Vi ligger just nu +4 poäng jämfört med min tippade slutspelsplan

Det kan ju som bekant svänga väldigt snabbt och efter några omgångar kan det mycket väl se mörkare ut. Kan dock konstatera att vi behöver ha exakt 1,5 poäng per match för att nå de 76 poängen (och därmed i stort sett garanterat en slutspelsplats). Jämför gärna själva i tidigare års statistik vad som krävs för att gå till slutspel. 76 poäng ger 1,38 poäng i snitt per match och riktigt så mycket har faktiskt inte krävts för att gå till slutspel. Hursomhelst 1,5 poäng per match känns ju inte orimligt även om vi inte kommer att hålla nuvarande formtopp säsongen ut. Vinst i hälften av matcherna och förlust den andra hälften. Kommer i alla fall bli ruggigt jämnt och spännande resterande del av serien - det är jag helt övertygad om.
Lite orolig måste jag ändå säga att jag är för att förra årets mönster skall upprepas, d v s starka efter jul men jäkligt svaga i slutet av serien. Jag hoppas att det inte finns fog för denna oro så let´s stand up for Djurgården och gå nu på Globen / Hovet duktigt mycket resten av säsongen och stötta så kommer detta gå bra!