Hej.isolerad skrev:Då tycker jag du ska vara väldigt tacksam över det liv du lever.DIFGUTE skrev:Det värsta jag vet är folk som håller på olika lag i fotboll och hockey.
Som jag skrev tidigare håller jag på olika lag trots att jag bara bor några mil från stockholm. Det finns en bra anledning också. När jag var liten (läs fem sex år) började jag intressera mig för idrott.
Fotboll och hockey var de största sporterna och jag var ju tvungen att hålla på nåt lag i vardera sport. Så jag bestämde mig först för DIF i hockey och lite senare för IFK i fotboll. Att det blev just IFK i fotboll och inte DIF beror på att jag inte hade en susning om att djurgården ens hade ett fotbollslag, allsvenskan var det enda som existerade för mig. Några år senare insåg jag mitt misstag MEN att byta lag oavsett vad är iaf något som jag inte sysslar med och därför står jag fast vid DIF och IFK än idag.
Vilka lag håller du på?
-
Senast redigerad av Sidney Crosby den 2009-10-23 22:44:29, redigerad totalt 1 gånger.
-
För att kunna säga att man är Djurgårdare anser jag att man alltid, oavsett sport och motstånd, ska kunna säga att man är DIF. Utan tvekan.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
- Lee Harvey Oswald
Paulsgrove Crew skrev:De som håller på andra lag än DIF i fotboll kan enligt mig dra åt helvete och behöver inte ens visa sig på DIF hockeys matcher.
Fattar inte hur ni kan ha mage att öppet erkänna att ni håller på motståndare till DIF.
Moget & klarsynt resonemang.
Men visst, vi kör på det så kanske DIF Hockey har ett publiksnitt på 3200 till nästa säsong.
& då pratar vi "äkta" Djurgårdare & det kommer bli sån skillnad på stämningen så det fattar ni inte........ eller..

Lee Harvey Oswald skrev:Paulsgrove Crew skrev:De som håller på andra lag än DIF i fotboll kan enligt mig dra åt helvete och behöver inte ens visa sig på DIF hockeys matcher.
Fattar inte hur ni kan ha mage att öppet erkänna att ni håller på motståndare till DIF.
Moget & klarsynt resonemang.
Men visst, vi kör på det så kanske DIF Hockey har ett publiksnitt på 3200 till nästa säsong.
& då pratar vi "äkta" Djurgårdare & det kommer bli sån skillnad på stämningen så det fattar ni inte........ eller..
Om det är en massa som håller på DIFhockey och ifk götet i fotboll så tar jag gärna ett snitt på 3200.....
Fast det kanske inte DIF gör?
-
- Lee Harvey Oswald
- Jack Daniel
När Djurgårdens IF var skrämmande nära en konkurs runt 1986 så gjordes en uppdelning av föreningarna, vilket kan haft en större påverkan än vad man trott?
Det var å andra sidan en förutsättning för att skriva ned skulderna och därigenom överleva.
För mig finns bara DIF tills jag dör.
Även om jag bara följer fotbollen och hockeyn.
Det var å andra sidan en förutsättning för att skriva ned skulderna och därigenom överleva.
För mig finns bara DIF tills jag dör.

Fascinerande hur folk kan vara så fördömande mot de som håller på något annat fotbollslag än DIF när de håller på dem i hockey. Själv håller jag visserligen på DIF i såväl hockey som fotboll men det kan mycket väl finnas goda anledningar för vissa att ha olika preferenser av lag i olika sporter.
Det vanligaste är troligen att hålla på DIF i alla sporter de deltar i. Det är kärleken till klubbmärket och allt det DIF står för som avgör saken. En del väljer kanske favoritklubb av mer värdsliga skäl. Det kan vara en viss spelare eller en viss årgång av ett lag som tilltalat vederbörande på ett speciellt sätt. Exempelvis, dock ej 100% relevant, kan jag säga att Nottingham Forest och Trevor Francis berörde mig på ett speciellt sätt när de slog MFF i cupvinnarcupen på sjuttiotalet. Sedan dess har jag alltid haft en svaghet för dem. Vidare kan det ju vara så att någon som håller på Elfsborg i fotboll också vill ha ett favoritlag i hockey och då måste man ju få välja ett.
Att på fullt allvar komma och påstå att DIF rent objektivt sett skulle vara det enda tänkbara och att alla som framför någon annan åsikt är mindre bemedlade påminner mig på ett skrämmande sätt om religiös fanatism.
Visst, hata på och skrik på läktaren men lämna det vid det. Tyvärr är jag övertygad om att jag talar för många döva öron.
Det vanligaste är troligen att hålla på DIF i alla sporter de deltar i. Det är kärleken till klubbmärket och allt det DIF står för som avgör saken. En del väljer kanske favoritklubb av mer värdsliga skäl. Det kan vara en viss spelare eller en viss årgång av ett lag som tilltalat vederbörande på ett speciellt sätt. Exempelvis, dock ej 100% relevant, kan jag säga att Nottingham Forest och Trevor Francis berörde mig på ett speciellt sätt när de slog MFF i cupvinnarcupen på sjuttiotalet. Sedan dess har jag alltid haft en svaghet för dem. Vidare kan det ju vara så att någon som håller på Elfsborg i fotboll också vill ha ett favoritlag i hockey och då måste man ju få välja ett.
Att på fullt allvar komma och påstå att DIF rent objektivt sett skulle vara det enda tänkbara och att alla som framför någon annan åsikt är mindre bemedlade påminner mig på ett skrämmande sätt om religiös fanatism.
Visst, hata på och skrik på läktaren men lämna det vid det. Tyvärr är jag övertygad om att jag talar för många döva öron.
Senast redigerad av mforce den 2007-02-08 15:02:34, redigerad totalt 1 gånger.
- Lee Harvey Oswald
Aahhhh,se där!mforce skrev:Fascinerande hur folk kan vara så fördömande mot de som håller på något annat fotbollslag än DIF när de håller på dem i hockey. Själv håller jag visserligen på DIF i såväl hockey som fotboll men det kan mycket väl finnas goda anledningar för vissa att ha olika preferenser av lag i olika sporter.
Att på fullt allvar komma och påstå att DIF rent objektivt sätt skulle vara det enda tänkbara och att alla som framför någon annan åsikt är mindre bemedlade påminner mig på ett skrämmande sätt om religiös fanatism.
Nåt så ovanligt som en tänkande & nyanserad Djurgårdssupporter.
Kan bara instämma i det du säger.
Givetvis kan det finnas omständigheter som gör att man håller på ett annat lag i någon av idrotterna. Vad jag menar är att man inte skall vända kappan efter vinden så fort det går tungt för laget. I så fall skall man väl byta till Elfsborg eller Färjestad nu.
Att man inte vet att DIF har ett fotbollslag ser jag bara som ren okunskap vid den tidpunkten. Att hålla på utländska fotbollslag är väl inget övertramp. Själv håller jag på Toronto, Arsenal och Barca men skulle de möta DIF är det inget snack vem jag håller på.
EN GÅNG DJURGÅRDARE ALLTID DJURGÅRDARE
Att man inte vet att DIF har ett fotbollslag ser jag bara som ren okunskap vid den tidpunkten. Att hålla på utländska fotbollslag är väl inget övertramp. Själv håller jag på Toronto, Arsenal och Barca men skulle de möta DIF är det inget snack vem jag håller på.
EN GÅNG DJURGÅRDARE ALLTID DJURGÅRDARE
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem