gaspo skrev:Wennberg,Åberg,Gustavsson dessa tre småkillar är födda med guldsked i munnen. Detta fortsätter i DIF. Jävla småglin som INTE jag vill se i Djurgårdströja igen. Ni är lika JUDAS som M.Nilson o äckel Fernholm.
Jag ser det lite annorlunda.
Vårt problem är att vi blev nedspelade i Allsvenkan av ett håglöst gäng som var sämst när det gälde. Det gänget anfördes inte av juniorer utan av etablerade erfarna spelare - tex bröderna Tjärnqvist.
Unga spelare som Wennberg, Åberg och Gustavsson med fler fick sedan utgöra en viktig del av truppen eftersom vi efter nedflyttningen är tvungna att anpassa oss till en ny ekonomisk verklighet.
Våra unga spelare har tagit ett enormt ansvar och levererat! De har kanske till och med fått ta ett större ansvar än de borde. Kanske hade deras egna personliga utveckling såväl som lagets resultat mått bra av att andra mer efrarna och rutinerade spelare klivit fram.
Jag beklagar att alla tre försvinner, men tackar dem för att de faktiskt har levererat och hoppas att de kommer tillbaks igen och ställer upp för klubben som fostrat dem, utbildat dem och givit dem möjlighet att spela hockey på heltid.
Samtidigt kanske man inte kan klandra
någon som lämnar Djurgården efter att ha utsatts av hot, hån och fått ta emot så mycket skit av sina egna suportrar.
Jag tycker det är rimligt och riktigt att vi suportar ställer krav på våra spelare. Själv har jag sagt vad jag tycker direkt till flera spelare på Hovet och via "sociala medier". Jag har ibland varit stenhård i min kritik och alltid uttryck mig konkret "jag tycker du gjorde bort dig i dag, du spelar inte som man kan förvänta sig av en Djurgårdare, ge fan i att dribbla på egen blå".
Att hålla på att bra allmänt snacka skit och såga våra egna spelare tycker jag vi kan överlåta till Bajen och Gnaget.
Summa sumarum - jag hajar att våra unga killar drar till diverse bondegäng...