Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Troja-Ljungby 12/9 2013

Inlägg av sthlm19 »

Mäklaren skrev:Saviano, Sam, Nisse, Johner, Ahlén, Honken tycker jag för en ruskigt bra insats. Jocke Eriksson är smart och känns giftig i anfallszon.

Kräver betydligt mer av spelare som Sörensen (förutom någon situation) och Guter. Arnesson och Falk ser riktigt svajiga ut och en backförstärkning är ett måste. Norell gör det bra.

Kram
Håller med dig. Jag tycker Heinerö ska plussas också. Noll respekt och kedjan höll oss uppe när resten var i egen zon och harvade i 1a.
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

Vad fan var jockes tek% i första och andra perren, 3% ?, van ju fan inte en tekning
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
Throttle

Inlägg av Throttle »

Bra krig idag.

Kan bli en oerhört intressant säsong detta! Extremt många bra lag!
1891
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Ska gnälla på en sak angående klacken. Förstår inte hur jävla svårt det ska vara att fortsätta sjunga igenom ett baklängesmål, för vissa är det brutalt jävla svårt. Vi stod i princip i 20 minuter och sjöng Ölvestads järnkaminer, sjunger SFGD och sen Djurgårn tills jag dör, den sista låten dör ut när Troja gör 0-1. Hur fan kan man rättfärdiga Djurgårn TILLS JAG DÖR, och sen stå å hålla käften nästa sekund? Sjung högre istället för fan, alla vet att det är piss men Hovet behöver inte bli en jävla depphörna för det. Vi ska stötta våra spelare oavsett om vi leder eller inte, så enkelt är det.

--

Ahlén, Saviano och Nils Andersson imponerade på mig under i princip hela matchen. Dessutom måste jag påpeka Dustin's kyla att passa istället för att skjuta vid 1-2-målet, riktigt schysst. (Dessutom ganska kul att precis innan Nils dunkar in den hör man i närheten hur någon undrar hur fan han kan passa, då vet man att man är tillbaka på Hovet!)

Ska inte gnälla på domaren, men fysatan vad jag hatar inkonsekvens och allt vad det innebär. Man skulle ta bort alla slashing/interference men det verkar inte riktigt ha hänt än så länge eller kommit med i denna domares bok. Behöver inte ens prata om videogranskningen: en skymf för sporten.

2p känns ändå hyfsat. Vi behöver jobba på våra förstaperioder men moralen finns absolut för att vända matcher så jag är inte särskilt oroad alls faktiskt.

Mot SHL.

Och just det, fan vad fint inramat allt var för Jimmie. Satan vad man kommer sakna honom på isen... :cry:
25/4-2025
Användarvisningsbild
Taskman

Inlägg av Taskman »

Millwall skrev:
20002001 skrev:
Millwall skrev:
20002001 skrev:Dålig inramning.
Är du pajas eller?

"Ölvestads järnkaminer" dånade från och med femton minuter innan nedsläpp.

Är du full?
Och det var en ramsa som Troja tystade ner väldigt snabbt med sitt 0-1 mål 2 minuter in i matchen. Efter det är det tyst alldeles för långa stunder innan det kommer en ramsa med bra ljudtopp och sen blir det tyst igen. Att vi sen vaknar vid 2-2 målet är en annan femma. Innan det var det serielunks-klass på inramningen. Vi kan mycket, mycket bättre än så och sånt måste man kunna erkänna. Går inte att vara enögd hela tiden och säga att det alltid är bra, då utvecklas vi inte. Premiär på Hovet där hela kortsidan är klack, visst fan ska det låta mer än såhär?!
Så femton minuters absolut skönsång INNAN match är liksom ingenting?

Jag vill inte kalla andra Djurgårdare för nått nedsättande, men i detta fall...

PAJAS!!!
Klacken var bra fram från 17min innan match tills de att Troja gör 0-1. Nästa gång var det bra när vi fick bortdömt mål och sedan efter 2-2 när vi väl får mål.
Mellan dessa tider var större delen utav själva mtchen var det riktigt dåligt och mycket klappades sönder samt sjungdes alldeles för snabbt precis som vanligt.

Som sagt innan matchen startade var stämningen helt sinnessjukt bra synd att det inte kunde hålla i sig längre.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Hemkommen och nöjd, man får tänka på att det är ändå ett gäng lirare som inte är vana att spela framför Sveriges mest krävande publik, förstår om de nya var lite skitnödiga i premiären. Vår sköld är vackrast av alla men den väger tungt att ha på bröstet, något som inte är busenkelt för varje spelare att omedelbart hantera.

Vi vann, det var helt OK tryck från läktaren (ringer ju fan fortfarande i öronen efter målgranskningen) och vi fick bjuda Ölvestad på en vinst i sin avtackning.

Tycker inte man ska dra några stora växlar ALLS efter en premiär med ett halvt nytt lag, kom igen och såga efter 20 matcher i HA eller något om nån vill dissa någon. Just nu tror jag många av våra lirare (spec de nya) mest är lättade att första matchen är "avklarad" och nu kan säsongen dra igång på allvar!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Taskman skrev:
Millwall skrev:
20002001 skrev:
Millwall skrev:
20002001 skrev:Dålig inramning.
Är du pajas eller?

"Ölvestads järnkaminer" dånade från och med femton minuter innan nedsläpp.

Är du full?
Och det var en ramsa som Troja tystade ner väldigt snabbt med sitt 0-1 mål 2 minuter in i matchen. Efter det är det tyst alldeles för långa stunder innan det kommer en ramsa med bra ljudtopp och sen blir det tyst igen. Att vi sen vaknar vid 2-2 målet är en annan femma. Innan det var det serielunks-klass på inramningen. Vi kan mycket, mycket bättre än så och sånt måste man kunna erkänna. Går inte att vara enögd hela tiden och säga att det alltid är bra, då utvecklas vi inte. Premiär på Hovet där hela kortsidan är klack, visst fan ska det låta mer än såhär?!
Så femton minuters absolut skönsång INNAN match är liksom ingenting?

Jag vill inte kalla andra Djurgårdare för nått nedsättande, men i detta fall...

PAJAS!!!
Klacken var bra fram från 17min innan match tills de att Troja gör 0-1. Nästa gång var det bra när vi fick bortdömt mål och sedan efter 2-2 när vi väl får mål.
Mellan dessa tider var större delen utav själva mtchen var det riktigt dåligt och mycket klappades sönder samt sjungdes alldeles för snabbt precis som vanligt.

Som sagt innan matchen startade var stämningen helt sinnessjukt bra synd att det inte kunde hålla i sig längre.
Yes, precis som vanligt kör folk ner sig så fort det går dåligt. Så oerhört trött på det.
25/4-2025
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Har aldrig sett något liknande förut -- domaren ändrar sig efter protester. Wow, nu öppnas en riktig ormburk upp...

Stel och tråkig match i övrigt. Ahlén-Micke-Hank var vår bästa idag även om Micke inte riktigt var lyckosam i allt. Nisse gör sitt första mål, grattis.

Men nja, jag tycker nog Troja gav bort matchen, det tackar vi för. De spelade fantastisk bortahockey i första men sen vet jag inte vad som flög i dem. Tack, tack.

Man får dock vara glad att DIF återigen visar prov på nya tag efter en skitperiod. Haha, laget påminner om den där killen som finns på alla arbetsplatser som krökar järnet på företagsfesten och sen kommer dagen efter och låtsas om att det regnar, helt utan att tänka på alla hans pinsamheter.

För övrigt -- Kalus och Printz skulle vara mumma i det här laget, det är något som är plågsamt uppenbart.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Rätt märkligt att flertalet av de som skriver här minsann sjunger hela matchen och ondgör sig över fågelholkar...

Om alla som skrev här verkligen sjunger är det märkligt att nån över huvudtaget skulle behöva gnälla...
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

sensei skrev:Har aldrig sett något liknande förut -- domaren ändrar sig efter protester. Wow, nu öppnas en riktig ormburk upp...
Menar du att det var fel av domaren att ändra sig?
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Millwall skrev:
sensei skrev:Har aldrig sett något liknande förut -- domaren ändrar sig efter protester. Wow, nu öppnas en riktig ormburk upp...
Menar nog att det är farligt att öppna Pandoras Box... om en domare kan "övertalas" att dubbelkolla en videogranskning och dessutom ändra uppfattning, vad är det som stoppar lagen från att klaga och kräva detta till förbannelse framöver?

Ja, det var mål. Ja, det var fel att döma bort det. Nej, dömt är dömt och ska inte ändras i efterhand!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

fö älskar jag de röda tröjorna, förstår ej twittergnället över att dom röda skulle vara plast etc, sjukt, rött är en del av DIF, vi har vunnit SM guld i rött

och eftersom vi ska spela ET slutspel tror jag inte dom vill sy om dom blåa tröjorna igen då jag tror dom lämnar in det till proffs för att göra det, pengar ska sparas, GE OSS MER RÖTT
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Millwall skrev:
Med DIF-ögon självklart nej, men för hockeyn i stort tror jag det var fel. Vad hade du sagt om rollerna var omvända? Självklart rakar Dustin in pucken med klubban, men om domarna öppnar upp för någon slags "överklagande-process" efter varje domslut så tror jag hockeyn kan bli lite fars-artad.

Skulle exempelvis Troja kunna överklaga överklagandet? Osv osv.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
Millwall skrev:
Med DIF-ögon självklart nej, men för hockeyn i stort tror jag det var fel. Vad hade du sagt om rollerna var omvända? Självklart rakar Dustin in pucken med klubban, men om domarna öppnar upp för någon slags "överklagande-process" efter varje domslut så tror jag hockeyn kan bli lite fars-artad.

Skulle exempelvis Troja kunna överklaga överklagandet? Osv osv.
Ja det är verkligen jättemärkligt. Hela situationen var fullständigt absurd.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

captcash skrev:
Millwall skrev:
Menar nog att det är farligt att öppna Pandoras Box... om en domare kan "övertalas" att dubbelkolla en videogranskning och dessutom ändra uppfattning, vad är det som stoppar lagen från att klaga och kräva detta till förbannelse framöver?

Ja, det var mål. Ja, det var fel att döma bort det. Nej, dömt är dömt och ska inte ändras i efterhand!
Jag fattar ingenting. Det är väl det som vi supportrar gör? Skapar press och stress för domare och bortalag? Ska vi sitta och käka popcorn och applådera allt?
Skriv svar