SHL 13/14

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Re: SHL 13/14

Inlägg av lkpgsödra »

JohanPez skrev:
Nyberabb skrev:Lider lite med HV

Livs minne förtjänar bättre men wesslau och nilsson kan fara åt helvete
"Vi vill vinna titlar" xD

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

XD
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Är det bara jag som inte hyser något agg emot Wesslau? Nilson kan gott sätta sig på en totempåle och brinna upp dock.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Enbom skrev:Är det bara jag som inte hyser något agg emot Wesslau? Nilson kan gott sätta sig på en totempåle och brinna upp dock.
Har inget alls emot Wesslau heller. Var en av väldigt väldigt få spelare som gjorde en riktigt bra säsong 11/12 och har i efterhand hyllat DIF och hånat Gnaget massor av gånger.
Expert.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

SirDIFalot skrev:
Enbom skrev:Är det bara jag som inte hyser något agg emot Wesslau? Nilson kan gott sätta sig på en totempåle och brinna upp dock.
Har inget alls emot Wesslau heller. Var en av väldigt väldigt få spelare som gjorde en riktigt bra säsong 11/12 och har i efterhand hyllat DIF och hånat Gnaget massor av gånger.
Känner samma sak här. Verkar dock inte alls gått bra för han i HV tyvärr..
Har svårt för att känna agg mot Nilson då jag inte riktigt var närvarande när vi åkte ner. Det här med att han stämde Djurgården mitt i säsongen är dock väldigt tråkigt.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
Problemet jag har med Wesslau är att han förhandlade med HV under Kvalserien. Så tycker jag inte att man gör.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:
Problemet jag har med Wesslau är att han förhandlade med HV under Kvalserien. Så tycker jag inte att man gör.
Hur bekräftade rapporter är det?

Tyvärr funkar ju det så i hockeyn att mer eller mindre halva lagen har sina nya klubbadresser för nästa säsong klara när det är dags för slutspel/kvalserie. Arlbrandt mötte ju till exempel LHC i slutspelet när han var klar för dom men spelade i Luleå för stunden.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Det bästa med att följa SHL, speciellt när det numera alltid är förlängning och straffar, är att det garanterat 100% är ett lag som jag ogillar som förlorar!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

"Läget är oförändrat och vi ska lösa det här tillsammans" - HV71's sportchef

Årets version av "Nuvarande lag ska vända skeppet"?

Nja, HV lär knappat vara så fruktansvärt naiva som Järlan var. Kommer spendera 50 miljoner på nyförvärv för att undvika nedflyttning.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Vikas skrev:"Läget är oförändrat och vi ska lösa det här tillsammans" - HV71's sportchef

Nja, HV lär knappat vara så fruktansvärt naiva som Järlan var. Kommer spendera 50 miljoner på nyförvärv för att undvika nedflyttning.
Undrar om Jönköpings kommun går in och fixar det?
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Arlbrandt... Nästan 2p per match såhär långt. Vad slutar han på tro? 80p? Ska det bli nytt SHL-rekord?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

1962FenderStrat skrev:Arlbrandt... Nästan 2p per match såhär långt. Vad slutar han på tro? 80p? Ska det bli nytt SHL-rekord?
Jag vill minnas att Holloway började ännu starkare ifjol och var on pace på en 80+ säsong.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
1962FenderStrat skrev:Arlbrandt... Nästan 2p per match såhär långt. Vad slutar han på tro? 80p? Ska det bli nytt SHL-rekord?
Jag vill minnas att Holloway började ännu starkare ifjol och var on pace på en 80+ säsong.
Han slutade ju ändå på 71 poäng. Jag tänker mer på Iggulden som startade helt sjukt hans första säsong i SHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Vikas skrev:"Läget är oförändrat och vi ska lösa det här tillsammans" - HV71's sportchef

Haha, jag läste den artikeln och tänkte precis på den jämförelsen.

Än är det långt kvar, men likheterna mellan årets Hv71 och det Djurgården som åkte ur är många.

- Oförskämt bra backuppsättning (inför säsongen).
- Skador på nyckelspelare.
- Nyckelspelare som tidigare säsonger presterat, men som nu är bleka.
- Uttalande om att laget ska lösa krisen tillsammans.
- Stora krav på laget från fans. Hv var topptippat av dom flesta inför säsongen, precis som vi var när vi åkte ur.
- En riktigt tung start på säsongen där man klamrat sig fast hopplöst i botten direkt.

Om inte Hv71 lyckas skrälla i någon av de kommande svåra matcherna, kan avståndet upp till strecket var 10 poäng, och det blir en tuff nöt att knäcka om man ska komma ikapp då. Risken känns bara större och större för varje dag som går att Hv71 hamnar i kvalserien.
Rix

Inlägg av Rix »

Salas skrev:

Haha, jag läste den artikeln och tänkte precis på den jämförelsen.

Än är det långt kvar, men likheterna mellan årets Hv71 och det Djurgården som åkte ur är många.

- Oförskämt bra backuppsättning (inför säsongen).
- Skador på nyckelspelare.
- Nyckelspelare som tidigare säsonger presterat, men som nu är bleka.
- Uttalande om att laget ska lösa krisen tillsammans.
- Stora krav på laget från fans. Hv var topptippat av dom flesta inför säsongen, precis som vi var när vi åkte ur.
- En riktigt tung start på säsongen där man klamrat sig fast hopplöst i botten direkt.

Om inte Hv71 lyckas skrälla i någon av de kommande svåra matcherna, kan avståndet upp till strecket var 10 poäng, och det blir en tuff nöt att knäcka om man ska komma ikapp då. Risken känns bara större och större för varje dag som går att Hv71 hamnar i kvalserien.
Lägg där till en rutinerad tränare som varken tänker avgå själv eller föreningen vågar göra sig av med. Om inget drastiskt händer i HV71 så är chansen enormt stor att dem kommer spela i kvalserien.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Han slutade ju ändå på 71 poäng. Jag tänker mer på Iggulden som startade helt sjukt hans första säsong i SHL.
Iggulden slutade på 34p den säsongen vilket är föga imponerande. Arlbrandt har redan 22p efter 11 omgångar. 34p kan nog vem som helst se att det är slaget långt innan jul. Skulle bli förvånad om han hamnar under 70p under förutsättning att han spelar alla 55 matcher.
Skriv svar