Nu tar du ut det ur sin kontext. Sundin skulle få sin första tillökning och hade privata projekt. Det ledde till att han tackade nej men bad återkomma senare i livet.SirDIFalot skrev:Alla Sundin-runkare här kan gärna komma ihåg det här till nästa gång ni ropar "ta in Sundin!"
Henrik Sjöwall ?@HenrikSjowall 7s
Frågan kom upp om varför inte Mats Sundin är engagerad i DIF hockey men han var helt enkelt inte intresserad av att sitta i bla styrelsen.
Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
It's easier to be an asshole to words than to people
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Jo. Men det är han som inte vill. Inte DIF hockey som inte ställt frågan.Rojk skrev:Nu tar du ut det ur sin kontext. Sundin skulle få sin första tillökning och hade privata projekt. Det ledde till att han tackade nej men bad återkomma senare i livet.SirDIFalot skrev:Alla Sundin-runkare här kan gärna komma ihåg det här till nästa gång ni ropar "ta in Sundin!"
Henrik Sjöwall ?@HenrikSjowall 7s
Frågan kom upp om varför inte Mats Sundin är engagerad i DIF hockey men han var helt enkelt inte intresserad av att sitta i bla styrelsen.
Expert.
Extrema värdeord det där. Han kunde mycket väl både ha varit intresserad och velat bidra, men situationen i livet gjorde att han var tvungen att tacka nej. Så uppfattade jag det åtminstone på mötet.SirDIFalot skrev:Jo. Men det är han som inte vill. Inte DIF hockey som inte ställt frågan.Rojk skrev:
Nu tar du ut det ur sin kontext. Sundin skulle få sin första tillökning och hade privata projekt. Det ledde till att han tackade nej men bad återkomma senare i livet.
I vilket fall som helst så har dialog funnits, det kan bi konstatera (ja om inte Sudden skulle förneka det).
It's easier to be an asshole to words than to people
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Glöm Sundin.
Ok, 12-13 milj (INKL sociala avgifter? Så det är det man avser alltid alltså när man anger spelarbudgets?).
18.8 MSEK var faktiskt klart mindre än vad jag trodde förra säsongen, det gjorde mig på rätt bra humör faktiskt. Har vi 12-13 i år så kan vi, med "de rätta" värvningarna antagligen överträffa resultatet om allt vill sig väl. Vilket det förvisso förmodligen inte vill men det är en annan historia.
Ok, 12-13 milj (INKL sociala avgifter? Så det är det man avser alltid alltså när man anger spelarbudgets?).
18.8 MSEK var faktiskt klart mindre än vad jag trodde förra säsongen, det gjorde mig på rätt bra humör faktiskt. Har vi 12-13 i år så kan vi, med "de rätta" värvningarna antagligen överträffa resultatet om allt vill sig väl. Vilket det förvisso förmodligen inte vill men det är en annan historia.
Alla 18,8 användes inte heller, visserligen vet vi inte om man hade 5 eller 200 lappar kvar men det bör ändå poängteras. Kontinuitet, en bra start, laganda och en smula tur väger oerhört mycket tyngre än antal dyra toppspelare-daniel- skrev:Glöm Sundin.
så visst kan det gå vägen med 12-13m.
17,5 miljoner skriver Aftonbladet. Låter väldigt konstigt att vi hade 1,3 miljoner som inte användes när vi var i skrikande behov av bra backar.JohanPez skrev:Alla 18,8 användes inte heller, visserligen vet vi inte om man hade 5 eller 200 lappar kvar men det bör ändå poängteras. Kontinuitet, en bra start, laganda och en smula tur väger oerhört mycket tyngre än antal dyra toppspelare-daniel- skrev:Glöm Sundin.
Bra backar är en enorm bristvara,Och kostar därefter.Det är knappt så att Elitserielagen värvar de bra backar som finns tillgängliga pga av det skyhöga priset.Staten skrev:17,5 miljoner skriver Aftonbladet. Låter väldigt konstigt att vi hade 1,3 miljoner som inte användes när vi var i skrikande behov av bra backar.JohanPez skrev:Alla 18,8 användes inte heller, visserligen vet vi inte om man hade 5 eller 200 lappar kvar men det bör ändå poängteras. Kontinuitet, en bra start, laganda och en smula tur väger oerhört mycket tyngre än antal dyra toppspelare-daniel- skrev:Glöm Sundin.
Jag förstår Challe om han inte ville sprätta pengar.
Och frågan är om det verkligen hade hjälpt eller om det helt enkelt är klokare att scouta en bra back tills iår som kan vara med hela säsongen till ett förmodligen lägre pris.
Undrar om Challe sov mer än två timmar per natt den gångna säsongen.
Är inte avundsjuk dom svåra besluten.
Challe sa ju igår att han gjorde bort sig att inte värva back på dirren när Nils gick sönder. Men angående pengarna som var kvar så sa han att han sonderade terrängen bland backar mot slutet av säsongen men det fanns inget. Han tog Rögles värvning av Pavlin som exempel på en back som fanns att tillgå, men att han inte ens själv velat ha Pavlin, så tunt var det.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Framförallt är det märkligt att det inte fanns pengar till Otto om dom ändå hade 1,3 mille över.Staten skrev:17,5 miljoner skriver Aftonbladet. Låter väldigt konstigt att vi hade 1,3 miljoner som inte användes när vi var i skrikande behov av bra backar.JohanPez skrev:Alla 18,8 användes inte heller, visserligen vet vi inte om man hade 5 eller 200 lappar kvar men det bör ändå poängteras. Kontinuitet, en bra start, laganda och en smula tur väger oerhört mycket tyngre än antal dyra toppspelare-daniel- skrev:Glöm Sundin.

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Det är väl en del som är Nils försäkringspengar. Det är med tanke på högt Challe verkar ranka Nils ännu märkligare att det inte blev någon ersättare för honom!BaronVonDif skrev:Framförallt är det märkligt att det inte fanns pengar till Otto om dom ändå hade 1,3 mille över.Staten skrev:17,5 miljoner skriver Aftonbladet. Låter väldigt konstigt att vi hade 1,3 miljoner som inte användes när vi var i skrikande behov av bra backar.JohanPez skrev:Alla 18,8 användes inte heller, visserligen vet vi inte om man hade 5 eller 200 lappar kvar men det bör ändå poängteras. Kontinuitet, en bra start, laganda och en smula tur väger oerhört mycket tyngre än antal dyra toppspelare-daniel- skrev:Glöm Sundin.
Men är det inte så att Challe lägger över en väldigt stor press på Nils att prestera när han säger som han gör på mötet? Inte alls säkert att han pallar trycket, speciellt som han ju inte spelat hockey på ett år. Min magkänsla är inte bra här.
- SirDIFalot
Hahaha... Nils försäkringspengar tar aldrig slut verkar det som. Hittills har det varit anledningen till att vi kunde värva lockoutspelare, Kalus, Guter och hade 1.3 mille kvar i budgeten. 

Expert.
Han satt då med denna uträkning på c:a 2 mille i årslön. Det var han värd!SirDIFalot skrev:Hahaha... Nils försäkringspengar tar aldrig slut verkar det som. Hittills har det varit anledningen till att vi kunde värva lockoutspelare, Kalus, Guter och hade 1.3 mille kvar i budgeten.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- SirDIFalot
Ännu mer! Vi får ju knappast tillbaka mer än knappt hälften på försäkringen.seppuko skrev:Han satt då med denna uträkning på c:a 2 mille i årslön. Det var han värd!SirDIFalot skrev:Hahaha... Nils försäkringspengar tar aldrig slut verkar det som. Hittills har det varit anledningen till att vi kunde värva lockoutspelare, Kalus, Guter och hade 1.3 mille kvar i budgeten.
Expert.
Låter mycket.SirDIFalot skrev:Ännu mer! Vi får ju knappast tillbaka mer än knappt hälften på försäkringen.seppuko skrev:Han satt då med denna uträkning på c:a 2 mille i årslön. Det var han värd!SirDIFalot skrev:Hahaha... Nils försäkringspengar tar aldrig slut verkar det som. Hittills har det varit anledningen till att vi kunde värva lockoutspelare, Kalus, Guter och hade 1.3 mille kvar i budgeten.