DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av sthlm19 »

Ändrade dom inte sparkregeln förr året, alltså spark är tillåtet då inte skridskon är över isen.
Anledningen var att det är farligt att sparka pucken med lyft skridsko, vilket är konstigt eftersom man får sparka pucken på andra delar av rinken förutom i mål.

Regeln tycker jag kan tas bort.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

sthlm19 skrev:Ändrade dom inte sparkregeln förr året, alltså spark är tillåtet då inte skridskon är över isen.
Anledningen var att det är farligt att sparka pucken med lyft skridsko, vilket är konstigt eftersom man får sparka pucken på andra delar av rinken förutom i mål.

Anlednigen till att man har regeln är för att i situationer när det är aktuellt att sparka pucken i mål så kan det ofta ligga spelare och målvakter i målgården, då vill man inte att spelare ska veva runt sina sylvassa skridskoskenor i luften. Man vill helt enkelt inte ha en Clint Malarchuk på sina händer:

Men jag håller med dig, det lättaste hade ju varit att helt enkelt släppa sparken fri.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Edin skrev:
sthlm19 skrev:Ändrade dom inte sparkregeln förr året, alltså spark är tillåtet då inte skridskon är över isen.

Anlednigen till att man har regeln är för att i situationer när det är aktuellt att sparka pucken i mål så kan det ofta ligga spelare och målvakter i målgården, då vill man inte att spelare ska veva runt sina sylvassa skridskoskenor i luften. Man vill helt enkelt inte ha en Clint Malarchuk på sina händer:

Men jag håller med dig, det lättaste hade ju varit att helt enkelt släppa sparken fri.
Ja jäklar, ett under att han överlevde det där. Känns som det är liknande situationer som är riskablast. Snarlikt Zedniks skada.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Edin skrev:

Jäklar vad sjukt, han spelade tydligen match igen 11 dagar senare?!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

In my case, I was sure I was going to die. My only concern was getting off the ice so that my mother, who was watching the game back home on TV, wouldn't have to see me bleed to death.

http://sports.espn.go.com/nhl/news/story?id=3242226

Hela storyn kring Malarchuk är både intressant och sorglig, såg ett youtubeklipp honom för något år sedan, men jag lyckas inte hitta det nu. Han tappade 1/3 av allt blod han hade i kroppen och överlevde tack vare lagets läkare, som hade varit fältläkare i Vietnam. Han fick psykiska problem och utvecklade tvångsbeteenden och blev alkoholiserad efter olyckan, men han verkar må bättre nu, googlade och han är tydligen assisterande i Calgary Flames.

Lite offtopic, men ändå en intressant historia.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Edin skrev:In my case, I was sure I was going to die. My only concern was getting off the ice so that my mother, who was watching the game back home on TV, wouldn't have to see me bleed to death.

http://sports.espn.go.com/nhl/news/story?id=3242226

Hela storyn kring Malarchuk är både intressant och sorglig, såg ett youtubeklipp honom för något år sedan, men jag lyckas inte hitta det nu. Han tappade 1/3 av allt blod han hade i kroppen och överlevde tack vare lagets läkare, som hade varit fältläkare i Vietnam. Han fick psykiska problem och utvecklade tvångsbeteenden och blev alkoholiserad efter olyckan, men han verkar må bättre nu, googlade och han är tydligen assisterande i Calgary Flames.

Lite offtopic, men ändå en intressant historia.
Verkligen intressant! Läste att om det hänt på andra sidan av isen hade han förmodligen inte överlevt för att det var så pass mycket längre ut från rinken...
Jag skulle nog också fått psykiska problem om jag fick halsen uppskuren sådär och överlevde.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Otippat att Linkan fick plocka bort sitt fylletwittrande från inatt igen. Det är kanske inte lämpligt för honom att ha twitter?
Expert.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

SirDIFalot skrev:Otippat att Linkan fick plocka bort sitt fylletwittrande från inatt igen. Det är kanske inte lämpligt för honom att ha twitter?
Vad skrev han om den här gången....?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

#87 skrev:
SirDIFalot skrev:Otippat att Linkan fick plocka bort sitt fylletwittrande från inatt igen. Det är kanske inte lämpligt för honom att ha twitter?
Typ "Varit ute i Malmö" började han första tweeten med. Sen tre stycken tweets om hur något ställe på Lilla Torg i malmö bara var fyllt med "prostituerade" och "jävla idioter". Och sedan förekom "horhus" ett par gånger. Och att staden måste städas upp och att han tycker synd om alla som bor där. typ.
Expert.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

SirDIFalot skrev:
#87 skrev:
Typ "Varit ute i Malmö" började han första tweeten med. Sen tre stycken tweets om hur något ställe på Lilla Torg i malmö bara var fyllt med "prostituerade" och "jävla idioter". Och sedan förekom "horhus" ett par gånger. Och att staden måste städas upp och att han tycker synd om alla som bor där. typ.
Hahaha, ja, nä, herr Bremberg ska nog hålla sig borta från twitter.. :lol:
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

#87 skrev:
SirDIFalot skrev:
#87 skrev:
Hahaha, ja, nä, herr Bremberg ska nog hålla sig borta från twitter.. :lol:
Hahaha underbart.
DIF!
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

fan va trött jag blir på viasat. säljer ut DIF's matcher så man måste köpa världens äckligaste livesändning från aftonbladet.... hatar. vafan har man viasat för egentligen? visar de något från DIF?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Isabo

Inlägg av Isabo »

Pogue Mahone skrev:fan va trött jag blir på viasat. säljer ut DIF's matcher så man måste köpa världens äckligaste livesändning från aftonbladet.... hatar. vafan har man viasat för egentligen? visar de något från DIF?
TV10/Viasat Hockey
26/9 Mora - Djurgården
17/10 Djurgården - Rögle

Viasat Hockey
20/9 Västerås - Djurgården
1/10 Djurgården - Timrå
5/10 Djurgården - Björklöven
9/10 Södertälje - Djurgården
15/10 Asplöven - Djurgården
27/10 Djurgården - Malmö

Detta för de första femton omgångarna tydligen. Det är bara två av de sändningarna som jag har någon nytta av. Mora borta är samtidigt som fotbollsderbyt, Västeråsmatchen ska jag på, och sen är det ju alla hemmamatcherna som jag har biljett till och då knappast sitter hemma framför burken och ugglar för.
Återstår alltså Asplöven (som jag inte tänker åka på i år) och så SSK, som jag eventeuellt åker på.
Så viasat hockey kommer inte att gå varm hemma tyvärr, inte på ett tag ivf.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Isabo skrev:
Pogue Mahone skrev:fan va trött jag blir på viasat. säljer ut DIF's matcher så man måste köpa världens äckligaste livesändning från aftonbladet.... hatar. vafan har man viasat för egentligen? visar de något från DIF?
TV10/Viasat Hockey
26/9 Mora - Djurgården
17/10 Djurgården - Rögle

Viasat Hockey
1/10 Djurgården - Timrå
27/10 Djurgården - Malmö

Detta för de första femton omgångarna tydligen. Det är bara två av de sändningarna som jag har någon nytta av. Mora borta är samtidigt som fotbollsderbyt, Västeråsmatchen ska jag på, och sen är det ju alla hemmamatcherna som jag har biljett till och då knappast sitter hemma framför burken och ugglar för.
Återstår alltså Asplöven (som jag inte tänker åka på i år) och så SSK, som jag eventeuellt åker på.
Precis. Viasat måste få riktigt mkt pengar för DIF's matcher för inte fan får de någon bra reklam för DIF supporters. det är fan pinsamt ruttet av dem.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Isabo

Inlägg av Isabo »

Pogue Mahone skrev:
Isabo skrev:
TV10/Viasat Hockey
26/9 Mora - Djurgården
17/10 Djurgården - Rögle

Viasat Hockey
1/10 Djurgården - Timrå
27/10 Djurgården - Malmö

Precis. Viasat måste få riktigt mkt pengar för DIF's matcher för inte fan får de någon bra reklam för DIF supporters. det är fan pinsamt ruttet av dem.
Ja riktigt ruttet. 8 av 15 DIF-matcher visar man alltså på VS Hockey och då är hälften av dessa hemmamatcher.
Den största matchen man inte kommer få se under den här tiden är BIK-DIF. Den kommer då att ligga på hockeyallsvenskan play för jag hittar den ingen annanstans i listorna, inte ens på S24.
Skriv svar