minalman skrev:Min främsta motivering är att det måste utkrävas ansvar. Järlan fick en djävla massa skit, trots SM-silver. All kritik verkar rinna av Challe som vatten på en gås, trots missad KS-plats.
Jag tycker inte Challe insåg behovet av att bygga laget kring starka spelare i sina bästa år, utan föll för trycket (från oss alla) att ta med veteraner/legender som funderade på att lägga av och juniorer som längtade efter större uppdrag.
Jag postar det i denna tråd därför att jag anser att Sportchefens prestation är direkt avgörande för hela ekonomi/organisation/styrelse-prestationen och jag vill inte se Challe stå och bli förlåten av alla på mötet den elfte. Någon måste ta ansvar. Jag vill inte att han avgår, men han och vi allihop måste inse att laget behöver en annan kemi.
OK, men helt ärligt. Den enda legendaren som eventuell vile lägga av var väl linkan. Eller hur? Och hur livat hade det blivit om Linkan inte fått kontrakt? Du kan ju inte vara seriös på den punkten. Du bör ju känna till att järlan fick så jävla mycket skit för att linkan inte blev signad. Och fimpens kampanj om linkan som alla hyllade.
Och det du skriver om juniorerna, eftesom de vill till Elitserien så tycker du vi inte skulle använt Wennberg och Åberg och Gustavsson i år? Även här måste jag påstå att du kan ju inte vara seriös.
Nå, alla ska givetvis få ha sin åsikt. Men de motiveringar du levererat hittils är ju löjliga. Och jag är inte förvånad. Många har en tendens, t ex när det gäller Erik G, att om någon skriver på ett forum en åsikt, så kopierar folk den utan att tänka efter själva. Känns som att det är så även i detta fallet. Tyvärr. Men frågan är fortfarande öppen, dvs, jag efterfrågar motivering varför du anser att just Challe bär ansvaret. Jag kan anse själv att han borde insett att tre tränare är lite väl mycket och att han ej skulle fixa två jobb på en gång. Men det har han ju lärt sig av och redan rättat till.