Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:00)
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013
Varför kolla S24 när man kan gå till Hovet istället? Ingen supporter som bor i Stockholm kan väl rimligtvis välja att betala Aftonhoran 79 kr istället för att gå och se live? Känns väldigt onödigt att skriva "S24" som en inledning på tråden, försök styra folk mot Hovet istället. Om någon frågar vart matchen visas så ok.... my 2 cents.
Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013
Karlskrona slagna av Timrå på bortais senast kommer toktaggade och ska möta ett jävligt nöjt Djurgården efter 4-0 vinsten mot ssk igår. Kan bara sluta på ett sätt.
1-6
Publik 6299 telefoner.
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
1-6
Publik 6299 telefoner.
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Sist jag inte skrev vart matchen TV-sändes så efterfrågades det.1962FenderStrat skrev:Varför kolla S24 när man kan gå till Hovet istället? Ingen supporter som bor i Stockholm kan väl rimligtvis välja att betala Aftonhoran 79 kr istället för att gå och se live? Känns väldigt onödigt att skriva "S24" som en inledning på tråden, försök styra folk mot Hovet istället. Om någon frågar vart matchen visas så ok.... my 2 cents.
Expert.
Sv: Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013
Förvånad?1962FenderStrat skrev:Varför kolla S24 när man kan gå till Hovet istället? Ingen supporter som bor i Stockholm kan väl rimligtvis välja att betala Aftonhoran 79 kr istället för att gå och se live? Känns väldigt onödigt att skriva "S24" som en inledning på tråden, försök styra folk mot Hovet istället. Om någon frågar vart matchen visas så ok.... my 2 cents.

Trodde det var välkänt att Herr DIF har som mål att börja jobba på AB. Så fort någon kommer med kritik på S24s sändningar kommer ju en Wall of text om hur glad man ska vara att någon överhuvudtaget ger möjlighet att se DIF.
Och det tackar jag för att du nu gjorde. Sen att det inte är mitt favoritmedium är en annan sak men tack iaf.SirDIFalot skrev: Sist jag inte skrev vart matchen TV-sändes så efterfrågades det.
Om det finns någon så lost "supporter" som har möjlighet att ta sig till arenan men väljer att avstå för att det i en matchtråd här skrivs att den faktiskt visas på S24. Ja då gör nog den personen rätt i att stanna hemma.
Tror på vinst.
Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:00)
Tyckte att det var rätt en rätt uppenbar gliring, själv är jag på SöS i morgon med en nykläckt tös och är därför glad att möjligheten finns att se matchen överhuvudtaget1962FenderStrat skrev:Varför kolla S24 när man kan gå till Hovet istället? Ingen supporter som bor i Stockholm kan väl rimligtvis välja att betala Aftonhoran 79 kr istället för att gå och se live? Känns väldigt onödigt att skriva "S24" som en inledning på tråden, försök styra folk mot Hovet istället. Om någon frågar vart matchen visas så ok.... my 2 cents.

Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:00)
3000 imorgon?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Det blir ingen rolig publiksiffra imorgon. Hoppas att vi når över 5000, men det är nog ytterst tveksamt.
Sv: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:00)
Kan Sverigematchen bevittnas på EnArena efter fajten?
Re: Sv: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:0
Hur funkar det att ta med Coco supportrar till En Arena efter matchen tro om dem nu visar Sverigematchen?pulverapa skrev:Kan Sverigematchen bevittnas på EnArena efter fajten?
Har svärföräldrarna i släptåg och dem är lite "oroliga" över alla stora och farliga Djurgårdare. Är det ett "BIG NO NO"?
Om "NO NO", vart håller man i sådan fall till om man vill se matchen?
Hjärtat säger vinst med 5-3, huvudet säger torsk med 2-4.
Hoppas Djurgårn är så logiskt ologiska som dem bara kan vara imorgon!
Edit:
En Arena öppnar kl 15:00 imorgon och visar även Sverigematchen efteråt!

Matchstart 18:00 en fredag samt att det spelas en avgörande kvalmatch för landslaget i fotboll samma kväll. Min uppskattning är att detta blir årets sämsta publiksiffra. Eftersom viaplay inte ens verkar sända matchen är det för min del obegripligt varför denna inte flyttas till t ex lördagen istället.
Jag skulle vilja se Tobias Lindberg få chansen med Sundberg och Kruger. Lindberg är en kille som har ruggig fart under skridskorna och både kan hålla i, transportera och leverara pucken. Problemet med Hudding-kedjan är att man inte får hålla i pucken. Grabbarna är vana att spela i anfallszon och ha puck. Nu får man jaga och spela försvarsspel. Sundberg tycker jag är duktig åt båda hållen. Måns försöker verkligen. Stor skillnad i hans arbetskapacitet nu för tiden. Han verkar däremot sakna en del självförtroende och kvickhet. Under juniortiden var han otroligt hal, lite som Wennberg längs sargerna. Nu fastnar han i sargen hela tiden och kan inte skapa sig själv utrymmet för att slå passningarna som han kan. Glädjer mig dock att han arbetar så hårt.
Hela den kedjan är lite som juniorer som kommer upp, utan att kunna spela utan den press som juniorer kan köra. Dom går ofta bara in och kör och rider på vågen. Huddingekedjan känns lite tyngda, jag tror det lossnar snart. Gör det inte det är det dags att börja plocka upp juniorer. Vi har flera forwards som är värda chansen.
Jag tycker Alexander Falks insats än så länge är väldigt svårbedömd. Han är ofta lite felplacerad och tar då och då felbeslut. Nu räddar Arnesson upp många av dessa och Alexander rör på fötterna bra och kan reparera sina misstag. Skulle dock gärna se en lite mer erfaren defensiv pjäs här. Arnesson tycker jag får lite oförtjänt mycket skit. Han spelar mycket mer fysiskt i år jämfört med tidigare, men han har även bra timinig i sina tacklingar. Han är den enda av våra backar som kontinuerligt kan trycka till forwards som just kommit in i zon och få ner deras fart. Andra backar tvekar och forwarden kan dumpa pucken och behålla sin fart och sätta press. Däremot överarbetar Linus lite ibland och vill spela hårt när han bara kan använda sin smartness och ta pucken. Jag tror att han under säsongen kommer hitta en balans och växa fram till en topp-2 back hos oss.
Philip Holm har startat säsongen ungefär som han startade förra säsongen. Lär växa in i det och hitta sin nivå också. Samma sak gäller Lidström. Han har dock slipat bort en av sina värsta brister, nämligen att rensa pucken till en motståndare. Var expert på detta förra året. Nu tittar han upp innan han rensar. Kul!
Skulle gärna se att Löfquist skjuter mer direktskott. 2-3 backar kan skjuta direktskott i Sverige, utnyttja detta.
Ska bli kul att se KHK. Jag tror dock vi vinner. Vi har inte haft några problem att komma ut hårt mot sämre lag och jag tror vi får ledningen igen. KHK har mest spelat i ledning och vi kommer kunna straffa dom hårt på kontringar.
5-2
1-0 Guter Skjuter
2-0 Hank the tank
3-0 Nisse Pisse PP1
3-1 Bergström PP2
4-1 Jocke E
4-2 Smothermaaan
5-2 Holmqvist tom kasse
Publik 4673 (sålda som redovisas)
80% av detta kanske hör hemma i säsongen 2013/2014 egentligen..
Hela den kedjan är lite som juniorer som kommer upp, utan att kunna spela utan den press som juniorer kan köra. Dom går ofta bara in och kör och rider på vågen. Huddingekedjan känns lite tyngda, jag tror det lossnar snart. Gör det inte det är det dags att börja plocka upp juniorer. Vi har flera forwards som är värda chansen.
Jag tycker Alexander Falks insats än så länge är väldigt svårbedömd. Han är ofta lite felplacerad och tar då och då felbeslut. Nu räddar Arnesson upp många av dessa och Alexander rör på fötterna bra och kan reparera sina misstag. Skulle dock gärna se en lite mer erfaren defensiv pjäs här. Arnesson tycker jag får lite oförtjänt mycket skit. Han spelar mycket mer fysiskt i år jämfört med tidigare, men han har även bra timinig i sina tacklingar. Han är den enda av våra backar som kontinuerligt kan trycka till forwards som just kommit in i zon och få ner deras fart. Andra backar tvekar och forwarden kan dumpa pucken och behålla sin fart och sätta press. Däremot överarbetar Linus lite ibland och vill spela hårt när han bara kan använda sin smartness och ta pucken. Jag tror att han under säsongen kommer hitta en balans och växa fram till en topp-2 back hos oss.
Philip Holm har startat säsongen ungefär som han startade förra säsongen. Lär växa in i det och hitta sin nivå också. Samma sak gäller Lidström. Han har dock slipat bort en av sina värsta brister, nämligen att rensa pucken till en motståndare. Var expert på detta förra året. Nu tittar han upp innan han rensar. Kul!
Skulle gärna se att Löfquist skjuter mer direktskott. 2-3 backar kan skjuta direktskott i Sverige, utnyttja detta.
Ska bli kul att se KHK. Jag tror dock vi vinner. Vi har inte haft några problem att komma ut hårt mot sämre lag och jag tror vi får ledningen igen. KHK har mest spelat i ledning och vi kommer kunna straffa dom hårt på kontringar.
5-2
1-0 Guter Skjuter
2-0 Hank the tank
3-0 Nisse Pisse PP1
3-1 Bergström PP2
4-1 Jocke E
4-2 Smothermaaan
5-2 Holmqvist tom kasse
Publik 4673 (sålda som redovisas)
80% av detta kanske hör hemma i säsongen 2013/2014 egentligen..
Född till sportchef.
Sv: Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:0
Grattis! Stort!JohanPez skrev:Tyckte att det var rätt en rätt uppenbar gliring, själv är jag på SöS i morgon med en nykläckt tös och är därför glad att möjligheten finns att se matchen överhuvudtaget1962FenderStrat skrev:Varför kolla S24 när man kan gå till Hovet istället? Ingen supporter som bor i Stockholm kan väl rimligtvis välja att betala Aftonhoran 79 kr istället för att gå och se live? Känns väldigt onödigt att skriva "S24" som en inledning på tråden, försök styra folk mot Hovet istället. Om någon frågar vart matchen visas så ok.... my 2 cents.