Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

Viktory skrev:
-daniel- skrev:
Stentuff skrev:
-daniel- skrev:
Stentuff skrev:Tycker fortfarande inte om den. Alls.
Men herregud. Varför skall allt i Sverige vara så fruktansvärt politiskt korrekt jämnt? Jag kräks.
Men herregud. Har man alltså så låg tankeverksamhet att man inte kan komma på ett enda bättre sätt att håna en motståndare i en hockeymatch än att spela på att dem kommer från ett annat land? Kom igen. Vi kan så mycket bättre.
Handlar inte om det, snarare om att man alltid i Sverige skall gå efter strikta normer som alla "accepterar" och sväljer. Allt måste vara rumsrent. Gärna tysta ner sånt som kan sticka i ögonen på folk. Helst med ren och skär censur.

Glömde förresten: Men herregud!

Jag kängade en gnagare så gnagarn börja blöda

Springer runt i Solna centrum med min balle utanför

Död och hat åt aik

...fick en massa smällar så ben och tänder rök

Vi bara undrar - vem knullar hon nu?

HALLÅ PEDOFILEN

----

Antingen lever du -daniel- i en helt fantastisk konspirationsteori om censur eller så är det just rasistiska ramsor du vill kämpa för på läktarna.
Var det inte du som förespråkade intelligenta sånger, är de ovan det tycker du själv då?

Allt som ens berör ämnet "ras" skall enligt någon helt obegriplig princip förbjudas i Sverige. Så har det alltid varit och så kommer det alltid fortsätta vara. Tror helt enkelt det är just den faktorn som gör att det här landet mer och mer börjar få en kultur med väldigt många högerextrema. Det tystas ner och folk vägrar ta debatten.

Så FJANTIGT att ens ha synpunkter på en helt oskyldig sång (som pulver skriver ovan; förstår man inte den briljanta humorn i sången ovan så har man just det, ingen humor) när man tydligen tycker det är helt OK att sjunga om att känga folk till höger och vänster.
Bresse

Inlägg av Bresse »

Men för helvete sluta leta smygrasism i allt! Den är rolig och med glimten i ögat så sluta lipa!
Viktory

Inlägg av Viktory »

Tapout1891: Så inget av mina exempel visar att vi kör massor av provocerande icke-rumsrena ramsor? Är "andra sidan kan ni svenska?" en ramsa du vill kämpa för att behålla på våra läktare? Varför?
Viktory

Inlägg av Viktory »

För mig är ramsa för övrigt mer pinsam än rent och skärt rasistisk.
mb81

Inlägg av mb81 »

Inga jävla rasistiska ramsor. Ni låter som sd-väljare som tycker det är pk! Har inget med censur att göra. Bara sunt förnuft.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Viktory skrev:För mig är ramsa för övrigt mer pinsam än rent och skärt rasistisk.
Men varför är det OK att känga folk till höger och vänster i din värld då? Vore skoj med en kommentar.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

-daniel- Visst är det kul med folk som alltid ska svara med att ställa nya frågor?
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Sv: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:-daniel- Visst är det kul med folk som alltid ska svara med att ställa nya frågor?
Indeed.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Viktory skrev:För mig är ramsa för övrigt mer pinsam än rent och skärt rasistisk.
Hur ställer du dig till -Lappjävlar? (lueå, Löven, saik osv..)
Hets mot minoritet?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Hets mot minoritet?
HAHa, eller "KOMMIT PÅ EN SKOTER!"

Hade man sjungit "KOMMIT PÅ EN KAMEL!" hade det blivit ramaskri...
mb81

Inlägg av mb81 »

Så Daniel du tar debatten med att sjunga rasistiska ramsor. Tror säkert det blir färre högerextrema på det sättet!
Viktory

Inlägg av Viktory »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Hets mot minoritet?
HAHa, eller "KOMMIT PÅ EN SKOTER!"

Hade man sjungit "KOMMIT PÅ EN KAMEL!" hade det blivit ramaskri...
När var senaste gången du såg en skoter i Norrbotten kontra en kamel i exempelvis Södertälje?

Lappjävlar har jag aldrig ens hört på våra läktare. Men ni ser väl matcherna på teve.
Användarvisningsbild
Tapout1891
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Tapout1891 »

Viktory skrev:Tapout1891: Så inget av mina exempel visar att vi kör massor av provocerande icke-rumsrena ramsor? Är "andra sidan kan ni svenska?" en ramsa du vill kämpa för att behålla på våra läktare? Varför?
Nej. just den du gav exempel på är avlegad och tråkig dessutom bonnig med tanke
på ripoffen.
känns väldigt 90-tal, och jag kan tänka mig många tälje supportrar som skulle garva
själva åt just det som sjöngs idag.

Jag har inget emot provocerande ramsor i extrem klass.
det får ju inte gå till överdrift, men denna var ju inte i närheten
av den grad jag skulle tolerera. men det är jag.

uppenbarligen har andra känsligare magar.
"A fast body-contact game played by men with clubs in their hands and knives laced to their feet.” - Paul Gallico
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev:Så Daniel du tar debatten med att sjunga rasistiska ramsor. Tror säkert det blir färre högerextrema på det sättet!
Löjligt argument, tänker du till kanske du förstår vad jag menar.

Det är tydligen bättre att sjunga att man skall hugga folk, eller känga dem men man kan inte få sjunga en komisk liten rad innan några politiskt korrekta lustigkurrar skall ha synpunkter.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Stentuff skrev:
#87 skrev:
Stentuff skrev:Tycker fortfarande inte om den. Alls.
Kanske lite onödig, men sååååå hemsk är den inte.. Den sjungs ju med glimten i ögat, lite självdistans måste man väl ändå kunna ha?
Absolut, men inget jag tänker sjunga med i. Men det är ju upp till var och en att avgöra. Alla har vi våra gränser.
Inte Sverige dock... :wink:

Viktory: Det är ju DU som är selektiv. Det är DU som vill censurera vissa ramsor. Du var väl själv en av dem som himlade med ögonen och utbrast "herregud, vad löjligt", när media gjorde en grej av hånandet mot Albornoz, eller har jag fel? Daniel skriver ju att alla ramsorna du räknar upp är minst lika illa, om vi nu ska vara sådana, fast på olika sätt. Du tycker att de är okej, men inte den här? Hylla våld är okej, men inte att skoja om invandring? Vad vill du kalla det egentligen? Det sista du kan göra är att kalla det konsekvens i alla fall.
Senast redigerad av Metal Machine den 2013-10-09 21:52:47, redigerad totalt 2 gång.
Skriv svar