Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:00)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:00)

Inlägg av ciirree »

Som många här innan mig säger så ser jag detta som ett steg framåt snarare än bakåt trots 1 poäng, vi spelar bra matchen igenom och för varje match så verkar allting växa sig starkare!
Mattsson växer, Ljungh växer, Falk och Arnesson växer .. fan va detta kan bli bra :D

Kan hålla med om att domarinsatsen är fullkomligt usel, ska ni ha ett nytt domarsystem så får man följa dem också, inget tvivel. Skärpning! Sen önskar jag också lite mer fysiskt spel i matcherna, och speciellt mer beslutsamhet i slutet av matcherna så vi kan lyckas stänga den. Vi måste, MÅSTEMÅSTEMÅSTE lära oss att stänga matcherna - om vi inte vill vinna med 2 poäng varje match förstås!

EDIT: Medveten om att jag säger matcherna 300 gånger, men vi måste kunna stänga ...;)
medu82
Säsongskort: Ja

Inlägg av medu82 »

+ Mattson! (han höll oss kvar i matchen vid 1-2, och måste få stä nästa match!)
+Ljungh
+Klacken, GRYMT bra jobbat idag
+ Publik siffran (under de dåliga omständigheterna)

- Domarna som ger KHK matchen.....
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Trist att KHK lyckas vinna på slutet när domaren missar en solklar utvisning men helt orättvist var det ändå inte tycker jag. Jämn match där det hade kunnat sluta hur som helst där KHK lyckas peta in en puck mer. Mattsson räddar oss periodvis dessutom när backarna står och sover. Försvarsspelet var ingen höjdare idag tyvärr men vi gör absolut ingen dålig match på något sätt. Bra drag på klacken idag också!
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

En riktigt jämn match med två offensiva lag. Kanske den mest underhållande hemmamatchen såhär långt?
Avskaffa tre mot tre.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Trots antiklimax med kvittering och suddenseger så är jag nånstans nöjd, eler inte nöjd men inte fruktansvärt besviken utan bara lite grann. Jag var förberedd på en förlust här, de ligger ju inte etta helt utan anledning...
Bra stämning på läktarna trots "bara" 5400. (Det äör ju inte så bara om manh jämför med vissa elitserielag.

Faktiskt första hemmatorsken för säsongen, inräknat ET.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Kall-El skrev:för att inte nämna att den del flickvänner/familjer mycket väl kan tänkas vilja ha dig hemma en fredagkväll.
Var det inte det som var att fel-prioritera? :D
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Kontakt:

Inlägg av Blå Helgonet »

:cry: 40 sekunder kvar tjoff en näve i chokladluckan... USELT!
Blue Saints...
Göran

Inlägg av Göran »

Jag varnade tidigare idag för att Arnesson och Falk skulle få det jobbigt . Utan Mattssons räddningar så hade dom definitivt blivit synda bockar idag ! Dock gjorde Falk ett oerhört vackert mål som räddar upp hans anseende !
Vi förlorade kanske på att vi inte har någon matchcoach ! Där finns stora brister och det kan bli avgörande framöver ....
Domaren var väl inte den bästa som har hälsat på i Hovet...
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Varför bänkades Sam från P2 och resten av matchen? Är han SÅ dålig? Han är ju ljusår bättre än både Timmy som inte kan åka skridskor och Lidström som bara stöter iväg pucken på måfå så fort han får den.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

1962FenderStrat skrev:Varför bänkades Sam från P2 och resten av matchen? Är han SÅ dålig? Han är ju ljusår bättre än både Timmy som inte kan åka skridskor och Lidström som bara stöter iväg pucken på måfå så fort han får den.
Lär ju vara så att tränarna förväntar sig mer av honom då hans potential är så hög.. klantar han sig så blir det bänken för att komma till insikt att han inte har garanterad plats.
Sen att han, även på en dålig dag, är bättre än Lidström är oväsentligt... idag var han dålig och då måste han få höra det för att kunna ta sig i kragen och skärpa sig för att komma tillbaka starkare!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ciirree

Inlägg av ciirree »

Göran skrev:Jag varnade tidigare idag för att Arnesson och Falk skulle få det jobbigt . Utan Mattssons räddningar så hade dom definitivt blivit synda bockar idag !
Domaren var väl inte den bästa som har hälsat på i Hovet...
Kan hålla med om domaren, uselt idag, verkligen uselt!

Men, jag tycker Falk och Arnesson klivit upp flera steg i sin utveckling sen tidigare. Idag va dem riktigt bra tycker jag! Båda var inne på den sena kvitteringen (3-3) och den kan man inte skylla dem på tycker jag, sekvensen innan skottet blir ju som ett stort hönshus inne i målgården. Sen när Falk gjorde mål så var Arnesson inne också.
Falk och Arnesson spelar smartare än innan och tar inte dumma utvisningar idag. Zabel och Nyman måste verkligen ha trott på dem för dem har fått starta nästan varje match, och jag tycker de har fått resultat nu!
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

TP får ta på sig 1-2-målet också. Hans obeslutsamhet och pet gav ju ett gratismål till KHK..

Jag tycker Djurgården spelar jävligt bra idag. Vi håller våra linjer bra, och åkte vi skridskor så hade inte KHK mycket annat att göra än att skyffla ut pucken och hoppas på pucktapp bland våra backar. Otroligt frustrerande att vi inte tar 3p idag, eftersom att vi PÅ RIKTIGT är värda 3p idag och gör den bästa matchen sett på väldigt, väldigt länge. Styrspelet och forecheckingen är helt perfekt stora delar av matchen och vi maler ner Karlskrona under 50 minuter. Som en blixt från klar himmel kommer en del slumpmål och det är väl förjävligt men sån är sporten. Jag är inte bitter idag, utan nöjd om än besviken. Paradoxalt som satan, men vi spelar så bra hockey så jag kan fan inte vara ledsen över annat än att vi inte får med oss 3p.

Klackinsatsen idag var fenomenal i tredje perioden. Stod precis framför snubbarna som drog igång Djurgårns Tunga Grabbar och vill verkligen tacka för den. Sjukt rolig ramsa som jag saknat som fan men aldrig tänkt på förrän den var igång. Sen extremt tråkigt att AS sabbar med att dra igång järnkaminer när vi väl fått fart/igång ramsann (RIKTIGT dålig timing) men sånt är väl livet utan en utpräglad klackledare.

Mot #1! Vi kommer dit, tids nog!

För övrigt sög domarjäveln som vanligt, men orkar inte ens skriva mer än så om det. Är bara fruktansvärt besviken på dem.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Grymt jobb av klacken idag. Riktigt bra gjort ni som stod där.
Få förluster har svidit så som den här, kan inte sätta fingret på varför.
Kanske för att den var så jääävla orättvis...

Riktig bra match.
Två stycken som stiger för varje är Mattsson och Ljung
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
Davva

Inlägg av Davva »

Alltså, jag spydde lite i munnen när slutsignalen ljöd och jag såg ner mot bondes bås. Där stod flintisjanne och hytte med näven. Urk.

Första perioden är ren våldtäkt, vi kör över de vilsna små bönderna totalt. Sedan släpper vi såklart in de stackarna i matchen, vilket slutar med att KhK med domarens hjälp lyckas komma ikapp med 40 sek kvar.

Jaja, förlust idag. Men jag har väldigt svårt att se KHK som topp 3 när röken lagt sig. De är fan det sämsta lag vi mött so far. Jag ser DIF, Vik, Bik och kanske Timrå i ks.

Men Sören, please come back!

edit : kul att se Fimpen på En Arena efteråt när Z & co säkrade en biljett till brasilien!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Davva skrev: De är fan det sämsta lag vi mött so far.
Say WHAT? Jag var grymt imponerad över Karlskrona. Fantastiskt bra passningsspel, snabba spelvändningar, distinkta avslut. Märks att de har väldigt bra självförtroende. Tappade dock pucken lite lätt i mittzon ibland då vi kunde vända snabbt.

En match som vi nog borde vunnit eller i varje fall knipit två poäng i. Men jag känner mig inte speciellt besviken, det var en riktigt jävla bra match på Hovet igår mellan två lag som sprudlade av självförtroende. Bästa jag sett på flera säsonger skulle jag vilja påstå.
Skriv svar