Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:00)

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
promannen

Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 11/10 2013 (OBS: 18:00)

Inlägg av promannen »

Hur köper man klackbiljett till denna match på ticknet står det att det är slut , vill helst köpa där i Dif butiken , concept store eller va den nu heter! Går det att köpa biljetter på plats imorrn?
Honken
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Honken »

Lite statistik inför matchen
DIF är det enda lag som bara har förlorat en match efter fulltid, fortsätt så.
Kalskronas två förluster har kommit på bortaplan, fortsätt så.
KAR har snittat 4 gjorda mål på bortaplan.
Bra PP 25% och grymt PK 93,88% Här kommer vårt PP att sättas på prov.
Starka siffror på deras målvakter

Bild
Bild
Bild
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
promannen

Inlägg av promannen »

promannen skrev:Hur köper man klackbiljett till denna match på ticknet står det att det är slut , vill helst köpa där i Dif butiken , concept store eller va den nu heter! Går det att köpa biljetter på plats imorrn?
Någon med koll?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

promannen skrev:Hur köper man klackbiljett till denna match på ticknet står det att det är slut , vill helst köpa där i Dif butiken , concept store eller va den nu heter! Går det att köpa biljetter på plats imorrn?
Du köper i DIF-butiken imorgon. Det kommer finnas gott om biljetter kvar imorgon.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Konstigt om man väljer att avstå matchen pga fotbollen efteråt. Man hinner lätt till En Arena eller valfri sportbar efter matchen.

Slutar jobba 17.00, blir att dra sig direkt mot Hovet!

Ses där!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
promannen

Inlägg av promannen »

Bara jag som skiter i kvalet? totalt ointressant är det , vi vinner ändå! Nej hockey är det jag bryr mig om imorrn , det är fan DIF som spelar och det går före :wink: Landslaget som bara handlar om Zlatan som jag avskyr.
Användarvisningsbild
TobbeONE

Inlägg av TobbeONE »

JohanPez skrev:
1962FenderStrat skrev:Varför kolla S24 när man kan gå till Hovet istället? Ingen supporter som bor i Stockholm kan väl rimligtvis välja att betala Aftonhoran 79 kr istället för att gå och se live? Känns väldigt onödigt att skriva "S24" som en inledning på tråden, försök styra folk mot Hovet istället. Om någon frågar vart matchen visas så ok.... my 2 cents.
Tyckte att det var rätt en rätt uppenbar gliring, själv är jag på SöS i morgon med en nykläckt tös och är därför glad att möjligheten finns att se matchen överhuvudtaget :)
Stort grattis!!!

Namnförslag: CHArLLottE
Daniella Ingrid Fredrika
ad majorem DIF gloriam
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

promannen skrev:Bara jag som skiter i kvalet? totalt ointressant är det , vi vinner ändå! Nej hockey är det jag bryr mig om imorrn , det är fan DIF som spelar och det går före :wink: Landslaget som bara handlar om Zlatan som jag avskyr.
Den generellt sportintresserade personen är nog av annan uppfattning här och risken är nog stor att många personer med säsongskort och inte minst familjer kanske väljer en fredagskväll i TV-soffan med pizza istället...

... Alternativt att en sportintresserad person som tänkt lösa lösbiljett väljer bekväma TV-soffan för att där hinna avnjuta båda matcherna.

antagligen känner sig fler personer än jag själv allmänt småtrötta en fredag och slippa stressa för att hinna till arenan i tid för nedsläpp kombinerat med möjligheten att se båda matcherna hemma i lugn och ro tilltalar säkert ganska många för att inte nämna att den del flickvänner/familjer mycket väl kan tänkas vilja ha dig hemma en fredagkväll.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jahaja, min sista match för i år, känns lite vemodigt, särskilt med tanke på att vi spelat ganska bra nu på slutet. Skönt att vi inte möter Karlskrona förrän nu, dom har börjat förlora och känner väl förhoppningsvis att de är mänskliga. Ska bli kul att se vad de har att bjuda på, för jag har faktiskt inte sett dom spela en enda minut i år.

Jag undrar hur man kör med formationerna nu när Sörensen förhoppningsvis är tillbaka. Han får nog tillbaka sina ordinarie lagkamrater, så det är lite synd om Heinerö blir nedpetad igen, jag tyckte han skötte sig riktigt bra förra matchen. Kanske rör man om lite i de övriga linorna?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Edin skrev: Jahaja, min sista match för i år, känns lite vemodigt, särskilt med tanke på att vi spelat ganska bra nu på slutet. Skönt att vi inte möter Karlskrona förrän nu, dom har börjat förlora och känner väl förhoppningsvis att de är mänskliga. Ska bli kul att se vad de har att bjuda på, för jag har faktiskt inte sett dom spela en enda minut i år.

Jag undrar hur man kör med formationerna nu när Sörensen förhoppningsvis är tillbaka. Han får nog tillbaka sina ordinarie lagkamrater, så det är lite synd om Heinerö blir nedpetad igen, jag tyckte han skötte sig riktigt bra förra matchen. Kanske rör man om lite i de övriga linorna?
Vaa, vadå råå?
Ska du flytta till Märsta ....eller nåt?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
FFFHTB

Inlägg av FFFHTB »

Sjung högt för DIF, vill inte se mer klackturister eller folk som slutar sjunga efter 20 sek. Imorgon är en sån otrolig viktig match att jag till och med glömde bort landsslaget som spelar senare på kvällen och det är vår plikt att bära fram krigarna på isen.

Bjud en vän så blir det slutsålt!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Kall-El skrev:Eftersom viaplay inte ens verkar sända matchen är det för min del obegripligt varför denna inte flyttas till t ex lördagen istället.
Min gissning är att eftersom alla trodde innan säsongsstart att KHK skulle hamna sist i tabellen så väljer man att inte sända denna match, man vill ju sända toppmatcher ;) Hade kanalen satts nu för några matcher sedan så hade denna garanterat sänds på Viaplay!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Lee Harvey Oswald skrev:
Edin skrev: Jahaja, min sista match för i år, känns lite vemodigt, särskilt med tanke på att vi spelat ganska bra nu på slutet. Skönt att vi inte möter Karlskrona förrän nu, dom har börjat förlora och känner väl förhoppningsvis att de är mänskliga. Ska bli kul att se vad de har att bjuda på, för jag har faktiskt inte sett dom spela en enda minut i år.

Vaa, vadå råå?
Ska du flytta till Märsta ....eller nåt?
För att råda bot på mitt håravfall, höga blodtryck och begynnande galenskap så har doktorn ordinerat några DIF-fria månader.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Det kommer inte hjälpa, du kommer sitta som ett nervvrak framför TVn/liverapport istället. :/
ciirree

Inlägg av ciirree »

Tajt match men DIF drar sista strået, 3-2. Saviano matchavgörande.
Skriv svar