ET: Djurgårdens IF - Pardubice 23/8 2013 | EP Trophy
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
-
Re: ET: Djurgårdens IF - Pardubice 23/8 2013 | EP Trophy
Fan, vad kul det ska bli! Längtar redan 

ET: Djurgårdens IF - Pardubice 23/8 2013 | EP Trophy
Första matchen för säsongen, missade de första två eftersom jag var utomlands fyfan va taggad jag är, hata!
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Pardubice ska enligt säkra källor vara Tjeckiens svar på aik, hata hata!
Blir det här första gången vi får se Huddingekedjan intakt, eller är det några som är borta för landslagsspel ellerl liknande?
Blir det här första gången vi får se Huddingekedjan intakt, eller är det några som är borta för landslagsspel ellerl liknande?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Ännu en 50/50 match känns det som. Hoppas inte vi går samma öde till mötes som förra året då vi vann dom två första och sedan förlorade resterande fem.
KÄMPA!
KÄMPA!
Avskaffa tre mot tre.
Kommer befinna mig på Gröna Lund just denna kvällen. Blir dock kvar i staden över lördagen så tänkte besöka Hovet då mot Liberec istället. Första European Trophy-matchen jag ser live någonsin så det ser jag fram emot. Har ingen aning om dessa Tjeckiska lag överhuvudtaget men antar att de lirar lika tråkigt som de alltid gör. Bara hoppas att DIF hittar nycklar att låsa upp Lule... Eller jag menar Pardubice/Liberec!
Hata Tjeckien!
Hata Tjeckien!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ska bli vansinnigt roligt, känns som en evighet sen förra torsdagen. Pardubice är dock ett riktigt bra lag så jag tror vi får en tuff match. Kämpa!
Förmodar Adam står på fredag och Mattsson mot Liberec.
Förmodar Adam står på fredag och Mattsson mot Liberec.
-
Pardubice vann tjeckiska Extraliga 2011/2012 men slutade senaste säsongen bara på en tionde plats och åkte ut på extrakval före kvartsfinalerna.
I laget ingår ultraveteranen till målvakt Dusan Salficky (nu 41 år), den gamle målskyttsräven Petr Sykora och Sverigebekante slovenske backen Blaz Gregorc. En spelare att hålla ögonen på är också slovaken Radovan Somik som förra säsongen var kapten och kom tvåa i den interna poängligan med 29 poäng (14+15) (om man inte räknar lockoutade Ales Hemsky). Förra säsongens klart poängbäste spelare Martin Bartek (44 poäng, 24+20) gick dock till Liberec inför den här säsongen, så honom får vi se på lördag istället.
De har också ett gäng backar med rätt bra statistik även från förra säsongen, trots placeringen. Backparet Vasicek och Benak gick +13/+12 och den senare gjorde 25 poäng från backplats. Förra årets assisterande kaptener Ales Pisa och Vaclav Koci känns också solida.
I laget ingår ultraveteranen till målvakt Dusan Salficky (nu 41 år), den gamle målskyttsräven Petr Sykora och Sverigebekante slovenske backen Blaz Gregorc. En spelare att hålla ögonen på är också slovaken Radovan Somik som förra säsongen var kapten och kom tvåa i den interna poängligan med 29 poäng (14+15) (om man inte räknar lockoutade Ales Hemsky). Förra säsongens klart poängbäste spelare Martin Bartek (44 poäng, 24+20) gick dock till Liberec inför den här säsongen, så honom får vi se på lördag istället.
De har också ett gäng backar med rätt bra statistik även från förra säsongen, trots placeringen. Backparet Vasicek och Benak gick +13/+12 och den senare gjorde 25 poäng från backplats. Förra årets assisterande kaptener Ales Pisa och Vaclav Koci känns också solida.
Första matchen live säsongen 2013/2014 - nu kör vi Djurgården!!!
-
Glöm inte heller bort att det som kan tala till vår fördel är rinkstorleken, som är annorlunda i år jämfört med förra gången lagen möttes. Med det sagt är fortfarande Pardubice klara favoriter.
Pardubice, favorit tjeck laget på Eastside Hockey manager för 10 år sen haha
Mest spännande och se hur vi klarar oss utan Arge Printz.
- -daniel-
Låt mig spå scenariot;
Vi blir utskåpade med en 4-5 puckar i likhet mot matcherna i förra årets ET mot tjecklagen och hela forumet går bananas, kräver att man signar David Printz (för vi hade "garanterat vunnit med 2-siffrigt om DP var med!") samt gråter oss till sömns om hur orättvist hockeylivet är.
På lördag står man där igen på Hovet, glad i hågen med en pirrande förhoppning om att "Nu minsann tar vi revansch!" för att återigen åka på en neslig förnedring på hemmais. "The Groundhog Day", liksom. Livet som Djurgårdare i Hockeyallsvenskan är härligt.
KÄMPA DIF! Motbevisa mig.
Vi blir utskåpade med en 4-5 puckar i likhet mot matcherna i förra årets ET mot tjecklagen och hela forumet går bananas, kräver att man signar David Printz (för vi hade "garanterat vunnit med 2-siffrigt om DP var med!") samt gråter oss till sömns om hur orättvist hockeylivet är.
På lördag står man där igen på Hovet, glad i hågen med en pirrande förhoppning om att "Nu minsann tar vi revansch!" för att återigen åka på en neslig förnedring på hemmais. "The Groundhog Day", liksom. Livet som Djurgårdare i Hockeyallsvenskan är härligt.
KÄMPA DIF! Motbevisa mig.

Va? Vad har jag missat ang. Prinsen?MJ25 skrev:Pardubice, favorit tjeck laget på Eastside Hockey manager för 10 år sen haha
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
Var väl ett tvåmatchers kontrakt som skrevs?sensei skrev:Va? Vad har jag missat ang. Prinsen?MJ25 skrev:Pardubice, favorit tjeck laget på Eastside Hockey manager för 10 år sen haha
EDIT: Indeed. http://www.difhockey.se/artikel/2657/
-daniel- skrev:Var väl ett tvåmatchers kontrakt som skrevs?sensei skrev:Va? Vad har jag missat ang. Prinsen?MJ25 skrev:Pardubice, favorit tjeck laget på Eastside Hockey manager för 10 år sen haha
EDIT: Indeed. http://www.difhockey.se/artikel/2657/
Och det gällde Tappara och TPS. Därför är han inte kvar imorgon.