DIF i Media
Re: DIF i Media
Ändrade dom inte sparkregeln förr året, alltså spark är tillåtet då inte skridskon är över isen.
Anledningen var att det är farligt att sparka pucken med lyft skridsko, vilket är konstigt eftersom man får sparka pucken på andra delar av rinken förutom i mål.
Regeln tycker jag kan tas bort.
Anledningen var att det är farligt att sparka pucken med lyft skridsko, vilket är konstigt eftersom man får sparka pucken på andra delar av rinken förutom i mål.
Anlednigen till att man har regeln är för att i situationer när det är aktuellt att sparka pucken i mål så kan det ofta ligga spelare och målvakter i målgården, då vill man inte att spelare ska veva runt sina sylvassa skridskoskenor i luften. Man vill helt enkelt inte ha en Clint Malarchuk på sina händer:sthlm19 skrev:Ändrade dom inte sparkregeln förr året, alltså spark är tillåtet då inte skridskon är över isen.
Men jag håller med dig, det lättaste hade ju varit att helt enkelt släppa sparken fri.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Ja jäklar, ett under att han överlevde det där. Känns som det är liknande situationer som är riskablast. Snarlikt Zedniks skada.Edin skrev:Anlednigen till att man har regeln är för att i situationer när det är aktuellt att sparka pucken i mål så kan det ofta ligga spelare och målvakter i målgården, då vill man inte att spelare ska veva runt sina sylvassa skridskoskenor i luften. Man vill helt enkelt inte ha en Clint Malarchuk på sina händer:sthlm19 skrev:Ändrade dom inte sparkregeln förr året, alltså spark är tillåtet då inte skridskon är över isen.
Men jag håller med dig, det lättaste hade ju varit att helt enkelt släppa sparken fri.
Jäklar vad sjukt, han spelade tydligen match igen 11 dagar senare?!Edin skrev:
Anlednigen till att man har regeln är för att i situationer när det är aktuellt att sparka pucken i mål så kan det ofta ligga spelare och målvakter i målgården, då vill man inte att spelare ska veva runt sina sylvassa skridskoskenor i luften. Man vill helt enkelt inte ha en Clint Malarchuk på sina händer:
In my case, I was sure I was going to die. My only concern was getting off the ice so that my mother, who was watching the game back home on TV, wouldn't have to see me bleed to death.
http://sports.espn.go.com/nhl/news/story?id=3242226
Hela storyn kring Malarchuk är både intressant och sorglig, såg ett youtubeklipp honom för något år sedan, men jag lyckas inte hitta det nu. Han tappade 1/3 av allt blod han hade i kroppen och överlevde tack vare lagets läkare, som hade varit fältläkare i Vietnam. Han fick psykiska problem och utvecklade tvångsbeteenden och blev alkoholiserad efter olyckan, men han verkar må bättre nu, googlade och han är tydligen assisterande i Calgary Flames.
Lite offtopic, men ändå en intressant historia.
Hela storyn kring Malarchuk är både intressant och sorglig, såg ett youtubeklipp honom för något år sedan, men jag lyckas inte hitta det nu. Han tappade 1/3 av allt blod han hade i kroppen och överlevde tack vare lagets läkare, som hade varit fältläkare i Vietnam. Han fick psykiska problem och utvecklade tvångsbeteenden och blev alkoholiserad efter olyckan, men han verkar må bättre nu, googlade och han är tydligen assisterande i Calgary Flames.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Verkligen intressant! Läste att om det hänt på andra sidan av isen hade han förmodligen inte överlevt för att det var så pass mycket längre ut från rinken...Edin skrev:In my case, I was sure I was going to die. My only concern was getting off the ice so that my mother, who was watching the game back home on TV, wouldn't have to see me bleed to death.
Jag skulle nog också fått psykiska problem om jag fick halsen uppskuren sådär och överlevde.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Otippat att Linkan fick plocka bort sitt fylletwittrande från inatt igen. Det är kanske inte lämpligt för honom att ha twitter?
Expert.
Vad skrev han om den här gången....?SirDIFalot skrev:Otippat att Linkan fick plocka bort sitt fylletwittrande från inatt igen. Det är kanske inte lämpligt för honom att ha twitter?
- SirDIFalot
Typ "Varit ute i Malmö" började han första tweeten med. Sen tre stycken tweets om hur något ställe på Lilla Torg i malmö bara var fyllt med "prostituerade" och "jävla idioter". Och sedan förekom "horhus" ett par gånger. Och att staden måste städas upp och att han tycker synd om alla som bor där. typ.#87 skrev:Vad skrev han om den här gången....?SirDIFalot skrev:Otippat att Linkan fick plocka bort sitt fylletwittrande från inatt igen. Det är kanske inte lämpligt för honom att ha twitter?
Expert.
Hahaha, ja, nä, herr Bremberg ska nog hålla sig borta från twitter..SirDIFalot skrev:Typ "Varit ute i Malmö" började han första tweeten med. Sen tre stycken tweets om hur något ställe på Lilla Torg i malmö bara var fyllt med "prostituerade" och "jävla idioter". Och sedan förekom "horhus" ett par gånger. Och att staden måste städas upp och att han tycker synd om alla som bor där. typ.#87 skrev:Vad skrev han om den här gången....?SirDIFalot skrev:Otippat att Linkan fick plocka bort sitt fylletwittrande från inatt igen. Det är kanske inte lämpligt för honom att ha twitter?

- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hahaha underbart.#87 skrev:Hahaha, ja, nä, herr Bremberg ska nog hålla sig borta från twitter..SirDIFalot skrev:Typ "Varit ute i Malmö" började han första tweeten med. Sen tre stycken tweets om hur något ställe på Lilla Torg i malmö bara var fyllt med "prostituerade" och "jävla idioter". Och sedan förekom "horhus" ett par gånger. Och att staden måste städas upp och att han tycker synd om alla som bor där. typ.#87 skrev:Vad skrev han om den här gången....?SirDIFalot skrev:Otippat att Linkan fick plocka bort sitt fylletwittrande från inatt igen. Det är kanske inte lämpligt för honom att ha twitter?
DIF!
-
fan va trött jag blir på viasat. säljer ut DIF's matcher så man måste köpa världens äckligaste livesändning från aftonbladet.... hatar. vafan har man viasat för egentligen? visar de något från DIF?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
TV10/Viasat HockeyPogue Mahone skrev:fan va trött jag blir på viasat. säljer ut DIF's matcher så man måste köpa världens äckligaste livesändning från aftonbladet.... hatar. vafan har man viasat för egentligen? visar de något från DIF?
26/9 Mora - Djurgården
17/10 Djurgården - Rögle
Viasat Hockey
20/9 Västerås - Djurgården
1/10 Djurgården - Timrå
5/10 Djurgården - Björklöven
9/10 Södertälje - Djurgården
15/10 Asplöven - Djurgården
27/10 Djurgården - Malmö
Detta för de första femton omgångarna tydligen. Det är bara två av de sändningarna som jag har någon nytta av. Mora borta är samtidigt som fotbollsderbyt, Västeråsmatchen ska jag på, och sen är det ju alla hemmamatcherna som jag har biljett till och då knappast sitter hemma framför burken och ugglar för.
Återstår alltså Asplöven (som jag inte tänker åka på i år) och så SSK, som jag eventeuellt åker på.
Så viasat hockey kommer inte att gå varm hemma tyvärr, inte på ett tag ivf.
-
Precis. Viasat måste få riktigt mkt pengar för DIF's matcher för inte fan får de någon bra reklam för DIF supporters. det är fan pinsamt ruttet av dem.Isabo skrev:TV10/Viasat HockeyPogue Mahone skrev:fan va trött jag blir på viasat. säljer ut DIF's matcher så man måste köpa världens äckligaste livesändning från aftonbladet.... hatar. vafan har man viasat för egentligen? visar de något från DIF?
26/9 Mora - Djurgården
17/10 Djurgården - Rögle
Viasat Hockey
1/10 Djurgården - Timrå
27/10 Djurgården - Malmö
Detta för de första femton omgångarna tydligen. Det är bara två av de sändningarna som jag har någon nytta av. Mora borta är samtidigt som fotbollsderbyt, Västeråsmatchen ska jag på, och sen är det ju alla hemmamatcherna som jag har biljett till och då knappast sitter hemma framför burken och ugglar för.
Återstår alltså Asplöven (som jag inte tänker åka på i år) och så SSK, som jag eventeuellt åker på.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Ja riktigt ruttet. 8 av 15 DIF-matcher visar man alltså på VS Hockey och då är hälften av dessa hemmamatcher.Pogue Mahone skrev:Precis. Viasat måste få riktigt mkt pengar för DIF's matcher för inte fan får de någon bra reklam för DIF supporters. det är fan pinsamt ruttet av dem.Isabo skrev:TV10/Viasat HockeyPogue Mahone skrev:fan va trött jag blir på viasat. säljer ut DIF's matcher så man måste köpa världens äckligaste livesändning från aftonbladet.... hatar. vafan har man viasat för egentligen? visar de något från DIF?
26/9 Mora - Djurgården
17/10 Djurgården - Rögle
Viasat Hockey
1/10 Djurgården - Timrå
27/10 Djurgården - Malmö
Den största matchen man inte kommer få se under den här tiden är BIK-DIF. Den kommer då att ligga på hockeyallsvenskan play för jag hittar den ingen annanstans i listorna, inte ens på S24.