RESA: Slutspel i European Trophy i Berlin

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Metal Machine

Re: RESA: Slutspel i European Trophy i Berlin

Inlägg av Metal Machine »

Salas skrev:Jag fattar inte vad dom håller på med, nedre sektionen är som fan heller slutsåld. Djurgården har alltså inte blivit tilldelade hela sektionen, utan bara ett parti av den. Hur tänker de biljettansvariga i ET? Vill dom inte ha dit folk?

Går man in på eventim.de, där biljetterna säljs i övrigt, finns det 85 biljetter längst ner som är reserverade för Djurgårdare. Även högst upp på nedre sektionen, finns det ett parti som är avsedd för neutrala supportrar (av någon jävla anledning... varför ska det finnas neutrala supportrar precis i vår klack?), med ca 130 återstående biljetter.

Så hur DIF Hockey kan nöja sig med detta och säga att det är övre sektionen som gäller är och förblir en gåta. Sätt press på turneringsskiten och kräv hela nedre sektionen till försäljning på vår hemsida. Riktigt jävla ruttet om vi blir 350 personer där nere, och så blir vi ändå utspridda på 3 olika sektioner.

Jag ska maila Djurgården Hockey omedelbart, för att det är illa om folk börjar köpa på övre när det finns gott om plåtar kvar på nedre.
Bra, Salas! Väl skrivet.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm1891 »

Metal Machine skrev:
Salas skrev:Jag fattar inte vad dom håller på med, nedre sektionen är som fan heller slutsåld. Djurgården har alltså inte blivit tilldelade hela sektionen, utan bara ett parti av den. Hur tänker de biljettansvariga i ET? Vill dom inte ha dit folk?

Går man in på eventim.de, där biljetterna säljs i övrigt, finns det 85 biljetter längst ner som är reserverade för Djurgårdare. Även högst upp på nedre sektionen, finns det ett parti som är avsedd för neutrala supportrar (av någon jävla anledning... varför ska det finnas neutrala supportrar precis i vår klack?), med ca 130 återstående biljetter.

Så hur DIF Hockey kan nöja sig med detta och säga att det är övre sektionen som gäller är och förblir en gåta. Sätt press på turneringsskiten och kräv hela nedre sektionen till försäljning på vår hemsida. Riktigt jävla ruttet om vi blir 350 personer där nere, och så blir vi ändå utspridda på 3 olika sektioner.

Jag ska maila Djurgården Hockey omedelbart, för att det är illa om folk börjar köpa på övre när det finns gott om plåtar kvar på nedre.
Bra, Salas! Väl skrivet.
hmm ja det är ju jävligt illa, trodde vi skulle få hela :? :evil: vilket jäkla skämt organisationen ET verkar vara, inte ens en sådan här simpel sak kan dem fixa.
gul-röd-blå

Inlägg av gul-röd-blå »

sthlm1891 skrev:
Metal Machine skrev:

Bra, Salas! Väl skrivet.
hmm ja det är ju jävligt illa, trodde vi skulle få hela :? :evil:
Det skrevs ju att om våra biljetter tog slut skulle de fixa större sektioner så vi skulle få sitta ihop ändå. Bör vara resten av nedre de menar men fortfarande konstigt att inte få hela nedre sen utöka till övre. Som sagt vad hade de tänkt ställa med oss??
Hoppas detta får en bra lösning! Annars löser vi det på plats.
Oavsett vad så alla till Berlin!
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

gul-röd-blå skrev:Hoppas detta får en bra lösning! Annars löser vi det på plats.
Minst sagt. Borde inte vara ett problem, eftersom arenan kommer vara långt ifrån fylld under våra matcher då övriga lags supportrar knappast lär vilja se våra matcher. Men man vet ju aldrig, kan säkert vara gnälliga vakter. Såna finns alltid.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Salas skrev:
gul-röd-blå skrev:Hoppas detta får en bra lösning! Annars löser vi det på plats.
Minst sagt. Borde inte vara ett problem, eftersom arenan kommer vara långt ifrån fylld under våra matcher då övriga lags supportrar knappast lär vilja se våra matcher. Men man vet ju aldrig, kan säkert vara gnälliga vakter. Såna finns alltid.
Jo sant men borde väl vara bäst för alla om vi vara samlade, men bara hoppas DIF lyckas lösa detta med ET innan vi ankommer till Berlin och att vi köper så in i helvete mycket biljetter nu!
Mot 500!!
gul-röd-blå

Inlägg av gul-röd-blå »

Salas skrev:
Vakternas mål bör vara att ha oss på samma ställe för att ha koll på oss och om lär vilja ha en bra konversation istället för att vi är sura för de delar upp oss.
Om de nu ska kolla biljetter och vart man ska vara så får väl en person gå ut från nedre med biljetter från de som har rätt att vara på nedre och ge till de som hamnat på annan sektion så kommer alla som vill in på nedre hamna där. Tror dock inte det ska vara några problem men det är oroväckande att det inte har planerats bättre.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

http://www.youtube.com/watch?v=8DhDS81KfYs

Ska bli kul att åka ner och köra lite tunga ramsor, så kan de andra clownerna/bönderna syssla med sitt Hockey-VM...
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Bild

Allt som är markerat på bilden ovan, finns än till försäljning på eventim.de... Så jag upprepar det jag skrev innan, köp INTE biljetter på övre sektionen om det önskas att stå i samlat manskap på nedre.

Enda positiva, är att vi vet hur mycket som sålts. Och det kan med glädje konstateras att vi sålt en mängd biljetter som övriga lags supportrar (Berlin ej inräknat) inte ens är i närheten av att ha sålt tillsammans.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

sthlm1891 skrev:
Metal Machine skrev:

Bra, Salas! Väl skrivet.
hmm ja det är ju jävligt illa, trodde vi skulle få hela :? :evil: vilket jäkla skämt organisationen ET verkar vara, inte ens en sådan här simpel sak kan dem fixa.
Det är inte så konstigt. De är inte vana vid att få besök av ett lag med den supporterkulturen vi har. De vet inte vad det är.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jimmy Peterson skrev:Tack för infon och även biljettkartorna i det andra mejlet. Jag har faktiskt inte fått upp den biljettöversikten på min mac, så det var första gången jag såg den.

Jag har kontaktat Eisbären som håller i försäljningen och frågat vad som gäller. Kommer gå ut med information om det så fort vi fått svar. Vår ambition är förstås att hålla alla djurgårdare samlade så att vi kan skapa så bra tryck som möjligt.

Med vänlig hälsning,
Jimmy Peterson
Informationsansvarig
Så än en gång, vänta med att köpa biljetter. Det kommer gå att fixa biljetter på nedre på ett eller annat sätt. Förhoppningsvis ges information inom kort så att biljetterna kan säljas så att sektionen fylls till bredden.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Salas skrev:
Jimmy Peterson skrev:Tack för infon och även biljettkartorna i det andra mejlet. Jag har faktiskt inte fått upp den biljettöversikten på min mac, så det var första gången jag såg den.

Jag har kontaktat Eisbären som håller i försäljningen och frågat vad som gäller. Kommer gå ut med information om det så fort vi fått svar. Vår ambition är förstås att hålla alla djurgårdare samlade så att vi kan skapa så bra tryck som möjligt.

Med vänlig hälsning,
Jimmy Peterson
Informationsansvarig
Så än en gång, vänta med att köpa biljetter. Det kommer gå att fixa biljetter på nedre på ett eller annat sätt. Förhoppningsvis ges information inom kort så att biljetterna kan säljas så att sektionen fylls till bredden.
Suck dessa tyskar alltså...men hoppas DIF kan få loss resten av biljetterna, helst ta bort övre och ha en till nedre bredvid den vi har nu.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

sthlm1891 skrev:Suck dessa tyskar alltså...men hoppas DIF kan få loss resten av biljetterna, helst ta bort övre och ha en till nedre bredvid den vi har nu.
Det gick undan detta! DIF Hockey har redan släppt fler biljetter efter att ha samtalat med European Trophy! Det lönar sig att vara vara igång och maila ens synpunkter! Dagens goda gärning signerad Salas! :wink:

"Nu har vi fått fler biljetter till nedre sektionen i Berlin efter att ha fått klartecken från arrangören"

Från DIF Hockeys twitter!
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Salas skrev:
sthlm1891 skrev:Suck dessa tyskar alltså...men hoppas DIF kan få loss resten av biljetterna, helst ta bort övre och ha en till nedre bredvid den vi har nu.
Det gick undan detta! DIF Hockey har redan släppt fler biljetter efter att ha samtalat med European Trophy! Det lönar sig att vara vara igång och maila ens synpunkter! Dagens goda gärning signerad Salas! :wink:

"Nu har vi fått fler biljetter till nedre sektionen i Berlin efter att ha fått klartecken från arrangören"

Från DIF Hockeys twitter!
ja det får man säga gick snabbt, så kom igen nu gott folk se till att alla köper biljett så invaderar vi Berlin :)
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jag undrar ifall ET börjar ångra sig när de ser hur många som kommer resa ner till Berlin. :D
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Jag gillar listor.

1. Salas +3
2. Ja-ke den andre +2
3. Sthlm1891 +2
4. Kentta +1
5. Högdalen +1