Magnutz skrev:Jag kan inte hata min klubb. Om jag börjar göra det kommer jag att sluta följa den innan jag vanhelgar den så grovt som vissa här gör, regelbundet.
Klart jag känner frustration och tvivel. Jag undrar vad vi kunde gjort annorlunda. Jag tänker "om vi värvat en riktigt 1e-keeper hade vi varit ett topplag." Jag tänker "Fan Tony, varför tog du inte en timeout där?" eller "Fan Tony, varför bänkar du inte X?" men jag hatar inte min klubb för det. Jag ger mig inte på vår klubb när den mår som sämst. Jag sväljer skiten och stöttar. Så som det är tänkt.
Jag har också tänkt följande:
Tänk om man kunde samla ett STORT gäng Djurgårdare och överraska laget med att sjunga ramsor under en träning. Att visa stöd och visa att vi är där för att stötta. Hela tiden. Ha en banderoll eller flera som uttrycker kärlek till klubben och laget. Det vore fan underbart och vilken känslo-boost det skulle ge.
Istället möts jag av allt detta skit här. Alla som skriver så fanatiskt jävliga saker om våra spelare och ledare att jag undrar om det är empatistörda dårar hela bunten. Det gör min vardag som Djurgårdare mycket mycket mörk och nu känner jag för första gången i mitt Djurgårdarliv sorg. På riktigt. Det är ovärdigt att hålla på som vissa gör här inne. Att se vår klubb kämpa förtvivlat på alla fronter är i sig en stor sorg. Att läsa all skit folk här kastar ur sig förvärrar bara allt så mycket värre.
Grymt bra skrivet och ett väldigt bra förslag om att dyka upp på nån träning(i den formen).
Jag hänger gärna på, jobbar lite konstiga tider, kan inte alla sånger ännu(försöker så gott jag kan) men skulle gärna göra det för att få ge laget en boost!