Silly season

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Kall-El skrev: Han är helt enkelt för svag defensivt och vi har inte ekonomi nog att köpa in en back sombara kan avvändas i PP.

Jo håller med, dessutom har vi Marusak också. Lintner behövs med andra ord inte.
kungK2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kungK2 »

Ritterwand skrev:Bergqvist är från Avesta, som senast jag kollade låg i Dalarna. Hynning däremot är stockholmare och lär ha startat sin ishockeybana i rätt färger. Arlbrandt är från Jönköping, tror nog inte att han väljer DIF om HV säger sitt.

Tycker att det är alldeles för tidigt att spekulera på olika vävningar. DIF har fortfarande inte ens säkrat elitseriekontraktet inför nästa säsong. OM man klarar det så bör första prioritet vara att hålla omsättningen i truppen så liten som möjligt (dvs inte sparka 10-12 personer i år igen) och sedan ha tålamod med de yngre spelarna i laget.
Håller med om att det är viktigt att försöka hålla spelaromsättningen nere som omväxling och satsa vidare på talangerna. Däremot tycker jag inte man ska vara för sthlmsfixerad vid värvningarna, det spelar väl ingen roll om Arlbrant är fostrad i hv? Det var rätt länge sedan han lämnade och skulle intresset vara ömsesidigt är det ju bara att skita i hvs eventuella intresse. Bara för att ta ett exempel..

Dock är grundtanken god att hålla en sthlmsprofil i den mån det går och värva spelare som har en länk till huvudstaden men är spelaren bra nog är inte födelsestad eller moderklubb speciellt viktig tycker jag.
Nisse Ekman

Inlägg av Nisse Ekman »

Remy Lebeau skrev:I Hedströms fall hade det faktiskt med trivsel att göra, och om man inte trivs så kan man inte heller prestera, så är det.
Så jävla illa kan han väl inte ha trivts då han presterade sin bästa säsong i DIF? Han ville väl tillbaka till skotern kanske, eller så var det hans kärring som tvingade iväg honom, precis som från anaheim.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Nisse Ekman skrev:
Remy Lebeau skrev:I Hedströms fall hade det faktiskt med trivsel att göra, och om man inte trivs så kan man inte heller prestera, så är det.
Så jävla illa kan han väl inte ha trivts då han presterade sin bästa säsong i DIF? Han ville väl tillbaka till skotern kanske, eller så var det hans kärring som tvingade iväg honom, precis som från anaheim.
Det framgick tydligen inte. Det jag ville säga var att Hedström inte flyttade från DIF på grund av pengarna, utan att han kände att han inte skulle klara ännu en säsong och inte trivas socialt. Hade han däremot fortsatt i DIF så hade det förmodligen gått mycket sämre. Eftersom han inte trivdes så var DIF inte heller så angenäma att behålla en spelare som inte trivdes och som inte skulle kunnat använda hela sin kapacitet.
Hedström sa kort efteråt i en intervju att, DIF var en bra klubb, och att det inte var några hard-feelings dem emellan. (Intervjun kom efter att Hedström lämnat DIF).

Angående poängen han gjorde så spelade han inte direkt i en dålig omgivning om man säger så. Tillsammans med Ultraoffensiva Lintner, hårdskjutande Björn Nord, Stefan Pettersson, Fredrik Bremberg och Mikael "Gud" Johansson. Med dessa spelare är det svårt att inte producera.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Två skridskostarka målskyttar, gärna med rätt mycket kilon fördelade rätt på kroppen, spelare likande Kjellberg hade varit drömmen. Känns som att vi har tillräckligt med backar. Skall detin någon mer måste någon först bort...

Ericsson på backen får ju gärna försvinna om man säger så. Sedan tycker inte jag att Lindman har nått upp i den klass man kan förvänta sig av honom heller. Eklund och Ask har också varit under all kritik svaga. ( Fast de två sista har i alla fall hög arbetsmoral vilket inte gör dem helt oanvändbara. )
isolerad

Inlägg av isolerad »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 27,00.html

Kenta Johansson ledig till nästa säsong, kan det vara något för oss i båset?
i
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Remy Lebeau skrev:
Nisse Ekman skrev:
Det framgick tydligen inte. Det jag ville säga var att Hedström inte flyttade från DIF på grund av pengarna, utan att han kände att han inte skulle klara ännu en säsong och inte trivas socialt. Hade han däremot fortsatt i DIF så hade det förmodligen gått mycket sämre. Eftersom han inte trivdes så var DIF inte heller så angenäma att behålla en spelare som inte trivdes och som inte skulle kunnat använda hela sin kapacitet.
Hedström sa kort efteråt i en intervju att, DIF var en bra klubb, och att det inte var några hard-feelings dem emellan. (Intervjun kom efter att Hedström lämnat DIF).
Hedström som innan matchen i kvarten under lockouten sa nåt i stil med: "Nu ska vi sätta åt de där jävlarna" Han sa även "F*tt*" till Marcus Nilson. Näe, "enögat" Hedström är en bra spelare, men jag personligen skulle aldrig vilja se honom i DIF-tröjan något mer.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

DIF_Soldier skrev:
Remy Lebeau skrev:
Nisse Ekman skrev:
Hedström som innan matchen i kvarten under lockouten sa nåt i stil med: "Nu ska vi sätta åt de där jävlarna" Han sa även "F*tt*" till Marcus Nilson. Näe, "enögat" Hedström är en bra spelare, men jag personligen skulle aldrig vilja se honom i DIF-tröjan något mer.
Men gud. Det var ju slutspel, du bölar ut om något som togs med i tv. Spelarna kallar varandra för mycket värre saker än det där.
Det där är inget ovanligt alls, och varför skulle det han sa då betyda att han inte gillar DIF villket det var tal om nu? Thoresen kallade Frölundaspelare både det ena och det andra under slutspelet när vi mötte dem, med det betyder inte per automatik att han verkligen ogillar dem.

Hedström sa även detta när han spelade i Luleå om ett lag, Malmö? (Har jag för mig) "Vi pissade rejält på dem" Hedström tillför känslor, och är en spelare som man älskar att ha i egna laget.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Hoppas att Sundin byter lag och vinner stanley cup i år, så kan han komma hem och spela med oss.

Mathias Tjärnqvist skulle jag vilja se i D.I.F. igen, men det är väl knappast troligt.

Hannula vill jag också se i vår tröja, han är en målskytt, och sånna säger man inte nej till. Möjligtvis kan det inte bli ngt p.g.a. att han säkert vill ha hög lön.

Daniel Rudslät skulle jag vilja se i vår tröja igen, han var ju rätt så bra hos oss vill jag minnas.
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Jonas Liwing utlånad till Tiroler Wasserkraft fram till 31 Mars

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=3845
Användarvisningsbild
nils_3

Inlägg av nils_3 »

Kanske lika bra att han får åka.
Han har väl inte varit så bra denna säsong, så vi lär nog inte sakna honom.
Eller?
Djuuuuuuuuuuuuu
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

hardrocker35 skrev:Mer rykten om sudden

http://expressen.se/index.jsp?a=842244
Läste också det.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tror att han lägger av om han inte förlänger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

Då var det äntligen dags att ta kontakt med Pär Albrandt i Rögle då det nu är uttalat att han vill till elitserien. Detta är ingen spelare som kommer kosta en massa miljoner likt Timrås värvningar t ex.

Bredda DIFs talangfulla trupp!!

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 55,00.html
Skriv svar