Vi vill ha Challe kvar!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
MAP

Inlägg av MAP »

Är det fler än jag som tror att Challe faktiskt ingått förhandlingar med Timrå men försöker mörka det till varje pris?
Han dementerar men det känns inte som han verkligen försöker få det till att han vill stanna.
Chansen att bli förstetränare i ett lag som har resurser är nog för lockande för att låta bli tyvärr. Vi kan bara erbjuda andrafiolen i ett bottenlag.
Användarvisningsbild
mforce
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Well, well, om det stämmer att Challe går till Timrå är det självklart surt och just nu känner man sig väldigt besviken. Men man kan inte göra mer än att önska lycka till. Och sansa er lite, ni som spyr galla över Challe. Han förtjänar inte någon förnedring för detta.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Stanna Challe, Stanna!
Någon som är sugen på att starta en namninsamling?
Sjunger avgå Johnny...
isolerad

Inlägg av isolerad »

Emil svelander skrev:Stanna Challe, Stanna!
http://www.namninsamling.com/site/petition_intro.asp

Kör hårt.

Jag själv har inga problem med att challe tränar timrå. Men det är oerhört oproffsigt att det läcker ut under slutspurten av en pågående säsong.
i
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

isolerad skrev:
Emil svelander skrev:Stanna Challe, Stanna!
http://www.namninsamling.com/site/petition_intro.asp

Kör hårt.

Jag själv har inga problem med att challe tränar timrå. Men det är oerhört oproffsigt att det läcker ut under slutspurten av en pågående säsong.
Jag kan tyvärr ej göra det, min dator är helt under isen för tillfället.
Sjunger avgå Johnny...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

mforce skrev:Well, well, om det stämmer att Challe går till Timrå är det självklart surt och just nu känner man sig väldigt besviken. Men man kan inte göra mer än att önska lycka till. Och sansa er lite, ni som spyr galla över Challe. Han förtjänar inte någon förnedring för detta.
Vi spyr inte galla över det faktum att han kanske vill lämna utan på sättet han gör det på. En i mitt tycke avgrundsdjup skillnad. Och på det sätt som detta skötts med uttalanden i stil med jag förhandlar bara med DIF och sedan när DIF står inför "sista striden" och istället för att koncentrera sig till full på detta kanske han har suttit och tänkt på andra klubbar. Detta anser nog jag att vi har rätt att spy galla över.
Användarvisningsbild
Håkan Södergren

Inlägg av Håkan Södergren »

Bara att beklaga att Challe drar men samtidigt önska honom lycka till. Skulle inte alls förvåna mig om han återfinns i DIF:s organisation om några år igen - tror att Challes DIF-hjärta är stort även efter ett arbetsgivarbyte. Just nu har han valt det som utgör den bästa karriärvägen för honom. Tyvärr är det säkert också så att DIF återigen kommer till korta p g a kända ekonomiska orsaker.

Jag tycker inte heller det är så särskilt anmärkningsvärt att kontakter har hållits mellan Challe och Timrå i detta skede. Vad som är förödande (kanske starkt ord men i a f) är att det läcker ut. Gallan skall alltså framförallt spys över den idiot som läckt ut uppgiften - en synnerligen liten människa som sett chansen att tjäna en liten hacka pengar (?) och som skiter i konsekvenserna av sitt handlande. Det får mig att må illa!
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Om Challe inte velat vara kvar i DIF efter att hans kontrakt gått ut eller om klubben inte velat förlänga hans kontrakt hade jag stått i Globen och skrikit som en dåre för att hylla Challe under hans sista match för klubben i hans hjärta. Med största sannolikhet hade jag översvämmat detta forum med krav på tröja nummer 2 i taket igen. Det är helt OK att söka nya utmaningar, eller att vilja ha ett jobb. Challe hade alltid varit älskad och välkommen hem, han hade fått stående ovationer varje gång Timrå gästat oss.

Men att (och det är ett stort MEN) blåneka i media, inför fansen i sportbaren och dilla om att DIF är den enda för mig - det är inget annat än ett jätte svek och visst svider det lite extra att det är just Challe. Jag har sagt det förr opch jag säger det igen - är det sannt att han snackat med Timrå samtidigt som han nekat är det den största skandalen i klubbens historia. Då bör han lämna båset på studs dessutom lär vi få vänta 20-30 år innan det blir dags att hissa tröjan med BERGLUND på ryggen till Globens tak.

Ingen kan inte anklaga mig för att inte gilla Challe. Hans näst sista sässong i DIF var det inte många andra än jag som försvarade hans rätt iatt vara med i truppen. Challe är en av mina största hjältar, det är därför det svider så extra mycket!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Håller med i mycket av vad du skriver, men sanningen är sådan att man står sig själv närmast.

Djurgår´n står farligt nära ett kvalspel och en degratering innebär en hel del ekonomiska restriktioner för klubben.

Challe ser om sitt hus helt enkelt. Att han en gång sagt det du skriver förhindrar ju inte att personer kan ändra uppfattning.

Detta med absolut klubblojalitet är något som försvann i och med att penningen gjorde sitt intåg i hockeyn.

Om nu Challe drar så önskar åtminstone jag honom lycka till.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Marie Hallmans hockeyblogg:

http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=170670

Nu är ryktet uppe på tapeten igen.
Eller ryktet, Sportbladet slår ju fast att det är klart att tidningens travexpert, tillika Djurgårdstränaren Challe Berglund är klar för Timrå nästa säsong.

Klart vi på City slog ännu en koll till Challe i ämnet.
Och ännu en gång fick ett "nej, nej, stämmer inte" till svar.

Så här sa Djurgårdstränaren i dag(onsdag) eftermiddag:

" Är det sant att du är klar för Timrå?
- Nej, det är det inte. Jag har haft en kontakt med klubben nu. De har hört av sig till mig. Men mer än så är det inte.
Har du börjat förhandla med dem?
- Förhandla med dem? Nej, det gör jag inte. Och det står tydligen att vi ska bo i vår sommarstuga på Alnö, men den ligger på en annan ö och har ju inte ens el. Bara det visar väl vilken sanning det finns i det där.
Men du har haft en kontakt med Timrå?
– Ja, men inte mer än att de visat intresse. Vi har INTE inlett några förhandlingar.
Hur är läget gentemot Djurgården då?
– Vi snackar.
Snackar?
– Ja, vi för fortfarande de diskussioner som vi började med i början av förra veckan. Så de snackar jag fortfarande med, avslutar Challe."

Fortsättning följer. Uppenbarligen.
Lycka är att vara djurgårdare
hamous

Inlägg av hamous »

Han lär dra till Timrå och förhoppningsvis så knuter vi till oss Espen och Micke johansson.
henke
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av henke »

Rash: Det där är redan citerat i denna tråden.. ;)
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

henke skrev:Rash: Det där är redan citerat i denna tråden.. ;)
I sånt fall, my bad.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Kolla hur intervjun med Micke avslutas - betyder det att Challe drar?
Nisse Ekman

Inlägg av Nisse Ekman »

Jag fick samma känsla som du, Andy. Det kändes lite underligt formulerat. Men å andra sidan, kan den som gör intervjuen besitta den kunskapen? Kanske
Skriv svar