Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rocky3000

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Ge oss mera skägg! Nu! 8)
Bild
Rix

Inlägg av Rix »

Manijock skrev:
Rix skrev:
robin_dif skrev:Backsidan må vara spikad men denna spelare kommer flytta till Stockholm

Robin Wiehager

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4014

Västerås är ute efter han.. kan vara en defensivpjäs
-22 sista säsongen hos Malmö och ett år i Frankrike, nej tack, sen är det ju så att backarna är spikade, eventuellt nyförvärv ser vi nog först i december om det behövs.
Och det kommer behövas...
Är inne på samma spår, men väntar med att döma ut laget helt innan vi ens har spelat.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

PETTAX skrev:fattar inte hur folk kan gnälla på backsidan, att vi inte har några bjässar som plockar bort framför mål osv. vi hade murray, i min mening så blev laget varken bättre eller sämre med honom. och det säger jag inte för att vara taskig mot murray, då han gjorde en helt godkänd insats, utan för att vi måste bli en lagmaskin!

om folk gnäller för att vi är för mesiga framför vårt eget mål så kan jag hålla med. men vi är minst lika mesiga framför motståndarnas mål! alla spelare, oavsett vikt och längd, måste stå upp för varandra och ta fighten framför alla mål! det är knappast så att motståndarna får stå och slå på våra spelare utan att domarna agerar. så väger vår back bara 85 kg och möter en forward på över 120kg, så ska vår back stå upp och skydda vår målis. ge forwarden en smäll, ta 2-3 själv, få en utvisning med dig. vi får PP minst 2 min och producerar ett mål tackvare spelskickliga backar. det är min dröm i alla fall. och att vi går till ES. samt att vi spelar fysiskt och blir obehagliga att möta.
Murray, tror jag bidrog till vissa saker "off-ice" också vad man hört. Tex hade han synpunkter på att dom som skall in står upp i båset för att underlätta så det inte är fel gubbe som hoppar in och orsakar 6-man på plan. En liten sak som kan förhindra dåligt tagna utvisningar.

Men ja vi skulle behöva en ny #27 =P
(Tomas Eriksson, var ju stora idolen när man var mindre)
Användarvisningsbild
Rojk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Rojk »

Gnällspikar hela bunten! Jag säger som Jesus: var är er tro? Samtidigt som ni pratar om kontinuitet så ropar ni efter nya spelare. Tränarna och Challe har en plan, det är jag övertygad om.

Vi tar back för back:

Arnesson: visade att han klarar av att spela på den här nivån.
Holm: den bästa backen trots sin ringa ålder.
Falk: lovande som kommer att växa.
Andersson: mer taggad än någonsin. Fått se hur organisationen fungerar och måste få chansen.
Lofquist: väldigt intressant spelare.

Och nu hackkycklingarna.
Lidström: Challe sa på mötet hur Honken i början av säsongen sagt "han håller ju snudd på NHL-klass". Han om någon vet vad som krävs för att spela i NHL. Med ett år mer erfarenhet kommer Lidström bli stabil där bak.
Pettersson: Challe nämnde att tacklingen mot SSK nog satte sig i huvudet. Inte första gången det händer våra backar i såna fall. Timmy är missnöjd och kommer göra bättre ifrån sig nästa säsong. Dessutom är han säkert en utmärkt lagkapten, och är det något vi inte har haft på länge så är det en som är blåslampa på domaren och stöttar "boysen", vilket han verkar göra.

Så är jag orolig? Nej. Nu vet vi vad vi får, har bra kontroll över backbudgeten och är ute i god tid. Nu kan vi fortsätta jobba på vad vi började med förra året.

Reserverar med att jag inte var orolig för i år heller...
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Rocky3000 skrev:Bild

Ge oss mera skägg! Nu! 8)
Ge oss mindre Rocky3000! Nu! 8)
DIF!
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

Inlägg av Järnkaminen90 »

Dags att låta Mikael Ahlén komma hem?
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Järnkaminen90 skrev:Dags att låta Mikael Ahlén komma hem?
Diskussioner om det pågår tydligen.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Andy skrev:
Järnkaminen90 skrev:Dags att låta Mikael Ahlén komma hem?
Diskussioner om det pågår tydligen.
Då vet jag en person som myser när han läser detta...
Användarvisningsbild
Sjöwall

Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Sjöwall »

Enligt mina källor bör DIF värva Sean Day men det är föga troligt.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Senast redigerad av Sjöwall den 2013-04-14 12:51:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av Jim Morrison »

Sjöwall skrev:Enligt mina källor bör DIF värva Sean Day men det är föga troligt.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Kommer aldrig att hända. Nästa kanadensiska supertalang, född 98, som nyss fått exceptional status för att få spela i OHL nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
PETTAX

Inlägg av PETTAX »

Marcel Rodman

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6364

Kanske någon som vi kan värva på forwards sidan? åldern och lönen kan dock vara problem, men att skriva ett 1 årskontrakt kanske det kan vara värt? han är dessutom högerskytt... :P
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
robin975

Inlägg av robin975 »

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=38063

Corban Knight från NCAA, 49 poäng på 41 matcher.

188 cm, 91kg
VI ÄR TILLBAKA!!!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kan det inte skapas en tråd där det kan droppas namn utan motiveringar eller liknande? Dessa poster är nog fan dom sämsta efter posterna med bara en ep-länk och ett "diff borde värva den här
Killen!!".
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Silly Season för mig är väl rykten - om än vaga sådana - ang. spelare som kan vara aktuella för oss? Så jag förstår inte riktigt vitsen med name-drops ö.h.t, det lär ju knappast hända att Challe o CO läser forumen och tänker " - Åfan, fansen vill ha DEN killen, bäst att jag kontaktar honom!"
Rix

Inlägg av Rix »

Tänkte langa lite konkreta tips på forwards som jag anser att DIF bör försöka få till laget nästa år, en del av dem här har redan varit på tapeten tidigare så det får ni leva med:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1045
Martin Strandfeldt - Martin har fullkomligt öst in poäng i Norge och varit en ledande spelare där, har även tidigare erfarenhet från HA, där han ändå har producerat runt 30 poäng per säsong. Borde klara av att spela i en andra kedja i DIF och göra 25-40 poäng och kanske en hel del mål. Vet inte exakt hur mycket lön en sån spelare kan kosta, men borde inte vara allt för dyr.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=20051
Måns Krüger - Har ryktats hit ända sen silly började i princip, borde få en ny chans i DIF. Har precis som sin bror ett bra spelsinne och bör kunna producera i HA också, kanske en center för tredje kedjan, kan eventuellt vara redo att styra i PP uppställning 2.

En grej man måste tänka på när det gäller både Måns och Martin är att dem kommer från divisioner som är sämre än HA och man ska tänka sig för ordentligt innan man plockar över dem, ingen garanti att någon av dem håller i HA, även om dem borde göra det.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13471
Mark Hurtubise - Duktig spelare som håller hög AS klass, lär inte få följa med Leksand upp i ES och kan vara en bra förstärkning, kan lira både forward och center. Är högerskytt och har bra känsla för att hitta målet. Borde jobbas hårt på att få honom till DIF om han nu ens är lite intresserad.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11568
Jordan Smotherman - En stor tuff, jobbig, snabb och tacklande amerikan som dessutom gjort mycket poäng. Gjorde några riktigt bra matcher mot DIF förra säsongen. Borde inte kosta allt för mycket att signa en sån här spelare. Hittade dock inget om han ryktas bort från TAIF till andra klubbar, men han lär antagligen inte följa med dem ner i DIV 1 i alla fall.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2074
Alexander Bergström - En duktig lagspelare som ändå har hållt en bra och jämn nivå under flera säsonger i AS, får inte förlängt av Malmö men borde väl vara intressant att kolla om det finns något intresse. Passar antagligen in i en roll som 3-4 center.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=183
Jonathan Hedström - Även om Jonathan kanske inte är lika bra som han var hos oss sist så är han ändå en jävligt jobbig spelare att möta, typiskt sån där jobbig jäkel att möta.
Ett problem jag ansåg att DIF hade förra året var att vi smällde på för lite i närkamperna, det blev bättre när Ölvestad och Kalus körde på. Med Jonathan H får vi in en spelare som kan gå i bräschen för sina kamrater. Vet dock inte hur mycket lön han vill ha, kan inte få hur mycket som helst om han ska lira i en 3-4 kedja.

Dem forwards vi har som vi bör förlänga med är: Ölvestad, Honken, Fimpen (om han håller en hel säsong). Kan väl lägga till Kalus, men där beror det på hur mycket lön han vill ha.
Låst