Matcher på TV - Hockeyallsvenskan

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: Matcher på TV - Hockeyallsvenskan

Inlägg av Axel_K »

Otto! Otto tror jag också kommer bli en klockren expert, han liksom Jocke är så grymt intelligenta. Längtar tills den dag älskade Otto blir kommentator hos Cmore (vi ska spela i Elitserien då). Om vi inte gör det så tänker jag kolla på böndernas hockeybockey bara för att höra denna kloka man analysera matchen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Axel_K skrev:Otto! Otto tror jag också kommer bli en klockren expert, han liksom Jocke är så grymt intelligenta. Längtar tills den dag älskade Otto blir kommentator hos Cmore (vi ska spela i Elitserien då). Om vi inte gör det så tänker jag kolla på böndernas hockeybockey bara för att höra denna kloka man analysera matchen.
Det tror jag också, ytterligare ett exempel på en analytisk person som passar som expert.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det värsta med just Håkan Södergren som kommentator är hans "Va" efter varje mening. Jag kan inte lyssna på honom tyvärr. Brukar köra utan ljud när han kommenterar. Han har i övrigt rätt OK analyser tycker jag dock, om man nu orkar bortse från hans "Va" hela tiden. Bläh.

Annars finns det ju otal exempel på kommentatorer med ett förflutet i DIF som verkligen upplevs som "Anti-Djurgården", förutom Södergren så är ju Arto Blomsten och Thomas Johansson klockrena exempel. Tror precis som Arkju att de är livrädda att bli stämplade som supporters till klubben snarare än något annat. Men blir liksom tvärfel...
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Men en som däremot aldrig kan slutta att hissa DIF är ju Leffe Strömberg.
Jag tror på allvar att han är vår största supporter.

Tyvärr blir det till överdrift och ingenting som laget gör är något annat än ren genialitet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

crike skrev:Men en som däremot aldrig kan slutta att hissa DIF är ju Leffe Strömberg.
Jag tror på allvar att han är vår största supporter.

Tyvärr blir det till överdrift och ingenting som laget gör är något annat än ren genialitet.
Haha, satan vad Leffe hyllade Åberg och Sörensen ifjol.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja Strumpan är ju lite tvärtom. Tror alltid sen alla hans år i SSK haft en sanslöst stor respekt för Djurgården som klubb.
KYLERKYLER

Inlägg av KYLERKYLER »

-daniel- skrev:Det värsta med just Håkan Södergren som kommentator är hans "Va" efter varje mening. Jag kan inte lyssna på honom tyvärr. Brukar köra utan ljud när han kommenterar. Han har i övrigt rätt OK analyser tycker jag dock, om man nu orkar bortse från hans "Va" hela tiden. Bläh.

Annars finns det ju otal exempel på kommentatorer med ett förflutet i DIF som verkligen upplevs som "Anti-Djurgården", förutom Södergren så är ju Arto Blomsten och Thomas Johansson klockrena exempel. Tror precis som Arkju att de är livrädda att bli stämplade som supporters till klubben snarare än något annat. Men blir liksom tvärfel...
Sitter också i soffan och retar upp mig på alla "va"

En som jag gillade var Roger (FBK) Johansson som körde PPV matcher på Canal+. Arto är kanon.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Sändningsschema några omgångar framåt, inte mycket DIF på Viasat att konstatera.

http://www.hockeyallsvenskan.se/spelschema-13-14
Spela fult
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Vi har ju haft så sjukt mycket på Viasat denna säsong så det var väl dags nu. Tyvärr 2 st HA-Play och det är inte skoj, men man kommer sitta där, betalt och klart och svära lite över kvalitén ändå :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

seppuko skrev:Vi har ju haft så sjukt mycket på Viasat denna säsong så det var väl dags nu. Tyvärr 2 st HA-Play och det är inte skoj, men man kommer sitta där, betalt och klart och svära lite över kvalitén ändå :)
Är kort sagt rörigt och dyrt med dessa olika delar som sänder.
Skule mkt hellre ha sett att det endast var en som sänder i stället för dessa wannabees som leker TV

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Synd att den enda Viasatmatchen var på hemmaplan. Det är ju bortamatcherna man vill ha på Viasat.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

S. Skuggan skrev:
seppuko skrev:Vi har ju haft så sjukt mycket på Viasat denna säsong så det var väl dags nu. Tyvärr 2 st HA-Play och det är inte skoj, men man kommer sitta där, betalt och klart och svära lite över kvalitén ändå :)
Skule mkt hellre ha sett att det endast var en som sänder i stället för dessa wannabees som leker TV
Man får ju hoppas att Viasat går in och köper upp hela rättigheterna snarast. Annars fortsätter det såhär ett tag till. Dock, var inte längesedan alls det inte var många matcher alls som sändes, så man ska ju vara glad för det lilla åtminstone.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

seppuko skrev:
S. Skuggan skrev:
Man får ju hoppas att Viasat går in och köper upp hela rättigheterna snarast. Annars fortsätter det såhär ett tag till. Dock, var inte längesedan alls det inte var många matcher alls som sändes, så man ska ju vara glad för det lilla åtminstone.
Viasat har totala rättigheterna men cherrypickar matcher med publikintresse - vilket inte är överdrivet många i den här skitserien... Med raka omgångar på slutet där vi faktiskt möter svagare motstånd så blir det så här.

Säg vad man vill om alternativen så är de bättre än inget.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

seppuko skrev:
S. Skuggan skrev:
Viasat har totala rättigheterna men cherrypickar matcher med publikintresse - vilket inte är överdrivet många i den här skitserien... Med raka omgångar på slutet där vi faktiskt möter svagare motstånd så blir det så här.

Säg vad man vill om alternativen så är de bättre än inget.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar