Vafan, Saviano är ju precis en sån spelare vi vill få in. Men han måste dock vilja ha allt för hög lön.#87 skrev:"Johan Svensson ?@MrMadhawk 1m
Saviano har erbjudits till Djurgården. Challe Berglund har dock fått säga nej pga ekonomi som läget är nu.
Johan Svensson ?@MrMadhawk 49s
Hans tjej pluggar på tandläkarhögskolan i Flemmingsberg. Hugger SSK istället?"
Då utgår jag ifrån att Saviano lyfter en väldigt hög lön..
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Ja, precis.. Vi ska väl ändå ha hyfsat med pengar i plånboken med tanke på vad som ska värvas..Rix skrev:
Vafan, Saviano är ju precis en sån spelare vi vill få in. Men han måste dock vilja ha allt för hög lön.
#87 skrev:Ja, precis.. Vi ska väl ändå ha hyfsat med pengar i plånboken med tanke på vad som ska värvas..Rix skrev:
Vafan, Saviano är ju precis en sån spelare vi vill få in. Men han måste dock vilja ha allt för hög lön.
Tror faktiskt att ekonomin inte är så (relativt) bra som vissa tror, och väntar mig därför inga jättevärvningar som avslutning.
Kul o vara djurgårdare just nu.
Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Jag tror inte på Saviano. Bättre chansa med någon på andra sidan Atlanten för 70k/mån. Saviano går säkert ut med minst 150k/månad i sitt första bud.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Hur illa ställt är det egentligen? Det är ju två topp 6 forwards som återstår att värva. Hoppas bara det är Saviano som kräver för mycket mot vad Challe tror att han kan bidra med.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Illa som tusan, men han lär kräva rätt stora pengar... Sjukt om SSK skulle landa honom.
Ligger nog i farans riktning. Den spets som behövs är någon (några) som är hungrig nog att leverera i vart fall nästan varje match. Antingen någon på väg upp eller grymt seriös. Huruvida han är seriös har jag ingen aning om men knappast på väg upp....SirDIFalot skrev:Hur illa ställt är det egentligen? Det är ju två topp 6 forwards som återstår att värva. Hoppas bara det är Saviano som kräver för mycket mot vad Challe tror att han kan bidra med.
- Lee Harvey Oswald
Lite förvånande...att så många är förvånade att DIF saknar pengar.
Så här lär det att se ut en lång tid framöver, godbitarna går oss förbi
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SirDIFalot
Professionell är nyckelordet för mig. Att man gör sitt bästa varje match. Sedan om man motiveras av lönechecken spelar ingen roll för mig.Malto skrev:Ligger nog i farans riktning. Den spets som behövs är någon (några) som är hungrig nog att leverera i vart fall nästan varje match. Antingen någon på väg upp eller grymt seriös. Huruvida han är seriös har jag ingen aning om men knappast på väg upp....SirDIFalot skrev:Hur illa ställt är det egentligen? Det är ju två topp 6 forwards som återstår att värva. Hoppas bara det är Saviano som kräver för mycket mot vad Challe tror att han kan bidra med.
Expert.
- SirDIFalot
Tycker du?Lee Harvey Oswald skrev:Lite förvånande...att så många är förvånade att DIF saknar pengar.
Ser vår trupp ut att ha förbrukat närmare 12,5 miljon i lönebudget? Det tvivlar jag starkt på. Förmodligen Saviano som kräver alldeles för mycket helt enkelt.
Synd som fan att Djurgårdshjälpens pengar kommer in så sent. Det är ju egentligen nu det behövs. Under sommaren. Inte när marknaden är som tunnast.
Expert.
- Jim Morrison
Okej, efter dessa nyheter är jag inte alls lika säker på vår ekonomi. Det var tråkigt. Det är nog ruskigt illa ställt. Grattis SSK, som även dom verkar ha gått om oss sportsligt? Först Fleury, nu Saviano?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Som vanligt är det naturligtvis en blandning; vi har ju uselt med pengar och vår backsida kostar definitivt mer än den smakar. Samtidigt som Saviano förmodligen krävt en för hög lön. Jag ser det ändå som tämligen positivt att Challe håller hårt i pengarna.
Rätt, bättre ordval än seriös, men menade samma.SirDIFalot skrev:Professionell är nyckelordet för mig. Att man gör sitt bästa varje match. Sedan om man motiveras av lönechecken spelar ingen roll för mig.Malto skrev:Ligger nog i farans riktning. Den spets som behövs är någon (några) som är hungrig nog att leverera i vart fall nästan varje match. Antingen någon på väg upp eller grymt seriös. Huruvida han är seriös har jag ingen aning om men knappast på väg upp....SirDIFalot skrev:Hur illa ställt är det egentligen? Det är ju två topp 6 forwards som återstår att värva. Hoppas bara det är Saviano som kräver för mycket mot vad Challe tror att han kan bidra med.
Tror ni att det finns någon chans att Saviano sänker lönekravet eller ska man helt räkna bort honom?