IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013
Vet vi om Hagelin är spelklar eller?
Celes skrev:Vet vi om Hagelin är spelklar eller?
Enligt hemsidan (http://www.difhockey.se/artikel/2937/) så kommer besked om såväl Hagelins som Timmys medverkan under morgondagen.
Victory is sweetest when you've known defeat.
25-0 till löven
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
2-3 vinst. Lofquist träffar äntligen målet och stänker dit 3-1 pucken.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Dåliga vibbar inför detta.
Efter att vi stormat fram till 3-0 i första mötet mot Löven tog de över spelet helt.
De var tunga i vår egna zon. De vände och bytte platser längs sargen lite hur de ville mot våra orutinerade och fysiskt svaga backar.
Jag varnade för detta Löven och imponerades av dem trots att de ett tag låg klart sist i tabellen. Och vi vet ju alla vad som hände efter det.
Nej, Malmö och Lövens forwards passar oss illa. De är starka och bra på att täcka puck. Vi får långa anfall mot oss som tröttar ut vårt lag från att orka skapa framåt.
Är vi inte mentalt förberedda att offra oss enormt och kämpa 100% imorgon är jag rädd att matchen är stendöd för vår del redan innan första perioden är över.
Hoppas verkligen vi är på väg ur svackan och att Zabel gjutit mod i grabbarna. Annars är jag rädd för att Timrås överkörning av oss kommer att kännas som en lätt smekning.
Kom igen nu DIF. Kom in i spelet och bevisa att ni kan få oss att må bra igen.
Hjärnan säger: 7-2
Hjärtat säger 2-5
Kriga DIF!
Efter att vi stormat fram till 3-0 i första mötet mot Löven tog de över spelet helt.
De var tunga i vår egna zon. De vände och bytte platser längs sargen lite hur de ville mot våra orutinerade och fysiskt svaga backar.
Jag varnade för detta Löven och imponerades av dem trots att de ett tag låg klart sist i tabellen. Och vi vet ju alla vad som hände efter det.
Nej, Malmö och Lövens forwards passar oss illa. De är starka och bra på att täcka puck. Vi får långa anfall mot oss som tröttar ut vårt lag från att orka skapa framåt.
Är vi inte mentalt förberedda att offra oss enormt och kämpa 100% imorgon är jag rädd att matchen är stendöd för vår del redan innan första perioden är över.
Hoppas verkligen vi är på väg ur svackan och att Zabel gjutit mod i grabbarna. Annars är jag rädd för att Timrås överkörning av oss kommer att kännas som en lätt smekning.
Kom igen nu DIF. Kom in i spelet och bevisa att ni kan få oss att må bra igen.
Hjärnan säger: 7-2
Hjärtat säger 2-5
Kriga DIF!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Kommer förmodligen få rådäng imorgon. Fullsatt UMEÅ Arena och ett hungrigt lag mot våra isprinsessor som jobbar minsta möjliga för bäst känsla under kvällen och minst träningsvärk eller känningar dagen efter.
25/4-2025
- diftobbe89
Känns ju som en given förlust, alltså vinner vi.
3-4.
3-4.
Spela fult
- Jim Morrison
Jag tycker inte alls detta känns som en given förlust. Snarare tvärtom. Kommer det ingen effekt nu så vettefan.diftobbe89 skrev:Känns ju som en given förlust, alltså vinner vi.
3-4.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- minalman
IF Björklöven - Djurgårdens IF 23/11 2013
Karlskrona, Karlskoga, Västerås. Är det gänget till KS? Eller Rögle, Malmö och Björklöven?
Dags att Zabel och laget bevisar överlägsen HA-klass. Annars finns det många lag med standard HA-klass fast med bättre inställning och motivation, som står före i kön till SHL.
Samma inställning som senast plus skärpa i avsluten och normal "tur" (mot Karlskoga hade vi inte det) så blir det 1-4 för oss. 0-2 efter första.
Dags att Zabel och laget bevisar överlägsen HA-klass. Annars finns det många lag med standard HA-klass fast med bättre inställning och motivation, som står före i kön till SHL.
Samma inställning som senast plus skärpa i avsluten och normal "tur" (mot Karlskoga hade vi inte det) så blir det 1-4 för oss. 0-2 efter första.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- SirDIFalot
Lövens största hemmamatch på hur många år? Hatar dom här matcherna, när det är fest i stan när anrika DIF kommer... usch.
Expert.
- diftobbe89
Vi är sällan överens Jim, IFB borta känns som en riktigt svår bortamatch (för DIF).Jim Morrison skrev:Jag tycker inte alls detta känns som en given förlust. Snarare tvärtom. Kommer det ingen effekt nu så vettefan.diftobbe89 skrev:Känns ju som en given förlust, alltså vinner vi.
3-4.
Tror dock på 3p imorgon av någon anledning, Hagelin injektion månne?
Spela fult
Vem tror ni Hagelin kommer att spela med? Jag har kollat lite fram och tillbaka men jag tror iallafall inte att man bryter Saviano-Ljungh-Johner, den är glasklar.
Däremot har ju varken Guter eller Sörensen varit sylvassa senaste matcherna så man kanske flyttar på nån av dem.
Däremot har ju varken Guter eller Sörensen varit sylvassa senaste matcherna så man kanske flyttar på nån av dem.
- SirDIFalot
Jag skulle behålla topp 6 och sedan använda Hagelin för att försöka göra bottom six lite mer användbara.
Hagelin-Honken-Heinerö
Hank-Kalin-Ahlén
Kanske?
Går att experimentera lite där.
Hagelin-Honken-Heinerö
Hank-Kalin-Ahlén
Kanske?
Går att experimentera lite där.
Expert.
"Frågor till Challeciirree skrev:Vem tror ni Hagelin kommer att spela med? Jag har kollat lite fram och tillbaka men jag tror iallafall inte att man bryter Saviano-Ljungh-Johner, den är glasklar.
Challe, Joakim Hagelin, intressant nyförvärv. Hur gick tankegångarna inför den rekryteringen?
- Hagelin har bra målskytte i sig men fick väl inte ut det riktigt under förra säsongen men vi hoppas att han kan få det här. Det är en spelare som LHC satsar och tror på, han står ju under kontrakt hos dem även nästa år och därför vill de ha fortsatt utveckling på honom.
Han är en bra skridskoåkare som med kraft gärna tar sig in på mål och kan ”äga” puck i a-zon. Vi breddar laget och hoppas att när nu Heinerö kommit upp på en bra nivå och skapar många lägen att vi får en som kan förvalta det på ett bra sätt, allt skall inte behöva hänga på två femmor eller på pp."
Låter ju som att han kommer få spela med Heinerö iallafall!