JohanPez skrev:"Vi vill vinna titlar" xDNyberabb skrev:Lider lite med HV
Livs minne förtjänar bättre men wesslau och nilsson kan fara åt helvete
Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
XD
JohanPez skrev:"Vi vill vinna titlar" xDNyberabb skrev:Lider lite med HV
Livs minne förtjänar bättre men wesslau och nilsson kan fara åt helvete
Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Har inget alls emot Wesslau heller. Var en av väldigt väldigt få spelare som gjorde en riktigt bra säsong 11/12 och har i efterhand hyllat DIF och hånat Gnaget massor av gånger.Enbom skrev:Är det bara jag som inte hyser något agg emot Wesslau? Nilson kan gott sätta sig på en totempåle och brinna upp dock.
Känner samma sak här. Verkar dock inte alls gått bra för han i HV tyvärr..SirDIFalot skrev:Har inget alls emot Wesslau heller. Var en av väldigt väldigt få spelare som gjorde en riktigt bra säsong 11/12 och har i efterhand hyllat DIF och hånat Gnaget massor av gånger.Enbom skrev:Är det bara jag som inte hyser något agg emot Wesslau? Nilson kan gott sätta sig på en totempåle och brinna upp dock.
Problemet jag har med Wesslau är att han förhandlade med HV under Kvalserien. Så tycker jag inte att man gör.SirDIFalot skrev:Har inget alls emot Wesslau heller. Var en av väldigt väldigt få spelare som gjorde en riktigt bra säsong 11/12 och har i efterhand hyllat DIF och hånat Gnaget massor av gånger.Enbom skrev:Är det bara jag som inte hyser något agg emot Wesslau? Nilson kan gott sätta sig på en totempåle och brinna upp dock.
Hur bekräftade rapporter är det?DIF_Soldier skrev:Problemet jag har med Wesslau är att han förhandlade med HV under Kvalserien. Så tycker jag inte att man gör.SirDIFalot skrev:Har inget alls emot Wesslau heller. Var en av väldigt väldigt få spelare som gjorde en riktigt bra säsong 11/12 och har i efterhand hyllat DIF och hånat Gnaget massor av gånger.Enbom skrev:Är det bara jag som inte hyser något agg emot Wesslau? Nilson kan gott sätta sig på en totempåle och brinna upp dock.
Undrar om Jönköpings kommun går in och fixar det?Vikas skrev:"Läget är oförändrat och vi ska lösa det här tillsammans" - HV71's sportchef
Årets version av "Nuvarande lag ska vända skeppet"?
Nja, HV lär knappat vara så fruktansvärt naiva som Järlan var. Kommer spendera 50 miljoner på nyförvärv för att undvika nedflyttning.
Jag vill minnas att Holloway började ännu starkare ifjol och var on pace på en 80+ säsong.1962FenderStrat skrev:Arlbrandt... Nästan 2p per match såhär långt. Vad slutar han på tro? 80p? Ska det bli nytt SHL-rekord?
Han slutade ju ändå på 71 poäng. Jag tänker mer på Iggulden som startade helt sjukt hans första säsong i SHL.SirDIFalot skrev:Jag vill minnas att Holloway började ännu starkare ifjol och var on pace på en 80+ säsong.1962FenderStrat skrev:Arlbrandt... Nästan 2p per match såhär långt. Vad slutar han på tro? 80p? Ska det bli nytt SHL-rekord?
Haha, jag läste den artikeln och tänkte precis på den jämförelsen.Vikas skrev:"Läget är oförändrat och vi ska lösa det här tillsammans" - HV71's sportchef
Nja, HV lär knappat vara så fruktansvärt naiva som Järlan var. Kommer spendera 50 miljoner på nyförvärv för att undvika nedflyttning.
Lägg där till en rutinerad tränare som varken tänker avgå själv eller föreningen vågar göra sig av med. Om inget drastiskt händer i HV71 så är chansen enormt stor att dem kommer spela i kvalserien.Salas skrev:Haha, jag läste den artikeln och tänkte precis på den jämförelsen.Vikas skrev:"Läget är oförändrat och vi ska lösa det här tillsammans" - HV71's sportchef
Än är det långt kvar, men likheterna mellan årets Hv71 och det Djurgården som åkte ur är många.
- Oförskämt bra backuppsättning (inför säsongen).
- Skador på nyckelspelare.
- Nyckelspelare som tidigare säsonger presterat, men som nu är bleka.
- Uttalande om att laget ska lösa krisen tillsammans.
- Stora krav på laget från fans. Hv var topptippat av dom flesta inför säsongen, precis som vi var när vi åkte ur.
- En riktigt tung start på säsongen där man klamrat sig fast hopplöst i botten direkt.
Om inte Hv71 lyckas skrälla i någon av de kommande svåra matcherna, kan avståndet upp till strecket var 10 poäng, och det blir en tuff nöt att knäcka om man ska komma ikapp då. Risken känns bara större och större för varje dag som går att Hv71 hamnar i kvalserien.
Iggulden slutade på 34p den säsongen vilket är föga imponerande. Arlbrandt har redan 22p efter 11 omgångar. 34p kan nog vem som helst se att det är slaget långt innan jul. Skulle bli förvånad om han hamnar under 70p under förutsättning att han spelar alla 55 matcher.Jim Morrison skrev:Han slutade ju ändå på 71 poäng. Jag tänker mer på Iggulden som startade helt sjukt hans första säsong i SHL.SirDIFalot skrev:Jag vill minnas att Holloway började ännu starkare ifjol och var on pace på en 80+ säsong.1962FenderStrat skrev:Arlbrandt... Nästan 2p per match såhär långt. Vad slutar han på tro? 80p? Ska det bli nytt SHL-rekord?