1962FenderStrat skrev:Kasta ut hela styrelsen och låt den bestå av följande:
Stefan Persson, H&M, Styrelseordförande (erkänd Djurgårdare)
Carl-Henric Svanberg, Ericsson, Volvo, m.m, Vice Ordf. (erkänd Djurgårdare)
Jimmie Ölvestad, ledamot
Niklas Wikegård, ledamot
Håkan Södergren, ledamot
Fredrik Reinfeldt, ledamot
Nichlas Falk, ledamot
Mats Sundin, ledamot
Ovan skulle ge en oerhörd bredd. Killar från näringslivet, politik, media, rutinerade hockeyspelare.
AVGÅ KAAREL! Djurgården är ett sjunkande skepp som måste räddas nu, länspumparna fungerar inte längre!!!
Det må bli mål när Södergren träffar pucken, men man får väl förmoda att du inte tycker hans fingrar gör samma succe kring saker han rör utanför isen. Att vilja slänga ut hela styrelsen nu är ju trots allt ett rätt rejält underkännande till Södergren - nyligen omvald på 3 år - med övrig valberedningens arbete med att ta fram lämpliga styrelseledamöter. Därför framstår det för mig som rätt märkligt att du vill ha in honom i styrelsen, och övriga förslag är jag väl aningen tveksam till. Men, om ditt inlägg inte bara var i ren affekt efter gårdagens match, varför inte bara kontakta valberedningen och höra vad de tänker kring dina förslag? De lär ju om inte annat ha en del kunskap, insyn och kompetens för att kunna resonera kring och ge input på vilka och vad som är lämpligt för styrelsearbete.
4.9.5 skrev:
VALBEREDNINGEN AGERA
Hur vill du att valberedningen ska agera? Deras uppgift är ju att förbereda kandidater till nästa årsmöte i enlighet med stadgarna och de av årsmötet fastställda instruktionerna, mitt under året har de ju varken mandat eller i syfte att kunna göra särskilt mycket drastiskt. Om du menar att de borde försöka hitta andra alternativ till nästa år, är det ju bara att höra av dig till dem och prata om vad du tycker och tänker kring framtida nomineringar. Har du ett så långsiktigt perspektiv förstår jag inte varför du skriver med caps lock som om fallet vore akut.
BaronVonDif skrev:Hm. Då stämmer vi HV för att de signat en spelare vi fortfarande har under kontrakt.
Mja, oavsett om man går på Unionen/Nilsons eller vår linje så upphör ju kontraktet i samband med att han får lämna Djurgården. Frågan är ju om vi agerade korrekt där och om lönen skall jämkas mot den lägre lönen han erhöll i HV71.