RESA: Slutspel i European Trophy i Berlin

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Än återstår det över fyra månader tills det är dags för slutspel i Berlin, 19-22 december. Men redan nu känns det som om att en tråd sitter på plats, för att kolla upp intresset för att åka ner dit, samt ge varandra tips på reseförslag och dylikt.

Slutspelet spelas alltså 19-22 december, och när Djurgården spelar är än oklart. Lottningen sker dock nu på måndag, så då får vi bättre insyn i det. Men min plan för det hela är att spendera fem nätter i Berlin, från onsdagen den 18e december till måndagen den 23e december.
Här nedan följer ett reseförslag från min sida, som jag själv känner att det är riktigt bra.

Flyg

Alternativ 1: Flyg med SAS - Totalkostnad 1049:-
Ditresa: 17:20 - 18:55 onsdagen den 18 december. Pris 469:-
Hemresa: 19:35 - 21:15 måndagen den 23e december. Pris 550:-

Alternativ 2: Flyg med Lufthansa - Totalkostnad 1101:-

Ditresa: 20:40 - 22:15 onsdagen den 18e december. Pris 409:-
Hemresa: 18:20 - 20:00 måndagen den 23e december. Pris 692:-

Hotell

O2 Arena, där slutspelet spelas, ligger längsmed floden Spree som rinner igenom Berlin, med gångavstånd på ca tre kilometer till Alexanderplatz, i hjärtat av Berlin, precis intill nattliv, barer, restauranger och en del sevärdheter. I området finns flertalet hotell, i alla möjliga prisklasser, men ett hotell som jag fastnat för är Park Inn by Radisson Berlin Alexanderplatz.

Hotellet har som ovan sagt ett fantastiskt läge i Berlin, nära till det mesta. Framförallt gångavstånd till O2 Arena. Med en höjd på 125 meter och 37 våningar, utgör det ett stort hotell med många olika faciliteter (se hotellets info på booking.com för mer information).

Priset för detta hotell, om man bokar dubbelrum de aktuella datumen, är 3182 kronor (1591 kronor/person). För ett tillägg på 350 kronor totalt, får man ett dubbelrum med utsikt. Med lite tur hamnar man på rätt sida av hotellet, och får utsikt mot Fernsehturm som är Tysklands högsta byggnad.

Så sammanfattningsvis, om ni kör på mitt reseförslag som jag tycker är bäst (flyg med Lufthansa och dubbelrum med utsikt), så landar den totala summan för flyg och hotell på 2867 kronor.

Jag ska under morgondagen försöka ta kontakt med någon inom Järnkaminerna för att ta reda om dom planerar att gå ut med information inför resan med hotellrekommendationer och liknande. Så förhoppningsvis kan det fyllas på med information, men för att gå på än så länge, så hoppas jag att ni som överväger en resa till Berlin i december, ser över mitt reseförslag, främst hotellet. Det vore fruktansvärt kul om vi kunde bli ett stort gäng Djurgårdare på samma hotell, för att kunna leva livet i Berlin dessa nätter, samt genomföra en marsch till O2 Arena från hotellet när det väl är dags för match.

Så börja planera redan nu, prata runt med Djurgårdare som ni känner, så gör vi tillsammans detta till den fetaste utlandsresan med Djurgården på många, många år.

Vi ses i Berlin!
Senast redigerad av Salas den 2013-09-07 20:59:04, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
dutti

Re: RESA: Slutspel i European Trophy i Berlin

Inlägg av dutti »

Fruktansvärt bra jobbat.
Du är med oss överallt, Stefan.
mb81

Inlägg av mb81 »

Salas skrev:Än återstår det över fyra månader tills det är dags för slutspel i Berlin, 19-22 december. Men redan nu känns det som om att en tråd sitter på plats, för att kolla upp intresset för att åka ner dit, samt ge varandra tips på reseförslag och dylikt.

Slutspelet spelas alltså 19-22 december, och när Djurgården spelar är än oklart. Lottningen sker dock nu på måndag, så då får vi bättre insyn i det. Men min plan för det hela är att spendera fem nätter i Berlin, från onsdagen den 18e december till måndagen den 23e december.
Här nedan följer ett reseförslag från min sida, som jag själv känner att det är riktigt bra.

Flyg

Alternativ 1: Flyg med SAS - Totalkostnad 1049:-
Ditresa: 17:20 - 18:55 onsdagen den 18 december. Pris 469:-
Hemresa: 19:35 - 21:15 måndagen den 23e december. Pris 550:-

Alternativ 2: Flyg med Lufthansa - Totalkostnad 1101:-

Ditresa: 20:40 - 22:15 onsdagen den 18e december. Pris 409:-
Hemresa: 18:20 - 20:00 måndagen den 23e december. Pris 692:-

Hotell

O2 Arena, där slutspelet spelas, ligger längsmed floden Spree som rinner igenom Berlin, med gångavstånd på ca tre kilometer till Alexanderplatz, i hjärtat av Berlin, precis intill nattliv, barer, restauranger och en del sevärdheter. I området finns flertalet hotell, i alla möjliga prisklasser, men ett hotell som jag fastnat för är Park Inn by Radisson Berlin Alexanderplatz.

Hotellet har som ovan sagt ett fantastiskt läge i Berlin, nära till det mesta. Framförallt gångavstånd till O2 Arena. Med en höjd på 125 meter och 37 våningar, utgör det ett stort hotell med många olika faciliteter (se hotellets info på booking.com för mer information).

Priset för detta hotell, om man bokar dubbelrum de aktuella datumen, är 3182 kronor (1591 kronor/person). För ett tillägg på 350 kronor totalt, får man ett dubbelrum med utsikt. Med lite tur hamnar man på rätt sida av hotellet, och får utsikt mot Fernsehturm som är Tysklands högsta byggnad.

Så sammanfattningsvis, om ni kör på mitt reseförslag som jag tycker är bäst (flyg med Lufthansa och dubbelrum med utsikt), så landar den totala summan för flyg och hotell på 2867 kronor.

Jag ska under morgondagen försöka ta kontakt med någon inom Järnkaminerna för att ta reda om dom planerar att gå ut med information inför resan med hotellrekommendationer och liknande. Så förhoppningsvis kan det fyllas på med information, men för att gå på än så länge, så hoppas jag att ni som överväger en resa till Berlin i december, ser över mitt reseförslag, främst hotellet. Det vore fruktansvärt kul om vi kunde bli ett stort gäng Djurgårdare på samma hotell, för att kunna leva livet i Berlin dessa nätter, samt genomföra en marsch till O2 Arena från hotellet när det väl är dags för match.

Så börja planera redan nu, prata runt med Djurgårdare som ni känner, så gör vi tillsammans detta till den fetaste utlandsresan med Djurgården på många, många år.

Vi ses i Berlin!
Härligt Salas!
Alexanderplatz är gångavstånd men ändå en bra promenad. Typ slussen-hovet eller nåt. Men finns såklart utmärkta tågförbindelser och Alexanderplatz är verkligen mitt i smeten!
Har tom varit på det här hotellet. De hade glasväggar på toaletten! Väldigt smidigt när vi var ett stort gäng som förkrökade på rummet. Man såg alltså allt som hände på toa!
mb81

Inlägg av mb81 »

Annars är väl det här det självskrivna hotellet???

http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review- ... erlin.html
20002001

Inlägg av 20002001 »

Personligen har jag redan bokat både resa och hotell. Gjorde det så fort jag kom hem från Hovet i runt 19.00. Blir jag och tre kompisar som åker och vi flyger Norwegian dit den 18:e och Norwegian hem den 23:e. En av kompisarna känner en kille i Berlin som är på semester då så vi får hans lägenhet gratis i fem dagar.

VI SES I BERLIN! JA VI SKA UT I EUROPA!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
David1891

Sv: RESA: Slutspel i European Trophy i Berlin

Inlägg av David1891 »

Grymmt Salas!

Lutar åt att det blir just Park Inn Radisson för min och polarens del, väntar ut JK först och främst för att se lite hur de tänker. Kommer bli en sjuk resa i vilket fall!

Vi ska ut i Europa! Berlin, här kommer Djurgår'n!
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Kröka i Berlin låter väl skoj?!
Var alldeles för länge sedan Djurgården var ute på Europaturné.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Mot Berlin!!!

Siktar också på att vara nere 18-23:e men måste styra upp en resekamrat om jag inte ska behöva släpa med mig damen ner. Man tar väl inte med sig tårta på kalas? :)
litto

Inlägg av litto »

Kanske läge för DIF att föra en diskussion med ET-organisationen om biljetter. Självklart vill vi skapa tryck i hallen med vår klack. dvs alla DIFare på samma sektion.

Planerar också att åka dit!
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

"Järnkaminerna arbetar redan för att ordna resa till Berlin och mer information kommer när slutspelet är lottat och man hunnit titta igenom alla alternativ." - för er som är intresserade av att resa så kan detta vara värt att vänta på.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

Ruskigt sugen på att boka nu. Finns mycket att välja på från budget till lyx. Undrar hur lång tid det kan ta för JK att kolla runt och om dom planerar boendepaket eller enbart resa?
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Kommer vara mycket DIF på plats så ni som tvekar gör inte det för ni kommer missa något oförglömligt. Äntligen är vi ute i Europa igen!
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Är ruskigt sugen på att åka också, har redan börjat kolla runt med de som jag känner om där finns intresse för en resa.

Som jag ser det är det viktigt att få ihop mycket folk även borta, av flera anledningar.

Först att det naturligtvis vore grymt kul för laget att ha publik hemifrån med sig.

Sen kan det vara viktigt på sätt och vis för vårt framtida varande i ET nästa säsong.

Som jag tänker det, kan vi visa att vi kommer med en publik med grymt drag dit bort, så kanske man faktiskt inte är lika pigga på att kicka oss från ET nästa säsong, då vi faktiskt genererar en del pengar i publikintäkter.

(Är en av anlendningarna till att jag tyckt det varit så synd att inte så mycket folk gått på hemmamatcherna i ET.)

Nån som vet vad biljetterna för matcherna kan tänkas kosta?
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

18DIF91 skrev:....
Nån som vet vad biljetterna för matcherna kan tänkas kosta?
Kan väl knappast vara mer än 200kr?
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: RESA: Slutspel i European Trophy i Berlin

Inlägg av pulverapa »

Eisbären har en fet ståplatsläktare med billiga biljetter, precis som den tyska traditionen bjuder.
Skriv svar