Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rocky3000

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

Rocky3000 skrev:Mina förslag till målvaktsposten:

Lubos Pisar, GP 39 GAA 1.64 SVS% .934

Ryan Zapolski, GP 37 GAA 1.64 SVS% .943
Vad tycker ni om dessa två? Något att satsa på?

Lubos Pisar har spelat i HA och vet hur det är. Ryan Zapolski blir en ny Pickard!
Bild
Användarvisningsbild
emilin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av emilin »

Roppan skrev:
-daniel- skrev:Tycker faktiskt det skulle vara en generell regel i hockeysverige som gick ut på att "juniorspelare i klubb X kan ej byta klubb innan de fyllt Y år (exempelvis 20?)". Det är en smärre skandal att lag dammsugs på juniorspelare som fått sin hockeyfostran i en klubb och sen presterar på sin höjd en bra säsong innan spelaren i fråga försvinner.

Det här är ett fenomen som pågått hur länge som helst i HA-klubbar har jag förstått, lider med alla lag som råkar ut för detsamma. Gör ju hela juniorsatsningen halvt meningslös.

Nåväl, inte helt on topic men ni får stå ut ändå.
Jag gnäller också, men samtidigt skäms jag lite.. för det är först nu man tar dessa problem på allvar, när man själv sitter i skiten. Sen blir det lite löjligt att som Djurgårdare gnälla på att elitserieklubbar dammsuger "våra juniorer". "Våra juniorer" har vi själva dammsugit upp från hela Stockholm med omnejd. Wennberg har spelat i Djurgården i tre säsonger, det blir lite löjligt att påstå vi är hans fosterklubb. Han är fostrad i Boo. Andreas Engqvist är fostrad i Spånga, Krüger kom väl rätt tidigt - men är knappast en Djurgårdsprodukt från början. Osv.

Det såg precis likadant ut när jag spelade hockey (i Spånga). Våra B-juniorer spelade upp laget i Elit.. men lämnade sen laget för Djurgården, AIK och Hammarby(som spelade i samma serie som Spånga skulle spela i kommande säsong - det var häftigare att lira i storklubbarna). Halva laget slutade och man tvingades fylla på med yngre spelare för att ens få ihop ett lag(undertecknad bl a). Den säsongen var en stor grund till att jag tröttnade på ishockey, det är inte kul att som Djurgårdare spela på Hovet mot Djurgården - mot sina gamla klubbkamrater - och torska med tvåsiffrigt varje match.

Vi har själva ALLTID dammsugit stockholmsjunisar, och fungerat som ett raffinaderi för dessa hockeytalanger. Nu har vi halkat efter genom att spela i den näst högsta serien och inte på något sätt kunna utmana landets övriga välmående klubbar med sina enorma och moderna träningstalanger. I Jönköping har du exempelvis fyra ishallar på gångavstånd från varandra, och förmodligen Europas största och modernaste träningscentrum för ishockeyspelare. Spelar du i Djurgården som junior åker du kommunalt till Hovet från föräldrahuset i någon förort, och sen kanske bussas vidare ut till Mälarhöjden för att träna i ett tält. Har du tur tränar laget på Hovet, i en timme. Sen ska AIK ha isen. Jag har full förståelse för Wennberg, Gustafsson och Åberg.. men självklart är jag också besviken.
Huvudet på spiken, du har helt rätt i ditt inlägg, vi får just nu vara tacksamma om vi lyckas att få någon junior att stanna. Jävligt ja, märkligt nej. Skulle vi få någon av de som försvinner i unga år att återvänd när de har blivit äldre så ska vi vara tacksamma.
Måste inse att vi är ett AS lag o inte ett ES och tyvärr så får vi anpassa oss efter detta.
Så det är nog på plats att vi alla visar ödmjukhet.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Ett förmodligen djävligt gnälligt inlägg - men trådnamnet utlovar ständigt uppdaterad förstasida. Så är icke fallet!
Användarvisningsbild
Nyberabb
Säsongskort: Ja

Inlägg av Nyberabb »

enkel lösning, inga jävla es klausuler i kontrakten och vägrar dom det får dom spela sina juniskontrakt i J20, blir nog inte det roligaste i längden när den lite sämre polaren skrev på och lirar med a-laget
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
defender

Inlägg av defender »

Allt handlar om marknadsföring, yngre spelare borde få hjälp med boende och kanske att klubben har ett samarbete med de större universitetet för att få hit spelare för att kombinera studier med hockey. Inte alla blir fullblodsproffs, och spelar du i ES eller AS ett par år så kommer man att behöva knega någon gång i livet.
Stockholm är Sveriges bästa stad på många sätt, city of opportunities. Finns ju inget som lockar i tex Jönköping om man inte vill gå med i livets ord typ, bara massa snåla smålänningar. Karlstad e en håla, de kan inte ens säga korv där, de säger körv. Stackars Wesslau och Stackars Åberg.
En annan grej som stör mig är att juniskontrakten borde skrotas och att spelarna borde kunna få betalt för prestation istället för erfarenhet och ålder. Jag ser hellre att dif lägger mer pengar på egna och yngre produkter än gamla sura övergödda hemvändare
gaspo

Inlägg av gaspo »

Wennberg,Åberg,Gustavsson dessa tre småkillar är födda med guldsked i munnen. Detta fortsätter i DIF. Jävla småglin som INTE jag vill se i Djurgårdströja igen. Ni är lika JUDAS som M.Nilson o äckel Fernholm.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Nyberabb skrev:enkel lösning, inga jävla es klausuler i kontrakten och vägrar dom det får dom spela sina juniskontrakt i J20, blir nog inte det roligaste i längden när den lite sämre polaren skrev på och lirar med a-laget
Varför skulle de då söka sig till DIF öht?
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

gaspo skrev:Wennberg,Åberg,Gustavsson dessa tre småkillar är födda med guldsked i munnen. Detta fortsätter i DIF. Jävla småglin som INTE jag vill se i Djurgårdströja igen. Ni är lika JUDAS som M.Nilson o äckel Fernholm.
Jag ser det lite annorlunda.

Vårt problem är att vi blev nedspelade i Allsvenkan av ett håglöst gäng som var sämst när det gälde. Det gänget anfördes inte av juniorer utan av etablerade erfarna spelare - tex bröderna Tjärnqvist.

Unga spelare som Wennberg, Åberg och Gustavsson med fler fick sedan utgöra en viktig del av truppen eftersom vi efter nedflyttningen är tvungna att anpassa oss till en ny ekonomisk verklighet.

Våra unga spelare har tagit ett enormt ansvar och levererat! De har kanske till och med fått ta ett större ansvar än de borde. Kanske hade deras egna personliga utveckling såväl som lagets resultat mått bra av att andra mer efrarna och rutinerade spelare klivit fram.

Jag beklagar att alla tre försvinner, men tackar dem för att de faktiskt har levererat och hoppas att de kommer tillbaks igen och ställer upp för klubben som fostrat dem, utbildat dem och givit dem möjlighet att spela hockey på heltid.

Samtidigt kanske man inte kan klandra någon som lämnar Djurgården efter att ha utsatts av hot, hån och fått ta emot så mycket skit av sina egna suportrar.

Jag tycker det är rimligt och riktigt att vi suportar ställer krav på våra spelare. Själv har jag sagt vad jag tycker direkt till flera spelare på Hovet och via "sociala medier". Jag har ibland varit stenhård i min kritik och alltid uttryck mig konkret "jag tycker du gjorde bort dig i dag, du spelar inte som man kan förvänta sig av en Djurgårdare, ge fan i att dribbla på egen blå".

Att hålla på att bra allmänt snacka skit och såga våra egna spelare tycker jag vi kan överlåta till Bajen och Gnaget.

Summa sumarum - jag hajar att våra unga killar drar till diverse bondegäng...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Andy skrev:...Samtidigt kanske man inte kan klandra någon som lämnar Djurgården efter att ha utsatts av hot, hån och fått ta emot så mycket skit av sina egna suportrar. ...
Är själv emot hot osv till spelare så det är inget jag försvara.
MEN om man tror att detta endast sker i Stockholmsområdet så är man jäkligt fel ute. Bodde några år i en annan stad när jag studerade, och det jag hörde och såg där har jag aldrig varit med om på Hovet!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Jepe skrev:
Andy skrev:...Samtidigt kanske man inte kan klandra någon som lämnar Djurgården efter att ha utsatts av hot, hån och fått ta emot så mycket skit av sina egna suportrar. ...
MEN om man tror att detta endast sker i Stockholmsområdet så är man jäkligt fel ute. Bodde några år i en annan stad när jag studerade, och det jag hörde och såg där har jag aldrig varit med om på Hovet!
Nädå, säsongen SSK åkte ned gick det så långt att webmastern stängde ner forumet. Den gränsen har vi inte passerat än va? :D
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av minalman »

seppuko skrev:
Jepe skrev:
Nädå, säsongen SSK åkte ned gick det så långt att webmastern stängde ner forumet. Den gränsen har vi inte passerat än va? :D
Vi har haft låsta matchtrådar. Men det kanske var det du anspelade på?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Blir förvånad över att det inte ens har dykt upp ett endaste rykte. Vattentätt från ledningen eller orkar ingen gräva? Finns kanske inget att grävs i ens?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för

Inlägg av seppuko »

minalman skrev:
seppuko skrev:
Jepe skrev:
Vi har haft låsta matchtrådar. Men det kanske var det du anspelade på?
Nä, var inte inne på SSKs forum vid den tiden, men jobbar i södertälje bland massa hockeyfanatiker och det var riktigt jäkla hårigt på det forumet då. Vi har inte ens varit i närheten av den hårigheten här även fast vi stundtals håller alldeles för låg nivå på detta forum. Låsta matchtrådar var en stor förbättring.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Blir förvånad över att det inte ens har dykt upp ett endaste rykte. Vattentätt från ledningen eller orkar ingen gräva? Finns kanske inget att grävs i ens?
Gissningsvis vet man väl fortfarande inte vad för budget man kommer ha att jobba med... Skulle inte förvåna mig.
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Blir förvånad över att det inte ens har dykt upp ett endaste rykte. Vattentätt från ledningen eller orkar ingen gräva? Finns kanske inget att grävs i ens?
Gissningsvis vet man väl fortfarande inte vad för budget man kommer ha att jobba med... Skulle inte förvåna mig.
Tror det är precis där skon klämmer. Man har nog en skuggbudget eller vad det kallas och massa trådar ute med förhoppningsfulla löften men helt osäker på vart man står rent ekonomiskt och vad man kan erbjuda.
Låst