Ja, fråga på bara.Metal Machine skrev:Får jag fråga bara vad detta lag saknar jämfört med fjolårets dito? Vad gör detta lag till ett sämre sådant? Den enda jag verkligen saknar är Wennberg, ärligt talat. I min mening är han den enda av fjolårets spelare som skulle göra det här laget avsevärt bättre. Och då menar jag genom att byta ut någon ur topp 6, för lite jävla rim och reson för det allt vara.BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag förstår verkligen din besvikelse eftersom du anser oss ha ett kanonlag. Men jag delar inte din uppfattning om att vi har ett så bra lag som du tycker. Men jag hoppas jag har fel och att DIF motbevisar mig och hamnar top 3. Ser bara inte att vi har de kvaliteérna som krävs för det.DIFference skrev:8% av grundserien avklarad. Mer än man kan tro. Jag är genuint orolig. Detta är ju fruktansvärt dåligt. Vad är felet? I föreningen? Lagledningen? Spelarna? På pappret ett kanonlag, kanske lite svagt bakåt. Men ändå går det inte! Som vanligt. År efter år senaste tiden. Något är sjukt.
Men förstå mig rätt. Jag är på intet sätt nöjd med en förlust mot ett lag som jag tror kommer vara ett lag för bottenplaceringarna. Men vi kommer göra fler sådana här bottenapp i år, tyvärr.

Först, Wennberg var en tung förlust, där är vi eniga.
Två, jag har inte sagt att vi är sämre än förra året. Jag tror vi klarar top 7.
Men var vi verkligen så bra ifjol? Jag tycker inte det.
Inget i årets lag som får mig att tro att vi ska bli starkare. Wennberg, Åberg, Otto, Ölve och Fimpen är inga lätta pjäser att ersätta och jag tycker inte vi lyckats överträffa dessa. Däremot en bra lösning på sikt att bygga ny stomme.
Ex; Eriksson mot Otto, en godkänd lösning.
Ahlen mot Fimpen, en okey lösning.
Men var har vi blivit starkare?
Ja, det är väl då på backsidan.
Ah, jag tycker helt enkelt inte att vi ser starkare ut till i år. Nyförvärven är okey med tanke på ekonomin, men sportsligt är det inga jättevärvningar som höjer lagets styrka.