Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Rix

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rix »

#87 skrev:"Johan Svensson ?@MrMadhawk 1m
Saviano har erbjudits till Djurgården. Challe Berglund har dock fått säga nej pga ekonomi som läget är nu.

Johan Svensson ?@MrMadhawk 49s
Hans tjej pluggar på tandläkarhögskolan i Flemmingsberg. Hugger SSK istället?"

Då utgår jag ifrån att Saviano lyfter en väldigt hög lön..
Vafan, Saviano är ju precis en sån spelare vi vill få in. Men han måste dock vilja ha allt för hög lön.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Rix skrev:
Vafan, Saviano är ju precis en sån spelare vi vill få in. Men han måste dock vilja ha allt för hög lön.
Ja, precis.. Vi ska väl ändå ha hyfsat med pengar i plånboken med tanke på vad som ska värvas..
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

#87 skrev:
Rix skrev:
Ja, precis.. Vi ska väl ändå ha hyfsat med pengar i plånboken med tanke på vad som ska värvas..

Tror faktiskt att ekonomin inte är så (relativt) bra som vissa tror, och väntar mig därför inga jättevärvningar som avslutning.

Kul o vara djurgårdare just nu.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Höken skriver på twitter att Challe tackat nej till Saviano pga ekonomi.... Wtf?
i
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av pulverapa »

Jag tror inte på Saviano. Bättre chansa med någon på andra sidan Atlanten för 70k/mån. Saviano går säkert ut med minst 150k/månad i sitt första bud.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hur illa ställt är det egentligen? Det är ju två topp 6 forwards som återstår att värva. Hoppas bara det är Saviano som kräver för mycket mot vad Challe tror att han kan bidra med.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Illa som tusan, men han lär kräva rätt stora pengar... Sjukt om SSK skulle landa honom.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

SirDIFalot skrev:Hur illa ställt är det egentligen? Det är ju två topp 6 forwards som återstår att värva. Hoppas bara det är Saviano som kräver för mycket mot vad Challe tror att han kan bidra med.
Ligger nog i farans riktning. Den spets som behövs är någon (några) som är hungrig nog att leverera i vart fall nästan varje match. Antingen någon på väg upp eller grymt seriös. Huruvida han är seriös har jag ingen aning om men knappast på väg upp....
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lite förvånande...att så många är förvånade att DIF saknar pengar.
Så här lär det att se ut en lång tid framöver, godbitarna går oss förbi
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Malto skrev:
SirDIFalot skrev:Hur illa ställt är det egentligen? Det är ju två topp 6 forwards som återstår att värva. Hoppas bara det är Saviano som kräver för mycket mot vad Challe tror att han kan bidra med.
Ligger nog i farans riktning. Den spets som behövs är någon (några) som är hungrig nog att leverera i vart fall nästan varje match. Antingen någon på väg upp eller grymt seriös. Huruvida han är seriös har jag ingen aning om men knappast på väg upp....
Professionell är nyckelordet för mig. Att man gör sitt bästa varje match. Sedan om man motiveras av lönechecken spelar ingen roll för mig.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lee Harvey Oswald skrev:Lite förvånande...att så många är förvånade att DIF saknar pengar.
Så här lär det att se ut en lång tid framöver, godbitarna går oss förbi
Tycker du?

Ser vår trupp ut att ha förbrukat närmare 12,5 miljon i lönebudget? Det tvivlar jag starkt på. Förmodligen Saviano som kräver alldeles för mycket helt enkelt.

Synd som fan att Djurgårdshjälpens pengar kommer in så sent. Det är ju egentligen nu det behövs. Under sommaren. Inte när marknaden är som tunnast.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Okej, efter dessa nyheter är jag inte alls lika säker på vår ekonomi. Det var tråkigt. Det är nog ruskigt illa ställt. Grattis SSK, som även dom verkar ha gått om oss sportsligt? Först Fleury, nu Saviano?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Som vanligt är det naturligtvis en blandning; vi har ju uselt med pengar och vår backsida kostar definitivt mer än den smakar. Samtidigt som Saviano förmodligen krävt en för hög lön. Jag ser det ändå som tämligen positivt att Challe håller hårt i pengarna.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

SirDIFalot skrev:
Malto skrev:
Professionell är nyckelordet för mig. Att man gör sitt bästa varje match. Sedan om man motiveras av lönechecken spelar ingen roll för mig.
Rätt, bättre ordval än seriös, men menade samma.
Rix

Inlägg av Rix »

Tror ni att det finns någon chans att Saviano sänker lönekravet eller ska man helt räkna bort honom?
Låst