Linkan, Ferna, Bengan och Jimmie till Tre Kronor

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Glöm inte bort Gläääännnerrtsss heller....
lilleman

VI VILL HA HÖRNQVIST KVAR

Inlägg av lilleman »

japp hörrni. "bengan" har ju gjort en lysande säsong i år :D Men jag är i stort sätt säker på att det är många i NHL som tittar på honom när han spelar.
Ifall han nu lämnar efter den här säsongen eller är på väg att lämna vilka här skulle tycka det var en bra ide att starta insamling för att han ska stanna eller skriva en stor fet banderoll om att han ska stanna. vilka håller med mig?????
Sidney Crosby

Re: VI VILL HA HÖRNQVIST KVAR

Inlägg av Sidney Crosby »

lilleman skrev:japp hörrni. "bengan" har ju gjort en lysande säsong i år :D Men jag är i stort sätt säker på att det är många i NHL som tittar på honom när han spelar.
Ifall han nu lämnar efter den här säsongen eller är på väg att lämna vilka här skulle tycka det var en bra ide att starta insamling för att han ska stanna eller skriva en stor fet banderoll om att han ska stanna. vilka håller med mig?????

Han är draftad och klar för Nashville nästa år.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Förhoppningscis väljer Nasville attlåna ut honom till oss en sässong till. Tror Bengan skulle må bra av en säsong till i Sverige. Nästan alla spelare åker över till NHL för tidigt. De som lyckas har ofta valt att stanna någon extra säsong i Sverige och det är bara att hoppas att Bengan har så mycket förstånd / smarta rådgivare att så blir fallet.

försvinner han står vi helt utan naturliga målskyttar igen för övrigt. *suck*
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev:Förhoppningscis väljer Nasville attlåna ut honom till oss en sässong till. Tror Bengan skulle må bra av en säsong till i Sverige. Nästan alla spelare åker över till NHL för tidigt. De som lyckas har ofta valt att stanna någon extra säsong i Sverige och det är bara att hoppas att Bengan har så mycket förstånd / smarta rådgivare att så blir fallet.

...tror framförallt att Djurgården skulle må bra av att Bengan stannar en säsong till
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Lee Harvey Oswald skrev:
Kall-El skrev:Förhoppningscis väljer Nasville attlåna ut honom till oss en sässong till. Tror Bengan skulle må bra av en säsong till i Sverige. Nästan alla spelare åker över till NHL för tidigt. De som lyckas har ofta valt att stanna någon extra säsong i Sverige och det är bara att hoppas att Bengan har så mycket förstånd / smarta rådgivare att så blir fallet.

...tror framförallt att Djurgården skulle må bra av att Bengan stannar en säsong till
Det är ju mer eller mindre klart att han lånas ut (Om man lyssnar på hans agent). Kan bara hoppas att så blir fallet, för det blir alla vinnare på!
Användarvisningsbild
Sinkan

Inlägg av Sinkan »

Linkan bildar kedja tillsammans med Bengan och Jönsson i matchen mot Tjeckien... Kan ju bli kul att se två Djurgårdare och en Färjestadare i samma deja.

Tror Bengan gör succédebut i landslaget... Mål i första matchen (mot Tjeckien). Ass av Linkan såklart!!
Hovet är DIF!
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Stackas grabbar att behöva dras med kexchocklad gubben byte efter byte :roll:

Skämt och sido Bengan kommer göra succe med två så spelskickliga spelare i jämte sig. (Vilket man trots att får erkänna att Jurgen är, dock är han fortfarande äcklig som få :evil: )

Bengan har alla chanser att vinna skytteligan i LG (vilket lär imponera på Nashville :cry:)
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Någon som såg matchen ikväll?

Jag hörde att Linkan hade lite lekstuga ibland, tyvärr kunde jag inte se matchen valde att se division 2 hockey istället.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Såg slutet av matchen men hann ändå se Linkan briljera lite. Man känner sig extra privilgerad att se Djurgården lira hockey när det finns lirar som just Linkan och Ölve...trots att det går motigt för klubben just nu så kommer man minnas tillbaka på den här tiden ett leende på läpparna.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Phuu, vilken natt.

Drömde att Bremberg skadade sig i LG-Hockey Games.
Inte bara det, han vred av fotleden & karriären var över.
Sedan drömde jag att jag vaknade & gick in på DIF-forum bara för att försäkra mig om ett det bara var en dröm, & så var det sant!

Så nu var jag tvungen att kolla en gång till :wink:

Längtar tills turneringen är över, & att Linkan är hel då!
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Lee Harvey Oswald skrev:Phuu, vilken natt.

Drömde att Bremberg skadade sig i LG-Hockey Games.
Inte bara det, han vred av fotleden & karriären var över.
Sedan drömde jag att jag vaknade & gick in på DIF-forum bara för att försäkra mig om ett det bara var en dröm, & så var det sant!

Så nu var jag tvungen att kolla en gång till :wink:

Längtar tills turneringen är över, & att Linkan är hel då!
Hahaha, vilken mardröm!

Om man bortser från skaderisken så tror jag LG games kan bli nåt positivt för oss. Alla djurgårdare som är med i landslaget nu får förhoppningsvis upp ett bättre tempo eftersom kvalité på truppen är något högre än vad man är van vid. Förhoppningsvis får man med sig sina medspelare när man kommit tillbaka och då kan det bli åka av!

Det börjar mot Brynäs om en knapp vecka...om drygt en månad vet vi om det slog väl ut.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

Håller med dig där. Grabbarna får säker mycket högkvalitativa träningspass och riktigt bra matcher.

Match ikväll...
Linkan 1+4?
Bengan 4+1?
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
Användarvisningsbild
Sinkan

Inlägg av Sinkan »

Ett klipp om Djurgårdarna i Tre kronor...
http://www.aftonbladet.se/atv/player.ht ... ipID=14357

Skönt avslut på klippet.
Hovet är DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kennholt skrev:Håller med dig där. Grabbarna får säker mycket högkvalitativa träningspass och riktigt bra matcher.

Match ikväll...
Linkan 1+4?
Bengan 4+1?
Det hoppas jag inte, för då lär det knappast bli något "låna ut" nästa säsong.

Har ni fattat vilka spelare som finns där borta? Fatta hur det kommer bli när de vänder hem (så länge ingen av dem gör en Albelinare)
Skönt avslut på klippet.
Absolut. Inte den minsta tvekan. Fast greja vaddå? Slutspel eller slippa Kval?
Säg den glädje som varar
Skriv svar