ET: Djurgårdens IF - Pardubice 23/8 2013 | EP Trophy
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: ET: Djurgårdens IF - Pardubice 23/8 2013 | EP Trophy
Jag tycker vi gör en riktigt bra match, faktiskt. Grymt överraskad av Norell!!
Annars gör de flesta en skaplig insats, t.om Nils Andersson höjer sig betänkligt. Men firma Sörensen / Jocke & Guter är ruskigt vassa.
Annars gör de flesta en skaplig insats, t.om Nils Andersson höjer sig betänkligt. Men firma Sörensen / Jocke & Guter är ruskigt vassa.
Alltid kul med seger, hoppas att highlights kommer upp snarast möjligt!
Härligt med ännu en vinst.
MEN SE TILL ATT TA ER TILL HOVET! Visst det är försäsong och allt det där, men 100:- för att se DIF spela samt mer pengar till förening. Fler bör sluta upp.
MEN SE TILL ATT TA ER TILL HOVET! Visst det är försäsong och allt det där, men 100:- för att se DIF spela samt mer pengar till förening. Fler bör sluta upp.
2014-04-07, vad hände?
En bra match och av vad jag såg ikväll ger mig positiva vibbar inför framtiden. I morgon tar vi nästa Tjeckgäng
- -daniel-
Glömde förresten ge plus till Krüger för sin arbetsinsats, jag är imponerad. Håller han i den nivån så kan han mycket väl på sikt följa i sin brors fotspår, men då gäller det att konsekvent ha samma inställning varje match. Kommer han verkligen orka det...?
- SirDIFalot
Positiva tecken från många spelare. Framför allt firma Guter och Sörensen. Och Norell på backsidan. Android skojade inte om hans bössa. Sätt in han i PP direkt istället för Lidström som ändå inte kan skjuta.
Jag förväntar mig liiiite mer från det äldre gardet med Johner, Saviano och Jocke när det blir seriespel. Helt ok nu. Men för mycket puckslarv för att vara våra big guns.
Två negativa saker i övrigt. Ska vår speaker på allvar kalla Ahlén för "Brunken" likt Fimpen kallades Fimpen av speakern? Känns väldigt bonnigt.
Snubbarna som stod och skrek "sittplats ställ er upp" ett 10-tal gånger och började skrika "SKJUT" och "våga skjuta tufft att göra mål" när PP fungerade hur jävla bra som helst. Men nähä. Allt handlar tydligen om mängden skott.
Edit: Och sen att folk bankade på reklamskyltarna, ser ni folk som gör det bredvid er så var inte rädd att säg till att det är fel bara.
Jag förväntar mig liiiite mer från det äldre gardet med Johner, Saviano och Jocke när det blir seriespel. Helt ok nu. Men för mycket puckslarv för att vara våra big guns.
Två negativa saker i övrigt. Ska vår speaker på allvar kalla Ahlén för "Brunken" likt Fimpen kallades Fimpen av speakern? Känns väldigt bonnigt.
Snubbarna som stod och skrek "sittplats ställ er upp" ett 10-tal gånger och började skrika "SKJUT" och "våga skjuta tufft att göra mål" när PP fungerade hur jävla bra som helst. Men nähä. Allt handlar tydligen om mängden skott.
Edit: Och sen att folk bankade på reklamskyltarna, ser ni folk som gör det bredvid er så var inte rädd att säg till att det är fel bara.
Expert.
- -daniel-
Ja, speaker-caset var fruktansvärt pinsamt. På tal om pinsamheter, kan inte Ros bara lägga ner med det extremt löjliga GES-namnet på Sörensen-linan?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7345453.ab

Senast redigerad av -daniel- den 2013-08-23 21:54:36, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Haha jag vet. Också oerhört "bonnigt" .-daniel- skrev:Ja, speaker-caset var fruktansvärt pinsamt. På tal om pinsamheter, kan inte Ros bara lägga ner med det fruktansvärt löjliga GES-namnet på Sörensen-linan?![]()
Edit: Här är dock en krönika från honom där han hyllar DIF.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7345451.ab
Expert.
Tycker även Jocke är riktigt bra! Känns som vi har en riktigt vass förstakedja! Fan vad de hittar varandra och har bra fart. Både i pp och 5vs5.SirDIFalot skrev:Positiva tecken från många spelare. Framför allt firma Guter och Sörensen. Och Norell på backsidan. Android skojade inte om hans bössa. Sätt in han i PP direkt istället för Lidström som ändå inte kan skjuta.
De unga backarna(Arnesson, Norell, Falk) tyckte jag var de bästa backarna. Nils Andersson var ok men känns fortfarande som han är lite osäker.
Tycker Hank-Honken-Ahlénkedjan också gör sin uppgift mycket bra. Vackert mål dessutom. Bra checking snabb pass, avslut, mål. Precis så de ska spela!
När sa speakern det där? Tycker att speakern ska hålla sig hyfsat neutral och köra på vad spelaren verkligen heter.-daniel- skrev:Ja, speaker-caset var fruktansvärt pinsamt. På tal om pinsamheter, kan inte Ros bara lägga ner med det extremt löjliga GES-namnet på Sörensen-linan?![]()
Sen typ tio för många "sittplats ställ er upp" idag. Dessutom utan nån tanke vad som ska komma sen.
- SirDIFalot
När Ahlén avgjorde. "Goal scored by number 52, Mikael "Brunken" Ahlén"mb81 skrev:När sa speakern det där? Tycker att speakern ska hålla sig hyfsat neutral och köra på vad spelaren verkligen heter.-daniel- skrev:Ja, speaker-caset var fruktansvärt pinsamt. På tal om pinsamheter, kan inte Ros bara lägga ner med det extremt löjliga GES-namnet på Sörensen-linan?![]()
Sen typ tio för många "sittplats ställ er upp" idag. Dessutom utan nån tanke vad som ska komma sen.
Och ja, de som försökte skapa stämning idag var tyvärr usla på det.
Expert.
Skönt att jag verkar vara döv då!SirDIFalot skrev:När Ahlén avgjorde. "Goal scored by number 52, Mikael "Brunken" Ahlén"mb81 skrev:När sa speakern det där? Tycker att speakern ska hålla sig hyfsat neutral och köra på vad spelaren verkligen heter.-daniel- skrev:Ja, speaker-caset var fruktansvärt pinsamt. På tal om pinsamheter, kan inte Ros bara lägga ner med det extremt löjliga GES-namnet på Sörensen-linan?![]()
Och ja, de som försökte skapa stämning idag var tyvärr usla på det.
Förväntar mig mer av Johner dock. Men det väger Sörensen upp rätt rejält. Fan vad han måste tränat bra i sommar. Känns riktigt hård i kroppen och snabb också!
Dom där snubbarna som skrek "våga skjuta tufft att göra mål" var bara några random fredagsfyllon som inte begriper sig på hockey - blev också irriterad på den okunskapen då jag vill påstå att det här PP spelet vi hade ikväll vida överglänste det som vi haft dom senaste säsongernaSirDIFalot skrev:Positiva tecken från många spelare. Framför allt firma Guter och Sörensen. Och Norell på backsidan. Android skojade inte om hans bössa. Sätt in han i PP direkt istället för Lidström som ändå inte kan skjuta.
Grymt DIF!!
@difhockeyse: Missade du matchen i kväll? Då kan du se hela i efterhand på DIFTV. https://t.co/cVLdtPIUB6
@difhockeyse: Missade du matchen i kväll? Då kan du se hela i efterhand på DIFTV. https://t.co/cVLdtPIUB6
2014-04-07, vad hände?
Åh en sådan häärlig daaaag!
Fan vad kul med seger och som vanligt härligt att vara på Hovet!
Vi ses där imorgon igen!
Fan vad kul med seger och som vanligt härligt att vara på Hovet!
Vi ses där imorgon igen!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar