Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
robin975
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av robin975 »

Metal Machine skrev:
bastis7 skrev:På pappret vinner man inga matcher. Tror nog vi kan få ihop ett LAG av dessa spelare om vi nu kryddar på med nån eller några spelare som har spetsegenskaperna tror jag att vi kan vara med i toppen!
EXAKT så där lät det när det hade blivit klart med Tjärnqvist Jr., Almtorp och Carlsson. Konsekvenserna av beslutet att värva hit dessa spelare påverkar oss än.
robin975 skrev:Jag tycker det är bättre att ta upp Division 1 spelare som redan spelat J20 & J18 istället för att ta upp direkt från J20 & J18. Wennberg blommade ut som fan säsongen som var. Heinerö, Sundberg, Kruger kan lika gärna göra det också. Kruger lovar jag kommer vara en ledartyp i höst. Det är bara se på hans bror. Mattsson var ändå ett bra förvärv då han lirat i OHL, och det är ingen dålig liga.
Landeskog hoppade upp därifrån direkt upp till NHL och levererade. Så Reideborn lär ju ha en konkurrent. Nu hoppas vi på ett bra förvärv från Challe Berglunds sida.
Nja, det där resonemanget håller inte. Bröderna Krüger är väääldigt olika som spelare och personer. Vi har sett det förr. Rent önsketänkande från din sida.

Ja, men jag vet att han kan utvecklas och bli riktigt bra. Iallafall så att han håller i en allsvensk nivå.
VI ÄR TILLBAKA!!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vissa går från OHL till att bli en av NHL's bästa direkt. Andra har svårt att platsa i ECHL. Det är en dålig måttstock.
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ja, hans kunnande ska nog räcka till, men någon ledartyp lär han aldrig bli.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:Vissa går från OHL till att bli en av NHL's bästa direkt. Andra har svårt att platsa i ECHL. Det är en dålig måttstock.
Hur fungerar egentligen ligorna därborta?

NHL har ju farmar i AHL. ECHL är det en helt egen serie eller har dem något samband med OHL?
Användarvisningsbild
robin975

Inlägg av robin975 »

Av alla er som sitter här på forumet? Vem av er trodde att Alexander Wennberg skulle bli en av ledartyperna på isen i vissa lägen?
VI ÄR TILLBAKA!!!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

robin975 skrev:Av alla er som sitter här på forumet? Vem av er trodde att Alexander Wennberg skulle bli en av ledartyperna på isen i vissa lägen?
Jag tror alla redan räknar med att åtminstone en av våra unga grabbar får en riktigt bra utveckling.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rix skrev:
SirDIFalot skrev:Vissa går från OHL till att bli en av NHL's bästa direkt. Andra har svårt att platsa i ECHL. Det är en dålig måttstock.

NHL har ju farmar i AHL. ECHL är det en helt egen serie eller har dem något samband med OHL?
NHL skickar de som inte platsar till AHL, de som inte platsar i AHL får spela i ECHL.

OHL, WHL och QMJHL är juniorligorna.
Expert.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Rix skrev:

OHL, WHL och QMJHL är tre juniorligor som tillhör CHL. De lagen som vinner OHL, WHL och QMJHL möts i CHL och spelar om Memorial Cup.

NHL har AHL som farmarliga och ECHL är snäppet lägre. De spelare som inte platsar i AHL skickas alltså ned till ECHL, farmarligans farmarliga.
Avgå Jocke.
Rix

Inlägg av Rix »

Tack B.I.B.A och SirDIFalot!

Jag tror också att precis som förra året lär någon yngre/junior slå igenom. Jag personligen hoppas mest på Ljungh. Känns verkligen som att han har mer att ge och nu borde han få ut det i år.
Användarvisningsbild
SettleR

Inlägg av SettleR »

Sätter min vänstra arm på att det är Calle Gustafsson vi väntar på :cry: ......
MadDIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av MadDIF »

SettleR skrev:Sätter min vänstra arm på att det är Calle Gustafsson vi väntar på :cry: ......
Om Challe verkligen letar efter någon form av spets (om än inte alltför dyr sådan) så lär det väl i alla fall inte vara CG som han har på kornet
Kan inte rå för att jag är näst intill perfekt
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

MadDIF skrev:
SettleR skrev:Sätter min vänstra arm på att det är Calle Gustafsson vi väntar på :cry: ......
Om Challe verkligen letar efter någon form av spets (om än inte alltför dyr sådan) så lär det väl i alla fall inte vara CG som han har på kornet
Hoppas fan inte det men min känsla säger samma sak tyvärr :/
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kan nästan garantera det inte är Calle G; Challe har ju på ett ungefär uttryckt att det är någon "som kan göra mål/poäng" man söker vilket sållar bort Calle.

Dock tror jag man skall ha ganska modesta förväntningar trots detta.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Metal Machine skrev:
bastis7 skrev:På pappret vinner man inga matcher. Tror nog vi kan få ihop ett LAG av dessa spelare om vi nu kryddar på med nån eller några spelare som har spetsegenskaperna tror jag att vi kan vara med i toppen!
EXAKT så där lät det när det hade blivit klart med Tjärnqvist Jr., Almtorp och Carlsson. Konsekvenserna av beslutet att värva hit dessa spelare påverkar oss än.

Men när vi värva Tjärna Jr gick vi ju till final! Då var vi tippade av några att till och med missa slutspel.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

bastis7 skrev: Men när vi värva Tjärna Jr gick vi ju till final! Då var vi tippade av några att till och med missa slutspel.
Han menar naturligtvis den historiskt korkade förlängningen med M.Tjärnqvist.
Låst