sen hans kontrakt gick ut.
Han hade kontrakt fram till den 30 april 2014, han fick lämna DIF den 1 maj 2012. Unionen, som företräder Nilson, hävdar att Djurgården inte hade någon laglig grund för det avskedandet. DIF hävdar att det inte handlar om ett faktiskt avskedande, utan att anställningsavtalet upphörde i förtid. Unionen yrkar på 41'000kr per månad från avskedandet fram till ADs huvudförhandlingar (= 19*41'000kr=779'000kr) plus 180'000kr i allmänt skadestånd.

Jag tycker också han borde ge fan i att pungslå Djurgården såhär, men ingen tjänar ju på att vi sprider osanningar kring fallet.
Malto skrev: Vet du vem han har som ombud?
En förbundsjurist hos Unionen, David Hellman. Målet gäller alltså formellt Unionen mot Arbetsgivaralliansen och Djurgården Hockey AB.

Edit: Pucktvåa, se Daniels svar.
Ok.

Jag är rätt kass på arbetsrätt, men det låter som om de menar att avtalet, som säkert innehåller en klausul att det bryts vid degradering, strider mot tvingade lagstiftning?
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Malto skrev: Jag är rätt kass på arbetsrätt, men det låter som om de menar att avtalet, som säkert innehåller en klausul att det bryts vid degradering, strider mot tvingade lagstiftning?
Man menar att det inte finns någon sådan klausul alls.
http://www.jnytt.se/unionen-en-anstalln ... nstallning

Edit: Känns lite taffligt att hänvisa till mediauttalanden sådär, ska försöka se om jag kan hitta var jag sparade ner handlingarna i målet för att citera därur istället.
Senast redigerad av sm910 den 2013-12-06 01:14:11, redigerad totalt 1 gånger.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag trodde helt ärligt hela tiden att det fanns just en sån klausul - att om man degraderar eller avancerar så har klubben rätt att bryta kontrakt!
Skriv svar