ET: Djurgårdens IF - TPS 15/8 2013 | EP Trophy

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
KYLERKYLER
Säsongskort: Ja

Re: ET: Djurgårdens IF - TPS 15/8 2013 | EP Trophy

Inlägg av KYLERKYLER »

Túrin Turambar skrev:Även jag håller med om Honken. Visst, han drällde med pucken en gång där precis i början, men han backcheckade också intensivt och såg till att vi tog tillbaka pucken i den situationen.
Backcheckade intensivt? Åkte bredvid killen och petade med klubban tills finnen kunde slå en enkel och perfekt passning till slälpande som då fick skottläge. Tryck upp motståndaren i sargen och visa lite jävlar anamma när man slarvat så förbannat i mittzon.
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

Inte heller jag imponerades av Mattssons insats i går men värt att notera är att han har spelat väldigt få, om ens någon, seniormatch på hög nivå i sin karriär. Lär inte vara helt lätt och nervositetsfritt att spela då.

EDIT: Såg att Kentta uppmärksammat detta tidigare i tråden men det tål att upprepas.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Blev Nisse Andersson petad i tredje?
snoddas
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av snoddas »

Kan man se highlights från matchen någonstans? Highlights från första matchen kom ju upp på hemsidan relativt fort vill jag minnas!
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

I huvudet hördes i vart fall melodin "Åh, en så härlig dag, Djurgårn v..."
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Fricke skrev:Blev Nisse Andersson petad i tredje?

Yes, och med all rätt. Han såg rätt förvirrad ut. Tyvärr.

I övrigt 5 stjärnor till Lofquist. Vilken otrolig talang. Har väldigt lik spelstil som Erik Karlsson. Offensiv, skridskoskicklig. Känns som han helst skulle vilja vara forward :)
Donkels

Inlägg av Donkels »

Sam Lofqvist där har vi årets fynd i Svensk hockey - noterade redan när vi mötte Oskarshamn förra året att det där var en back med stora framtidsutsikter
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

1962FenderStrat skrev:

I övrigt 5 stjärnor till Lofquist. Vilken otrolig talang. Har väldigt lik spelstil som Erik Karlsson. Offensiv, skridskoskicklig. Känns som han helst skulle vilja vara forward :)
Angående Nisses petning. Vissa säger med all rätt. Men tänk såhär. Killen har inte spelat en match på över ett år och vi spelar han varsamt i första matchen och petar i slutet av andra matchen, på försäsongen. Håller vi alltså ET så högt? För vill vi ha in han matchovan i serien som faktiskt är det vi spelar för? Eller är det en utlåning på G för Nisse när/om Printz kommer in?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

seppuko skrev:
1962FenderStrat skrev:

Angående Nisses petning. Vissa säger med all rätt. Men tänk såhär. Killen har inte spelat en match på över ett år och vi spelar han varsamt i första matchen och petar i slutet av andra matchen, på försäsongen. Håller vi alltså ET så högt? För vill vi ha in han matchovan i serien som faktiskt är det vi spelar för? Eller är det en utlåning på G för Nisse när/om Printz kommer in?
Så långt ska vi nog inte gå. Men han är nog 7:e back hos mig. Baserat på vad jag sett i hans sex matcher totalt för DIF.
Expert.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Det är ju förutsatt att Falk spelar som i matchen mot TPS och inte som mot Tappara, för då han knappt sjundeback.
Untouchable

Inlägg av Untouchable »

Enligt uppgift så missade Falk de tre inledande träningsveckorna pga sjukdom och hade bara några få ispass i benen inför Tappara matchen. Tyckte han såg bra ut mot TPS och fick dessutom mer o mer istid under matchen. Delade även ut ett par rejäla tacklingar. Tror Falk kan få en riktigt bra utveckling under säsongen.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Inte sett så mycket diskuterats om Krügers insatser. Jag hade personligen ögonen på honom extra mycket, mycket pga. hans bror Marcus sagt att Måns har "en bätre grundtalag än honom själv". + att detta var första gången jag ser honom spela.

Mina reflektioner är följande: + Tyckte spelsinnet såg bra ut, resolut i passningsspelet, fint framspel till Kalins mål (visst var det en liten flipmacka där?)

- Såg lite loj ut, tänk Linkan, dvs. sliter och går inte in hårt i situationerna, sen så tror jag att han tyvärr är lite för klen fysiskt för den här nivån. Såg en sekvens där en finne tacklade till han lite lätt och det såg ut som han flög som en vante.

Slutsats: Lägger han på sig 5-10 kg, tar i ytterligare och blir lika tjurig som sin bror på isen så kommer han gå riktigt långt, tror jag.

Han heter ju trots allt Krüger :)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Highlights på hemsidan vore trevligt. Jimmy?
DIF!
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Highlights tack...
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »