Kall-El skrev: Han är helt enkelt för svag defensivt och vi har inte ekonomi nog att köpa in en back sombara kan avvändas i PP.
Jo håller med, dessutom har vi Marusak också. Lintner behövs med andra ord inte.
Håller med om att det är viktigt att försöka hålla spelaromsättningen nere som omväxling och satsa vidare på talangerna. Däremot tycker jag inte man ska vara för sthlmsfixerad vid värvningarna, det spelar väl ingen roll om Arlbrant är fostrad i hv? Det var rätt länge sedan han lämnade och skulle intresset vara ömsesidigt är det ju bara att skita i hvs eventuella intresse. Bara för att ta ett exempel..Ritterwand skrev:Bergqvist är från Avesta, som senast jag kollade låg i Dalarna. Hynning däremot är stockholmare och lär ha startat sin ishockeybana i rätt färger. Arlbrandt är från Jönköping, tror nog inte att han väljer DIF om HV säger sitt.
Tycker att det är alldeles för tidigt att spekulera på olika vävningar. DIF har fortfarande inte ens säkrat elitseriekontraktet inför nästa säsong. OM man klarar det så bör första prioritet vara att hålla omsättningen i truppen så liten som möjligt (dvs inte sparka 10-12 personer i år igen) och sedan ha tålamod med de yngre spelarna i laget.
Så jävla illa kan han väl inte ha trivts då han presterade sin bästa säsong i DIF? Han ville väl tillbaka till skotern kanske, eller så var det hans kärring som tvingade iväg honom, precis som från anaheim.Remy Lebeau skrev:I Hedströms fall hade det faktiskt med trivsel att göra, och om man inte trivs så kan man inte heller prestera, så är det.
Det framgick tydligen inte. Det jag ville säga var att Hedström inte flyttade från DIF på grund av pengarna, utan att han kände att han inte skulle klara ännu en säsong och inte trivas socialt. Hade han däremot fortsatt i DIF så hade det förmodligen gått mycket sämre. Eftersom han inte trivdes så var DIF inte heller så angenäma att behålla en spelare som inte trivdes och som inte skulle kunnat använda hela sin kapacitet.Nisse Ekman skrev:Så jävla illa kan han väl inte ha trivts då han presterade sin bästa säsong i DIF? Han ville väl tillbaka till skotern kanske, eller så var det hans kärring som tvingade iväg honom, precis som från anaheim.Remy Lebeau skrev:I Hedströms fall hade det faktiskt med trivsel att göra, och om man inte trivs så kan man inte heller prestera, så är det.
Hedström som innan matchen i kvarten under lockouten sa nåt i stil med: "Nu ska vi sätta åt de där jävlarna" Han sa även "F*tt*" till Marcus Nilson. Näe, "enögat" Hedström är en bra spelare, men jag personligen skulle aldrig vilja se honom i DIF-tröjan något mer.Remy Lebeau skrev:Det framgick tydligen inte. Det jag ville säga var att Hedström inte flyttade från DIF på grund av pengarna, utan att han kände att han inte skulle klara ännu en säsong och inte trivas socialt. Hade han däremot fortsatt i DIF så hade det förmodligen gått mycket sämre. Eftersom han inte trivdes så var DIF inte heller så angenäma att behålla en spelare som inte trivdes och som inte skulle kunnat använda hela sin kapacitet.Nisse Ekman skrev:Så jävla illa kan han väl inte ha trivts då han presterade sin bästa säsong i DIF? Han ville väl tillbaka till skotern kanske, eller så var det hans kärring som tvingade iväg honom, precis som från anaheim.Remy Lebeau skrev:I Hedströms fall hade det faktiskt med trivsel att göra, och om man inte trivs så kan man inte heller prestera, så är det.
Hedström sa kort efteråt i en intervju att, DIF var en bra klubb, och att det inte var några hard-feelings dem emellan. (Intervjun kom efter att Hedström lämnat DIF).
Men gud. Det var ju slutspel, du bölar ut om något som togs med i tv. Spelarna kallar varandra för mycket värre saker än det där.DIF_Soldier skrev:Hedström som innan matchen i kvarten under lockouten sa nåt i stil med: "Nu ska vi sätta åt de där jävlarna" Han sa även "F*tt*" till Marcus Nilson. Näe, "enögat" Hedström är en bra spelare, men jag personligen skulle aldrig vilja se honom i DIF-tröjan något mer.Remy Lebeau skrev:Det framgick tydligen inte. Det jag ville säga var att Hedström inte flyttade från DIF på grund av pengarna, utan att han kände att han inte skulle klara ännu en säsong och inte trivas socialt. Hade han däremot fortsatt i DIF så hade det förmodligen gått mycket sämre. Eftersom han inte trivdes så var DIF inte heller så angenäma att behålla en spelare som inte trivdes och som inte skulle kunnat använda hela sin kapacitet.Nisse Ekman skrev:Så jävla illa kan han väl inte ha trivts då han presterade sin bästa säsong i DIF? Han ville väl tillbaka till skotern kanske, eller så var det hans kärring som tvingade iväg honom, precis som från anaheim.Remy Lebeau skrev:I Hedströms fall hade det faktiskt med trivsel att göra, och om man inte trivs så kan man inte heller prestera, så är det.
Hedström sa kort efteråt i en intervju att, DIF var en bra klubb, och att det inte var några hard-feelings dem emellan. (Intervjun kom efter att Hedström lämnat DIF).