Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
medu82
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av medu82 »

Magnutz skrev:Jag kan inte hata min klubb. Om jag börjar göra det kommer jag att sluta följa den innan jag vanhelgar den så grovt som vissa här gör, regelbundet.

Klart jag känner frustration och tvivel. Jag undrar vad vi kunde gjort annorlunda. Jag tänker "om vi värvat en riktigt 1e-keeper hade vi varit ett topplag." Jag tänker "Fan Tony, varför tog du inte en timeout där?" eller "Fan Tony, varför bänkar du inte X?" men jag hatar inte min klubb för det. Jag ger mig inte på vår klubb när den mår som sämst. Jag sväljer skiten och stöttar. Så som det är tänkt.

Jag har också tänkt följande:

Tänk om man kunde samla ett STORT gäng Djurgårdare och överraska laget med att sjunga ramsor under en träning. Att visa stöd och visa att vi är där för att stötta. Hela tiden. Ha en banderoll eller flera som uttrycker kärlek till klubben och laget. Det vore fan underbart och vilken känslo-boost det skulle ge.

Istället möts jag av allt detta skit här. Alla som skriver så fanatiskt jävliga saker om våra spelare och ledare att jag undrar om det är empatistörda dårar hela bunten. Det gör min vardag som Djurgårdare mycket mycket mörk och nu känner jag för första gången i mitt Djurgårdarliv sorg. På riktigt. Det är ovärdigt att hålla på som vissa gör här inne. Att se vår klubb kämpa förtvivlat på alla fronter är i sig en stor sorg. Att läsa all skit folk här kastar ur sig förvärrar bara allt så mycket värre.

Grymt bra skrivet och ett väldigt bra förslag om att dyka upp på nån träning(i den formen).

Jag hänger gärna på, jobbar lite konstiga tider, kan inte alla sånger ännu(försöker så gott jag kan) men skulle gärna göra det för att få ge laget en boost!
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

Undrar vad det är för tankar i huvudet på dessa tränare under en match? Dom känns helt enkelt inte rätt just nu!
I slutet när man spelade 6 ute spelare så var inte Saviano på isen. Han är väl snart den enda som har plus statistik av alla forwards. Märklig coachning?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

När är det en bra träning att komma och hylla och stötta? Jag avbokar allt annat.

Älskar Djurgården nästan som mina egna barn och fast jag önskade att någon av dem blev första svensk att vinna en major, så vill jag ha dem precis som de är.
Nu är Djurgården där de är, eller rättare sagt vi är där vi är.
En manifestation för vårt älskade Djurgården nu i speluppehållet kan fanimej vara precis vad laget behöver och det som vänder säsongen.
"Det är vi som älskar Djurgården som ska vända skutan!"
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

minalman skrev:När är det en bra träning att komma och hylla och stötta? Jag avbokar allt annat.

Älskar Djurgården nästan som mina egna barn och fast jag önskade att någon av dem blev första svensk att vinna en major, så vill jag ha dem precis som de är.
En manifestation för vårt älskade Djurgården nu i speluppehållet kan fanimej vara precis vad laget behöver och det som vänder säsongen.
Alltid, oavsett, för evigt - inte bara tomma ord.

Vore ju rätt stort att göra detta. Att verkligen visa killarna att vi stöttar i med- och motgång.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Tony är en mycket kompetent tränare, det vet jag. Undrar ni hur jag vet det så får ni fråga.

Det är spelarna som är för dåliga, både tekniskt, fysiskt och framförallt mentalt viker man ner sig varje säsong.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Magnutz skrev:
minalman skrev:När är det en bra träning att komma och hylla och stötta? Jag avbokar allt annat.

Alltid, oavsett, för evigt - inte bara tomma ord.

Vore ju rätt stort att göra detta. Att verkligen visa killarna att vi stöttar i med- och motgång.
Verkligen ett sätt att visa att vi inte bara "sjunger när vi vinner"
medu82

Inlägg av medu82 »

Och framförallt när tränar dem? (jag har ju ingen koll på det).
Skulle ju vara ganska bra att kanske göra det inför en match?

Tex lördagen den 7e inför Troja matchen dagen efter.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

Jag känner ungefär som efter första matchen mot Västerås, spelar vi så här alla matcher så är det lugnt även om vi förlorade denna.
Sånna här matchen är inte problemet, det är 6-1 mot Timrå och andra platta fall som vi inte ska acceptera.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

Stundtals ser vi helt klart att spelet finns där. Det är inte flyt att spelet ser bra ut nästan en hel period. Dom har det i sig! Varför det bara syns ibland är svårt att svara på..
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Bocas

Inlägg av Bocas »

Zephyrox skrev:Stundtals ser vi helt klart att spelet finns där. Det är inte flyt att spelet ser bra ut nästan en hel period. Dom har det i sig! Varför det bara syns ibland är svårt att svara på..
Inställning min vän. Spelarna vill inte vinna tillräckligt mycket.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Zephyrox skrev:Stundtals ser vi helt klart att spelet finns där. Det är inte flyt att spelet ser bra ut nästan en hel period. Dom har det i sig! Varför det bara syns ibland är svårt att svara på..
Om vi och khk bytte de förväntningar som ligger på respektive trupp kanske vi också bytte plats i tabellen.
Som khk spelade i första idag och vi i andra vet jag att vi har möjlighet att spela hela tiden när allt hamnar rätt i skallen på killarna.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Och för Guds skull. Smittas inte av alla krisstämplar som kommer i aftonhoran och häxpressen nu.
De, om några, är våra fiender.
Användarvisningsbild
Janos

Inlägg av Janos »

minalman skrev:Och för Guds skull. Smittas inte av alla krisstämplar som kommer i aftonhoran och häxpressen nu.
Fint att du kallar en av dom största i DIF genom tiderna för fiende.

Är Otto, Falk, Ragge och grabbarna också våra fiender?
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av minalman »

Janos skrev:
minalman skrev:Och för Guds skull. Smittas inte av alla krisstämplar som kommer i aftonhoran och häxpressen nu.
Fint att du kallar en av dom största i DIF genom tiderna för fiende.

Är Otto, Falk, Ragge och grabbarna också våra fiender?
Jag måste ha missat något. Har inte läst något själv ikväll.
Jag ville varna för att gå för hårt in i allt kris snack som publiceras. Kvällstidningarn älskar att vältra oss i den skiten. Om någon DIF-legend uttalar sig på det viset får det stå för honom och jag respekterar det. Vad jag hatar är att vi får största rubrikerna just nu. Om samma DIF-legend (vem är det som jag missat?) skulle säga att vi kommer greja det här, så skulle det inte komma i tidningarna.
zäta

Inlägg av zäta »

Vikas skrev:
minalman skrev:Någon som tror att Karlskronas trupp och tränarare har mer betalt än våra? Jag tror inte det. Så det är hemskt att vi inte kan få ihop något bättre, när khk lyckats.
KHK har betydligt högre budget än förra året. Kommunen (surprise) har satsat rejält. Garanterat top 4 i budget.

Bra snack..............

Vi har en något ökad spelarbudget mot förra året. Dvs drygt 11 miljoner.

Skulle snarare säga att vi ligger i mellanskiktet utav löneligan.
Spelare som Lindholm,Cruseman,Andersson,Söder,Larsson,Ekelund,Mingotti,Ekelund,Rosén,Pudas,Svensson är spelare som spelar för tack ska du ha....

Klart att vi har en del högavlönade spelare precis som ni. Enligt Stefan Bengtzen har vi en något högre spelarbudget än vad han hade i BIK.
Skriv svar