bastis7 skrev:På pappret vinner man inga matcher. Tror nog vi kan få ihop ett LAG av dessa spelare om vi nu kryddar på med nån eller några spelare som har spetsegenskaperna tror jag att vi kan vara med i toppen!
EXAKT så där lät det när det hade blivit klart med Tjärnqvist Jr., Almtorp och Carlsson. Konsekvenserna av beslutet att värva hit dessa spelare påverkar oss än.
robin975 skrev:Jag tycker det är bättre att ta upp Division 1 spelare som redan spelat J20 & J18 istället för att ta upp direkt från J20 & J18. Wennberg blommade ut som fan säsongen som var. Heinerö, Sundberg, Kruger kan lika gärna göra det också. Kruger lovar jag kommer vara en ledartyp i höst. Det är bara se på hans bror. Mattsson var ändå ett bra förvärv då han lirat i OHL, och det är ingen dålig liga.
Landeskog hoppade upp därifrån direkt upp till NHL och levererade. Så Reideborn lär ju ha en konkurrent. Nu hoppas vi på ett bra förvärv från Challe Berglunds sida.
Nja, det där resonemanget håller inte. Bröderna Krüger är väääldigt olika som spelare och personer. Vi har sett det förr. Rent önsketänkande från din sida.
Ja, men jag vet att han kan utvecklas och bli riktigt bra. Iallafall så att han håller i en allsvensk nivå.
Jag tror också att precis som förra året lär någon yngre/junior slå igenom. Jag personligen hoppas mest på Ljungh. Känns verkligen som att han har mer att ge och nu borde han få ut det i år.
Kan nästan garantera det inte är Calle G; Challe har ju på ett ungefär uttryckt att det är någon "som kan göra mål/poäng" man söker vilket sållar bort Calle.
Dock tror jag man skall ha ganska modesta förväntningar trots detta.
bastis7 skrev:På pappret vinner man inga matcher. Tror nog vi kan få ihop ett LAG av dessa spelare om vi nu kryddar på med nån eller några spelare som har spetsegenskaperna tror jag att vi kan vara med i toppen!
EXAKT så där lät det när det hade blivit klart med Tjärnqvist Jr., Almtorp och Carlsson. Konsekvenserna av beslutet att värva hit dessa spelare påverkar oss än.
Men när vi värva Tjärna Jr gick vi ju till final! Då var vi tippade av några att till och med missa slutspel.