Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Oaklund
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Oaklund »

minalman skrev:5= Vänt tillbaka direkt till ES i förra KS
4= Gått upp i ES den här säsongen
3= Spelat i KS i år
2= Spelat Playoff i år
1= Missat Playoff till och med
0= Hamnat i division ett-kvalet

En tvåa vill jag alltså ge Sporten sedan Challe började och Sportchefen är ytterst ansvarig. En trea skulle varit godkänt i min bok. När vi lira 0-4 mot Örebro första två perioderna i sista matchen i playoff bestämde jag mig för att underkänna laget och dess ledning.
Förstår inte riktigt hur du tänkt man ska betygsätta säsongen när alla kommer välja 2 för det var där vi hamna.
Om man nu ska välja mellan 1-5 måste 1 vara en usel säsong och 5 en perfekt säsong, sedan får man motivera varför man valt som man gjort.

Men nu är inte det här en tråd där vi ska betygsätta challe och laget.
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av minalman »

Sorry för otydligheten. Det var mer tänkt som en recension än en omröstning. Tänkte sätta en tvåa alldeles själv och sedan motivera varför. Detta för att förklara varför jag kritiserar (sport-)organisationen i denna tråd. Någon allmän omröstning var det inte tänkt som.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
laxen

Re: Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av laxen »

minalman skrev:Sorry för otydligheten. Det var mer tänkt som en recension än en omröstning. Tänkte sätta en tvåa alldeles själv och sedan motivera varför. Detta för att förklara varför jag kritiserar (sport-)organisationen i denna tråd. Någon allmän omröstning var det inte tänkt som.
Fast det där är ju ingen motivering. Det är ju en statisk poängskala. Med en sån logik så får ju 11/14 lags sportchefer en 2:a eller sämre i betyg. Och då har sportchefen fått tagit allt ansvar när det finns 100 andra faktorer som spelar in.

Mycket märkligt att kalla det en motivering.

En motivering betyder att man motiverar. Dvs, ger förklaringar till varför man anser något. Lite löjligt blir det runt Challe att folk kritiserar honom utan fakta. Som på infomötet i höstas när någon började ta upp hans "dåliga" meriter i Timrå som faktiskt är bra om man tittar vad Timrå presterat alla andra år utan Challe vid rodret. Det var komik. Vart fick denna personen infon om att det gick dåligt i Timrå? Men någonstans har någon läst något som likt en myt sprider sig vidare. Och folk tror på det utan källkritik överhuvudtaget och bryr sig heller inte om att titta efter fakta. Har aldrig förstått mig på det riktigt.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Min främsta motivering är att det måste utkrävas ansvar. Järlan fick en djävla massa skit, trots SM-silver. All kritik verkar rinna av Challe som vatten på en gås, trots missad KS-plats.
Jag tycker inte Challe insåg behovet av att bygga laget kring starka spelare i sina bästa år, utan föll för trycket (från oss alla) att ta med veteraner/legender som funderade på att lägga av och juniorer som längtade efter större uppdrag.
Jag postar det i denna tråd därför att jag anser att Sportchefens prestation är direkt avgörande för hela ekonomi/organisation/styrelse-prestationen och jag vill inte se Challe stå och bli förlåten av alla på mötet den elfte. Någon måste ta ansvar. Jag vill inte att han avgår, men han och vi allihop måste inse att laget behöver en annan kemi.
Edit: Det räcker inte med att ha varit en bra spelare, ha ett stort kontaktnät och vara en trevlig kille. Man måste som sportchef ha en idé om hur man bäst anpassar truppen till de utmaningar man står inför också. Nu gäller det inte att komma tillbaka (fel mind-set) utan att gå upp. Ett helt annat sätt att se på uppgiften.
Senast redigerad av minalman den 2013-04-07 10:06:58, redigerad totalt 1 gånger.
laxen

Inlägg av laxen »

minalman skrev:Min främsta motivering är att det måste utkrävas ansvar. Järlan fick en djävla massa skit, trots SM-silver. All kritik verkar rinna av Challe som vatten på en gås, trots missad KS-plats.
Jag tycker inte Challe insåg behovet av att bygga laget kring starka spelare i sina bästa år, utan föll för trycket (från oss alla) att ta med veteraner/legender som funderade på att lägga av och juniorer som längtade efter större uppdrag.
Jag postar det i denna tråd därför att jag anser att Sportchefens prestation är direkt avgörande för hela ekonomi/organisation/styrelse-prestationen och jag vill inte se Challe stå och bli förlåten av alla på mötet den elfte. Någon måste ta ansvar. Jag vill inte att han avgår, men han och vi allihop måste inse att laget behöver en annan kemi.

OK, men helt ärligt. Den enda legendaren som eventuell vile lägga av var väl linkan. Eller hur? Och hur livat hade det blivit om Linkan inte fått kontrakt? Du kan ju inte vara seriös på den punkten. Du bör ju känna till att järlan fick så jävla mycket skit för att linkan inte blev signad. Och fimpens kampanj om linkan som alla hyllade.

Och det du skriver om juniorerna, eftesom de vill till Elitserien så tycker du vi inte skulle använt Wennberg och Åberg och Gustavsson i år? Även här måste jag påstå att du kan ju inte vara seriös.

Nå, alla ska givetvis få ha sin åsikt. Men de motiveringar du levererat hittils är ju löjliga. Och jag är inte förvånad. Många har en tendens, t ex när det gäller Erik G, att om någon skriver på ett forum en åsikt, så kopierar folk den utan att tänka efter själva. Känns som att det är så även i detta fallet. Tyvärr. Men frågan är fortfarande öppen, dvs, jag efterfrågar motivering varför du anser att just Challe bär ansvaret. Jag kan anse själv att han borde insett att tre tränare är lite väl mycket och att han ej skulle fixa två jobb på en gång. Men det har han ju lärt sig av och redan rättat till.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag tycker det är mycket mer jordnära och verklighetsförankrat att diskutera sportchefens betydelse för våra prestationer än att snöa in för mycket på Stockholms stad eller AEG. Min grunduppfattning är att vi måste växa eller dö. Ta över Globenområdets drift efter AEG. Men det kommer aldrig hända. Därför måste Sportchefen bygga en trupp som kan göra det vi inte klarade i år. Jag tvivlar på att Challe är rätt man för det. Till att börja med borde han lägga av extraknäcket som spel- och travexpert. Fokusera i stället på att själv hitta "late bloomers" (inte juniorer) som harvar runt i olika lag i HA och div 1, och som skulle kunna utvecklas som 20+-åringar i vår organisation.
laxen

Inlägg av laxen »

minalman skrev:Jag tycker det är mycket mer jordnära och verklighetsförankrat att diskutera sportchefens betydelse för våra prestationer än att snöa in för mycket på Stockholms stad eller AEG. Min grunduppfattning är att vi måste växa eller dö. Ta över Globenområdets drift efter AEG. Men det kommer aldrig hända. Därför måste Sportchefen bygga en trupp som kan göra det vi inte klarade i år. Jag tvivlar på att Challe är rätt man för det. Till att börja med borde han lägga av extraknäcket som spel- och travexpert. Fokusera i stället på att själv hitta "late bloomers" (inte juniorer) som harvar runt i olika lag i HA och div 1, och som skulle kunna utvecklas som 20+-åringar i vår organisation.
Jag håller med om att vi nu kanske måste hitta guldkorn i div1 och så vidare. Men om man ska kritisera Challe för det så har han ju inte presenterat några nyförvärv förutom Sam vilket verkar vara en bra värvning. Så det är ju svårt att kritisera honom för det arbetet nu eftersom det jobbet precis börjat.

Och om han hade rekryterat late bloomers från Div1 till föregående säsong så hade det blivit avgångs-krav direkt. Det tror jag nog du skriver under på. Vi satsade år 1, inga konstigheter med det. Nu blir det plan B som är mer långsiktig. Jag tror Challe har en bra koll på spelare runt omkring allsvenskan. Anser fortfarande inte att befogad kritik om challes "misslycknde" i år levererats. Att han nu måste satsa på en helt annan typ av spelare i år är ju självklart vilket jag tror samtliga som följer DIF skriver under på.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag kan avsluta diskussionen från min sida med att jag verkligen hoppas att Challe blir kvar, men att han gör ett bättre jobb.
Men det gäller inte bara honom. Vi på läktaren har ett ansvar (inga bu-rop på egna spelare). Styrelse och JK måste bli sams. Spelarna måste vara beredda vid första nedsläpp, även på ställen som Karlskrona efter en lång resa.
Det finns massor med potential för förbättring över hela linjen.
Kanske (läs: Hoppas) att alla som är med detta år har insett att HA är ingen lek.
laxen

Inlägg av laxen »

minalman skrev:Jag kan avsluta diskussionen från min sida med att jag verkligen hoppas att Challe blir kvar, men att han gör ett bättre jobb.
Men det gäller inte bara honom. Vi på läktaren har ett ansvar (inga bu-rop på egna spelare). Styrelse och JK måste bli sams. Spelarna måste vara beredda vid första nedsläpp, även på ställen som Karlskrona efter en lång resa.
Kanske (läs: Hoppas) att alla som är med detta år har insett att HA är ingen lek.
Ja men det kan man ju konstatera att samtliga måste göra ett bättre jobb eftersom vi inte tog oss upp. Något har ju gjorts fel eftersom vi inte nådde vårat mål. Tycker bara det är onödigt att skriva kritik på ett öppet forum mot en anställd inom föreningen och lägga skulden på enbart denna utan att leverera ett endaste argument. Det tillför liksom ingenting. Men jag håller med. Det gäller att inse att HA inte är någon lek, och de som var med förra året bör veta det nu och därför bör man försöka ha kvar en hel del från förra året så at vi slipper lära om oss läxan.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

laxen skrev:
minalman skrev:Jag kan avsluta diskussionen från min sida med att jag verkligen hoppas att Challe blir kvar, men att han gör ett bättre jobb.
Ja men det kan man ju konstatera att samtliga måste göra ett bättre jobb eftersom vi inte tog oss upp. Något har ju gjorts fel eftersom vi inte nådde vårat mål. Tycker bara det är onödigt att skriva kritik på ett öppet forum mot en anställd inom föreningen och lägga skulden på enbart denna utan att leverera ett endaste argument. Det tillför liksom ingenting. Men jag håller med. Det gäller att inse att HA inte är någon lek, och de som var med förra året bör veta det nu och därför bör man försöka ha kvar en hel del från förra året så at vi slipper lära om oss läxan.
Kanske skulle göra som jag sa, att avsluta min argumentation. Men om du anser Challe vara en "vanlig anställd" så kan jag inte låta bli att svara. Där ligger ju nyckeln till att du inte förstår vad jag menar. Mitt motiv till att kritisera Challe är ju det faktiska fiaskot vi just upplevt. För mig är inte Challe en "vanlig anställd", utan fokalpunkten för hela vår sportsliga prestation. Utan sportslig framgång är det först och främst Sportchefen som ska kritiseras. Att sitta i toppen på en organisation innebär ett ansvar. Det fiasko vi upplevt får han ta ansvar för, inte personligen men i rollen som Sportchef.
Rix

Inlägg av Rix »

Haha bakfull som ett as går man upp till gamla heliga Skogås centrum för att köpa pizza, bjuds där på något väldigt oväntat. Tony Zabel står med dotter(?) och hennes klass och har loppis, haha förstår att många inte tycker detta är varken relevant eller intressant, men jag skälv kunde inte undgå att skratta lite haha.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Rix skrev:Haha bakfull som ett as går man upp till gamla heliga Skogås centrum för att köpa pizza, bjuds där på något väldigt oväntat. Tony Zabel står med dotter(?) och hennes klass och har loppis, haha förstår att många inte tycker detta är varken relevant eller intressant, men jag skälv kunde inte undgå att skratta lite haha.
Samlar in stålar till nyförvärv...,
Rix

Inlägg av Rix »

Malto skrev:
Rix skrev:Haha bakfull som ett as går man upp till gamla heliga Skogås centrum för att köpa pizza, bjuds där på något väldigt oväntat. Tony Zabel står med dotter(?) och hennes klass och har loppis, haha förstår att många inte tycker detta är varken relevant eller intressant, men jag skälv kunde inte undgå att skratta lite haha.
Samlar in stålar till nyförvärv...,
Hahaha :)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vidhåller - som sportchef var Challe klart godkänd.
Som tränare var han fett underkänd.

En hel säsong med Tony och Mats och vi hade konkurrerat i KS, så känns det.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alla Sundin-runkare här kan gärna komma ihåg det här till nästa gång ni ropar "ta in Sundin!"

Henrik Sjöwall ?@HenrikSjowall 7s
Frågan kom upp om varför inte Mats Sundin är engagerad i DIF hockey men han var helt enkelt inte intresserad av att sitta i bla styrelsen.
Expert.
Skriv svar