RESA: Slutspel i European Trophy i Berlin

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
jbknigts
Säsongskort: Ja

Re: RESA: Slutspel i European Trophy i Berlin

Inlägg av jbknigts »

Snart bara en månad kvar, kommer bli en legendarisk resa. Tyskland här kommer DIF!
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
niz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av niz »

Kommer bli grymt! Vi är 5 pers som kommer bo nära arenan. Vore jäkligt kul om vi fick ihop ett par DIF-barer nära respektive arena där vi samlas strax innan match!
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: RESA: Slutspel i European Trophy i Berlin

Inlägg av pulverapa »

niz skrev:Kommer bli grymt! Vi är 5 pers som kommer bo nära arenan. Vore jäkligt kul om vi fick ihop ett par DIF-barer nära respektive arena där vi samlas strax innan match!
Alexanderplatz ligger bra till för arenorna. O2-arena är någon station bort med S-bahn.
sleepy

Inlägg av sleepy »

Kanske varit uppe tidigare, men nu finns det dagpass att köpa på arenans hemsida, http://www.eventim.de/tickets.html?fun= ... anguage=en

Nån som vet vad skillnad på Full Price Tickets och Reduced price är? Förutom själva priset då..
11433 - Sektion 210
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

om folk missat dett så anordnar JK buss till Berlin
http://www.jarnkaminerna.se/2013/11/15/ ... ll-berlin/
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Finns fortfarande möjlighet att boka resa! 20 dagar kvar. Resan till Umeå var riktigt tung, denna ska bli tyngre!

Häng med ut i Europa, häng med till Berlin. Kanna på, kanna på!
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: RESA: Slutspel i European Trophy i Berlin

Inlägg av pulverapa »

Kungen skrev:Finns fortfarande möjlighet att boka resa! 20 dagar kvar. Resan till Umeå var riktigt tung, denna ska bli tyngre!

Med betoning på "kanna på".
Användarvisningsbild
Kungen
Kontakt:

Re: Sv: Re: RESA: Slutspel i European Trophy i Berlin

Inlägg av Kungen »

pulverapa skrev:
Kungen skrev:Finns fortfarande möjlighet att boka resa! 20 dagar kvar. Resan till Umeå var riktigt tung, denna ska bli tyngre!

Med betoning på "kanna på".
...vi är i ?????, vi hatar aik! KANNA PÅ KANNA PÅ
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

Sååå, vart mer ska man gå i juletider i Berlin? Kommer vara mycket hockey men lite tid för annat ska det väl bli. Har varit där förr och hittar bra där, dock dålig koll på vart man ska åka vid denna tid på året. Marknader och annat ska vara roligt där sägs det så det får man väl inte missa då.
Någon som är bekant med Berlin vid juletid?
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

När skulle biljetterna till matcherna komma till stockholm? Någons om vet? Eller har jag missat det helt? :)
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

sthlm1891 skrev:När skulle biljetterna till matcherna komma till stockholm? Någons om vet? Eller har jag missat det helt? :)
Är väl inte sagt, Jesper gör väl ett utskick när det är dags.
Hade dock vart bättre att hämta dom där nere så man inte kan glömma dom hemma :)
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

Högdalen skrev:Sååå, vart mer ska man gå i juletider i Berlin? Kommer vara mycket hockey men lite tid för annat ska det väl bli. Har varit där förr och hittar bra där, dock dålig koll på vart man ska åka vid denna tid på året. Marknader och annat ska vara roligt där sägs det så det får man väl inte missa då.
En stor och fin julmarknad finns på Gendarmenmarkt och den vid Schloss Charlottenburg skall också vara präktig, men den har jag inte sett.

Julmarknader finns f.ö. över hela stan och jag kan tänka mig att de har rätt festliga alternativ i Kreutzberg/Neukölln/Friedrichshain-området.

Konceptet med julmarknad är rätt stort över hela tyskland. Det säljs julmat, -dryck och -pynt: korv, Glühwein, öl, smörknivar, raggsockar och "sånna grejjer". Det är dit tyskarna går för att slira igång så här års. Rätt mysigt.
Användarvisningsbild
Kungen
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

sthlm1891 skrev:När skulle biljetterna till matcherna komma till stockholm? Någons om vet? Eller har jag missat det helt? :)
"Vi räknar med att få upp biljetterna vilken dag som helst, sedan postar vi ut dem omgående, så det ska inte vara någon fara.

Med vänlig hälsning,
Jimmy Peterson"
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

Erik af Sibirien skrev:
Högdalen skrev:Sååå, vart mer ska man gå i juletider i Berlin? Kommer vara mycket hockey men lite tid för annat ska det väl bli. Har varit där förr och hittar bra där, dock dålig koll på vart man ska åka vid denna tid på året. Marknader och annat ska vara roligt där sägs det så det får man väl inte missa då.
En stor och fin julmarknad finns på Gendarmenmarkt och den vid Schloss Charlottenburg skall också vara präktig, men den har jag inte sett.

Julmarknader finns f.ö. över hela stan och jag kan tänka mig att de har rätt festliga alternativ i Kreutzberg/Neukölln/Friedrichshain-området.

Konceptet med julmarknad är rätt stort över hela tyskland. Det säljs julmat, -dryck och -pynt: korv, Glühwein, öl, smörknivar, raggsockar och "sånna grejjer". Det är dit tyskarna går för att slira igång så här års. Rätt mysigt.
Charlottenburg är nog lite långt från där vi bor. Är det framför på gården där då antar jag?

Lär väl vara något på Pariserplatz, Alexanderplatz och Breitscheidplatz gissar jag. Gendarmenmarkt ska jag tänka på också. Riktigt sugen på att kika runt där, knappt 2veckor kvar! :D
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Men fan kan det blir 18e snart eller!!!
Skriv svar