Tålamod och tålamod... För min del handlar det om att hålla isär det jag kan påverka och det jag inte rår över. Sånt jag själv kan påverka aktivt och se resultat av direkt eller inom överskådlig framtid har jag mindre tålamod med. Sånt vill jag göra om fort och förbättra om jag kan. Djurgården Hockey kan jag inte personligen göra särskilt mycket åt, rent praktiskt, och då är mitt tålamod större. Jävligt mycket större. Om jag briserar som en dynamitgubbe vid varje förlust eller sopigt agerande på isen skulle det ta död på mig. Jag väljer att ha tålamod med det eftersom jag inte kan påverka skeendet.ciirree skrev:Ni som alltid ber oss hålla tålamodet uppe, låt mig fråga, om det ser ut såhär i 5 matcher till, kommer ni fortfarande ha tålamod nog att vänta?
Sedan finns ju en del av mig som blir förbannad när vi slår bort den tredje passen i rad, tar en skitdålig 2a eller missar ett - för mig -100%igt läge att göra mål men jag kan inte sitta och kräva tränares avgång eller argumentera för att en värvning hit eller dit ska göras för att vända på skutan. Det skulle fan ta kål på mig om jag gav mig hän den sortens impotenta argumentation.
Jag förstår att det inte finns medel att värva tokbra spelare för, därför har jag tålamod med det lag Challe satt samman.
Jag förstår att vi inte kan spendera pengar på att ta in ny tränare då de pengar som finns antagligen ligger i reserven för att möjligen stärka truppen efter jul eller för att klara av att hantera en eventuell långtidsskada på en spelare.
Jag har tålamod med våra målvakter eftersom jag vet att vi inte har pengar att köpa in en toppmålvakt. Våra chanser ligger i de två unga killar vi redan har. Att de blommar ut och gör stora framsteg under säsongen.
Jag vet att "Huddinge-linan" är grymt oerfaren och väldigt ung. Därför har jag överseende med/tålamod med deras "valpiga" och "tunna" framtoning på isen.
Allt sammantaget förstår jag att situationen är såpass komplex att det inte finns något annat val än att vara just tålmodig. Risken att vi dröjer kvar i hockeyallsvenskan är ganska stor. Chansen att vi går upp till SHL är inte lika stor som risken att bli kvar.
Jag har tålamod med min förening och dess arbete med att bygga nya förutsättningar för avancemang till SHL.