Jag tycker inte att stämningen på Hovet är bra jämfört med vad den har varit. Jag skulle gärna se att USC kom tillbaks och att vi fick en fungerande TIFO-verksamhet igen. Samtidigt tycker jag fortfarande att vi har Sveriges bästa publik och definitivt Sveriges vasssate sittplats. Draget på Hovet är betydligt bättre än i de flesta andra svenska arenor - även om det självklart med Djurgårdsmått mätt suger.Byström skrev:Hur upplever du stämningen på Hovet? UCS var inte på Hovets läktare som grupp förra året heller vilket gör din jämförelse irrelevant.Andy skrev:Vad menar du med att vi tappar publik i tusental?Daniel942 skrev:
Om det en gång funkade i fotbollen att byta Säk. chef för att få upp förtroendet - varför kan inte hockeyn göra samma sak? Det har ju testats innan och det har visat sig funka riktigt bra.
Men istället sitter Jenny S och håller om EN rygg så att vi tappar publik i tusentals.
I år snittar vi 5950 hemma.
Förra året låg vi på 6184.
Det är en skillnad på 234 personer och då vet vi av erfarenhet att publikintresset brukar öka ju längre sässongen lider. Håller den trenden i sig är publik intresset oförändrat eller kanske till och med ökande.
Eller missar jag något i ditt resonemang?
Nu gälde dock mitt inägg hur Daniel942 resonerade när ha sa att vi tappar publik i tusental när siffrorna visar på i stort sätt oförändrad eller till och med ökande publiktillströmning.