Vilka lag håller du på?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Vilka lag håller du på?

DIF i hockey, DIF i fotboll
68
72%
DIF i hockey, ett annat svenskt lag i fotboll
5
5%
DIF i hockey, struntar i fotboll
19
20%
Håller inte på DIF i hockey
3
3%

Antal röster: 95

Användarvisningsbild
Stambert
Medlem: Ja, vanlig medlem

Vilka lag håller du på?

Inlägg av Stambert »

Detta diskuteras i en annan tråd. Vore kul att veta hur det ligger till.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Även om jag inte är så allmänt fotbollsintresserad är självklart DIF det enda alternativet.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

DIF i hockey. Ger fan i fotboll men självklart vill jag att DIF vinner där med.
isolerad

Inlägg av isolerad »

DIF i hockey, men IFK i fotboll. :p
i
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

DIF i elitserien och DIF i allsvenskan
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
DIFGUTE

Inlägg av DIFGUTE »

Det värsta jag vet är folk som håller på olika lag i fotboll och hockey.

I min generation håller man på Leksand eller Brynäs i hockey och Göteborg i fotboll iallafall om man bor på landet.

Nej är man riktig Djurgårdare håller man på DIF i vått och torrt. det har visat sig vara ganska bra i långa loppet.
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av spiik »

Den här omröstningen kan vara intressant i sig själv men tappar lite sitt syfte då det inte var det som diskuterades i den andra tråden.
Den gällde ju främst om man följer annan fotboll (vilket "fullfartframat" ansåg var fel), inte om man aktivt hejar på andra lag. Och ifall man kunde favorisera ett annat utländskt lag som möter ett annat utländskt lag. Denna omröstning kommer således inte ge något annat resultat än att nästan alla uteslutande röstar DIF, DIF (hockey, fotboll).

Själv röstade jag: DIF, DIF. Samtidigt tycker jag om att se Chelsea torska mot alla andra klassiska engelska lag. Inte för att jag hejar på "alla andra klassiska engelska lag" utan för att jag gillar att följa fotboll och se Chelsea förlora. Om det är ok?
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Denna tråden handlar om DIF, det måste vara en självklarhet att det är DIF som gäller, alltid oavsett.

Hålla på olika lag kan bajarna göra, där det är mer en regel än undantag att man håller på bajen i fotboll & leksand i hockey.
spiik

Inlägg av spiik »

Caveman skrev:Denna tråden handlar om DIF, det måste vara en självklarhet att det är DIF som gäller, alltid oavsett.

Hålla på olika lag kan bajarna göra, där det är mer en regel än undantag att man håller på bajen i fotboll & leksand i hockey.
Jaja, självklart. Man kan undra var stackarn som röstat på DIF i hockey och annat lag i fotboll kommer ifrån? Och vilket fotbollslaget är? :shock:
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

Caveman skrev:Denna tråden handlar om DIF, det måste vara en självklarhet att det är DIF som gäller, alltid oavsett.

DIF går före allt!!
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
spiik

Inlägg av spiik »

spiik skrev:

Jaja, självklart. Man kan undra var stackarn som röstat på DIF i hockey och annat lag i fotboll kommer ifrån? Och vilket fotbollslaget är? :shock:
Jaha, IFK från Stockholms största förort om jag hade läst...Sorry
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

om man håller på dif i hockey så SKA man hålla på dom i fotboll med, annars kan man ju.....
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Självklart håller man på DIF oavsett idrott, däremot om vi snackar fotboll så gillar jag att titta på Barcelona och följer dem noga men där ifrån och till att börja heja på dem skulle jag aldrig gå.

Helt otänkbart att hålla på DIF i en idrott för att sen heja på något annat skitlag i en annan idrott, vad f-n tänker man på då?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
isolerad

Inlägg av isolerad »

DIFGUTE skrev:Det värsta jag vet är folk som håller på olika lag i fotboll och hockey.
Då tycker jag du ska vara väldigt tacksam över det liv du lever.

Som jag skrev tidigare håller jag på olika lag trots att jag bara bor några mil från stockholm. Det finns en bra anledning också. När jag var liten (läs fem sex år) började jag intressera mig för idrott.
Fotboll och hockey var de största sporterna och jag var ju tvungen att hålla på nåt lag i vardera sport. Så jag bestämde mig först för DIF i hockey och lite senare för IFK i fotboll. Att det blev just IFK i fotboll och inte DIF beror på att jag inte hade en susning om att djurgården ens hade ett fotbollslag, allsvenskan var det enda som existerade för mig. Några år senare insåg jag mitt misstag MEN att byta lag oavsett vad är iaf något som jag inte sysslar med och därför står jag fast vid DIF och IFK än idag.
i
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

isolerad skrev:
DIFGUTE skrev:Det värsta jag vet är folk som håller på olika lag i fotboll och hockey.
Då tycker jag du ska vara väldigt tacksam över det liv du lever.
Hahaha,. instämmer.. 8)
Skriv svar